• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
یکشنبه 10 تیر 1397
کد مطلب : 21507
+
-

بررسی سناریوهای اقتصادی آمریکا علیه ایران در جلسه سران قوا

بررسی سناریوهای اقتصادی آمریکا علیه ایران در جلسه سران قوا

جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران سه قوه و به ریاست رئیس‌جمهور صبح دیروز، تشکیل شد. این سومین نشست شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا بود. محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت 8خرداد‌ماه گفته بود: «این جلسات در جهت تشریک مساعی میان قوای سه‌گانه برای مقابله با شرارت‌های اقتصادی رژیم آمریکا» تشکیل شده است. روز یکشنبه هم سران قوا در محل مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو می‌کنند که با احتساب حضور سه‌شنبه قبل حسن روحانی رئیس‌جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس و آیت‌الله آملی لاریجانی در همایش سراسری قوه قضاییه، نشست روز یکشنبه سران پنجمین نشست آنها در خرداد‌ماه و تیرماه خواهد بود.

حسن روحانی چهارشنبه هفته گذشته در نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد دولت از تصمیم جدید مقام معظم رهبری برای حل مشکلات کشور خبر داده بود. روحانی با اشاره به دیدار خود با رهبر معظم انقلاب، گفته بود: دیروز(سه‌شنبه هفته قبل) مقام معظم رهبری یک جمله‌ای به من فرمودند که شما مصوبات این دو جلسه سران قوا را تصویب کرده‌اید و فرستاده‌اید برای من و صبر کرده‌اید تا تأیید کنم، هر چه تصویب می‌کنید همان لحظه ابلاغ کن و من از شما حمایت می‌کنم. او گفته بود: وقتی سه قوه با هم هستند و مقام معظم رهبری حمایت می‌کنند، ما می‌توانیم به راحتی از مشکلات عبور کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، در جلسه روز گذشته آخرین تحولات اقتصادی کشور مورد بررسی قرار گرفت و گزارش اقدامات دستگاه‌های ذیربط در اجرای مصوبات 9گانه شورا در مورد مدیریت واردات، حمایت از بازار بورس و واگذاری سهام بنگاه‌های دولتی و عمومی، ارائه شد.

در این جلسه، سناریوهای مختلف اقدامات تهدیدآمیز علیه اقتصاد ایران از سوی دولت آمریکا بررسی شد و تدابیر مناسب برای آمادگی جهت مقابله با هرگونه تحریم احتمالی آمریکا و ممانعت از اثرگذاری منفی بر زندگی مردم، تولید کشور و مدیریت بودجه دولت مورد بحث و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

در این جلسه، ضرورت اقدام جدی در فضای حقوقی کشور برای مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم و گسترش همکاری‌های بانکی بین‌المللی و مقابله با کارشکنی‌های آمریکا در این زمینه به تصویب رسید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید