• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
یکشنبه 17 دی 1402
کد مطلب : 214831
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/X62jl
+
-

استقبال‌گرم از رئیسی زیر باران

بهره‌برداری از بیش‌از هزار طرح و پروژه در نقاط مختلف استان از برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور به زنجان است

علیرضا احمدی-روزنامه‌نگار

قطار سفرهای استانی دولت‌ سیزدهم در دور دوم با یک روز تأخیر، به ایستگاه زنجان رسید و رئیس‌جمهور صبح شنبه وارد این شهر شد؛ سفری که بررسی روند پیشرفت مصوبات دور قبلی سفر و افتتاح چند طرح مهم اقتصادی، از مهم‌ترین محورهای آن به ‌حساب می‌آید. پیش از این قرار بود دومین سفر استانی هیأت‌ دولت به زنجان روز جمعه انجام شود که به ‌دلیل سفر سیدابراهیم رئیسی به استان کرمان پس ‌از حمله تروریستی در گلزار شهدای این شهر، با تأخیر یک روزه انجام شد. با وجود این اما زنجانی‌ها در استقبال از رئیس‌جمهور سنگ تمام گذاشتند و رئیسی در میان استقبال پرشور زنجانی‌ها، وارد مصلای این شهر شد. بهره‌برداری از هزار و ۹۵پروژه در نقاط مختلف استان از محوری‌ترین برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور به زنجان است.

برنامه‌های رئیس‌جمهور در زنجان
افتتاح طرح‌های مسکن ملی
بازدید از پروژه معطل مانده ورزشگاه 15هزار نفری زنجان
دیدار مردمی در مصلای زنجان
افتتاح گلخانه پیشرفته هیدج
حضور در اجلاس نماز
حضور در شورای اداری استان

بهره‌برداری بیش از 5هزار واحد مسکونی  
افتتاح 5هزارو768واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در زنجان از مهم‌ترین برنامه‌های روز نخست سفر رئیس‌جمهور به این استان بود. از این تعداد، هزارو200واحد مسکونی مربوط به طرح نهضت ملی مسکن و هزارو213واحد نیز در قالب طرح خودمالک نهضت ملی مسکن بود که به بهره‌برداری رسید. از سوی دیگر 4هزار واحد مسکن روستایی و 770واحد نوسازی شده در بافت فرسوده نیز به مالکان واگذار شد. همچنین همزمان با حضور رئیس‌جمهور، 10هزار و 700قطعه زمین در قالب طرح ساخت مسکن روستایی و شهری و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به متقاضیان واگذار شد.

دست‌ پر زنجان از طرح‌ها و پروژه‌ها  
دومین سفر استانی رئیس‌جمهور به زنجان در شرایطی انجام شد که نقاط مختلف استان شاهد بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی در حوزه‌های گوناگون بود که با حضور مقام‌های دولتی افتتاح شدند.

گام‌های بلند در مسیر پیشرفت
رئیس‌جمهور در جریان دومین سفر استانی به زنجان در مراسم گرامیداشت شهدای جنایت تروریستی کرمان که با حضور آحاد مردم زنجان و دسته‌های عزاداری برگزار شد، حضور یافت. مهم‌ترین محورهای سخنان رئیسی در این مراسم را می‌خوانید:
مردم ایران و امام راحل همواره بر حمایت از حقوق مردم فلسطین تأکید و آزادی قدس شریف را اولویت مسائل جهان اسلامی عنوان کرده‌اند.
در چهل و چند سال گذشته در دنیا بسیار با این مواضع بحق ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی دشمنی شده، اما ملت ایران بر موضع حق خود پافشاری کرده و امروز حقانیت موضع ایران بر همگان روشن شده ‌است.
فلسطین مظلوم اما مقتدر، پیروز میدان و رژیم جعلی صهیونیستی با وجود حمایت‌های استکبار جهانی، حتما از بین رفتنی است.
ملت ایران با وجود تحریم‌ها توانست گام‌های بلندی در مسیر پیشرفت با تکیه بر ارزش‌های خود بردارد.
طی 6ماه نخست امسال، بیش ‌از 5درصد رشد اقتصادی داشته‌ایم.
در استان زنجان بیش ‌از 60واحد تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل راه‌اندازی شده و بیش ‌از 13هزارمیلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.
نرخ بیکاری در استان زنجان 5به درصد کاهش پیدا کرده و روند ایجاد اشتغال نیز رو به افزایش است.
کارها و پروژه‌های نیمه‌تمام در استان زنجان باید با سرعت به پایان برسد.
قرار شده کار اتمام ساخت ورزشگاه زنجان به استان واگذار شود تا بتوانیم در شهریورماه سال آینده از آن بهره‌برداری کنیم.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید