• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 17 دی 1402
کد مطلب : 214829
+
-

الحاق شناور پیشرفته «ابومهدی» به نیروی دریایی سپاه

دوازدهمین آیین الحاق شناورها و تجهیزات راهبردی جدید به نیروی دریایی سپاه‌پاسداران در بندرعباس برگزار شد؛ مراسمی که طی آن ناو گشتی - رزمی شهید ابومهدی‌المهندس به‌همراه ۱۰۰فروند شناور موشک‌انداز تندرو به ناوگان این نیرو اضافه شدند تا قدرت رزم دریایی سپاه‌پاسداران وارد عصر نوینی شود. این آیین درحالی با حضور سرلشکر حسین سلامی، فرمانده‌کل سپاه پاسداران برگزار شد که راهبرد «ارتقای توان رزم» از مهم‌ترین رویکردها در نیروی دریایی سپاه طی سال‌های اخیر بوده ‌است؛ موضوعی که در الحاق‌های 11‌گانه گذشته نیز همواره مدنظر بوده‌است.

15ویژگی‌ ناو ابومهدی
ناو گشتی - رزمی شهید «ابومهدی المهندس» ازجمله دستاوردهای نیروی دریایی سپاه‌پاسداران است که الحاق آن به ناوگان این نیرو بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت. در ادامه با مهم‌ترین ویژگی‌های این ناو آشنا می‌شوید.
برخورداری از توان دریانوردی 2هزار مایلی
دارای قدرت دریانوردی 14روز به‌صورت مداوم
بهره‌مندی از 3عرشه با ارتفاع 12متری از سطح دریا
دارای قابلیت رادارگریزی
برخوردار از 4موتور پیشران
دارای سرعت 37گره دریایی
بهره‌مند از بدنه «w» شکل
دارای حدود 47متر طول
برخوردار از قابلیت‌های ویژه آفندی و پدافندی
دارای قابلیت حمل، فرود و برخاست پهپاد عمودپرواز
بهره‌مند از امکان پرتاپ پهپاد رزمی در روز و شب
مجهز به سامانه کشف و رهگیری و پرتابگر‌های دریاپایه
دارای سامانه‌های خودکار و نیمه‌خودکار توپ‌های ۲۰میلی‌متری و ۳۰میلی‌متری
مجهز به فضای پزشکی و تجهیزات کامل امدادی
دارای پرتابگر موشک‌های کروز سطح به سطح ترکیبی از ۳۵تا۷۵۰کیلومتر

کلان‌راهبرد دریایی ایران
فرمانده‌کل سپاه‌پاسداران در دوازدهمین آیین الحاق تجهیزات تخصصی نیروی دریایی سپاه در بندرعباس با بیان اینکه جمهوری‌اسلامی ایران با درک اهمیت دریا به‌عنوان صحنه سرنوشت‌ساز نبرد، به توسعه و تکمیل قدرت دریایی متفاوت از قدرت‌های متعارف دریایی همت گمارده‌است، گفت: نقشه‌های جامع قدرت دریایی، هم در ارتش و هم در سپاه، با این فرض گسترش یافته است که ما با بزرگ‌ترین قدرت‌های دریایی جهان درگیر خواهیم بود. سردار حسین سلامی با تأکید بر اینکه با ورود این سامانه‌های جدید سیمای نوینی از مدرن‌تر شدن قدرت دریایی سپاه را می‌بینیم، افزود: کار ما بر 2حقیقت «تأثیر اصول دکترین بر توسعه قدرت» و «تأثیر راهبردها بر گسترش قدرت» استوار است.

این خبر را به اشتراک بگذارید