• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
یکشنبه 17 دی 1402
کد مطلب : 214826
+
-

فاتحان گنج‌های پنهانی

گزارش
فاتحان گنج‌های پنهانی

مهدی شبان-پژوهشگر

طوفان‌الاقصی با همه شهدایی که تقدیم کرده منبع برکت برای جبهه مستضعفان و مظلومان شده است؛ 22هزار شهیدی که اکثرا کودک و زن بوده‌اند. این خون‌های پاک در ناموس عالم و سنن الهی، مایه حیات، روشنگر و بیدارگر وجدان‌های خفته و نیمه‌خفته‌اند. (وَ لا تَحْسَبَنَّ اَلَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ‌الله أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یرْزَقُونَ) این حیات ویژه شهدا ارتباط مستقیم با جبهه حق دارد که هر کس به سمت آن گرایش پیدا کند و برای اتصال و ارتقای آن قیام کند او را به آن سعادت نهایی راهنمایی می‌کند و آن چیزی نیست جز امنیت و آرامشی که در اتصال به حق محقق می‌شود و حزن شکست‌های گذشته و خوف آسیب‌های آینده را از دل بیرون می‌راند(وَ یسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلاّ خَوْفٌ عَلَیهِمْ وَ لا هُمْ یحْزَنُونَ).

تحقق وحدت ساحات در جبهه مقاومت  
 وقتی که جهاد اسلامی 2سال قبل شعار «وحده الساحات»(وحدت عرصه‌ها) را مطرح کرد شاید کمتر کسی به تحقق این شعار امید داشت. اما با آغاز طوفان‌الاقصی، محور مقاومت نشان داد پای این شعار ایستاده است. حزب‌الله روز دوم بدون اعلان وارد جنگ شد و از شمال، یک‌سوم نیروهای اسرائیل را زمین‌گیر کرد. انصارالله یمن به‌رغم 8 سال جنگ ویرانگر آمریکا توسط عربستان راه دریایی به اسرائیل را تحت کنترل قرار داده است. مقاومت عراق با وجود همه مشکلاتش حمله به پایگاه‌های آمریکا و برخی اهداف اسرائیل را نشانه رفته است. سایر گروه‌های فلسطینی جبهه مقاومت نیز در مقابل دشمن مشترک به یکدلی و هماهنگی رسیده‌اند.

تبدیل شدن اسلام‌هراسی به اسلام‌گرایی
از طرفی وحدت امت اسلامی در جهان رشد پیدا کرده است. بسیاری از اختلافات قومی و مذهبی، به‌دنبال این عملیات به حاشیه رفته است. حتی مردم عربستان نیز همراه مردم غزه شده‌اند. علاوه بر آن، جنایات ملموس اسرائیل دل‌های آزادیخواهان در سراسر جهان را به یکدیگر گره زده است و تجمعات و تظاهرات بی‌سابقه در کشورهای مختلف شکل گرفته است. در واشنگتن جمعیت‌های نیم‌میلیونی در تظاهرات شرکت می‌کنند که در چند دهه اخیر بی‌سابقه بوده است. در 40ایالت آمریکا همه به کودک‌کشی اسرائیل فریاد می‌زنند. در اروپا نیز همین وضع ادامه دارد. جشن‌های کریسمس به یاد کودکان غزه برگزار می‌شود. الان اسلام‌هراسی که رسانه‌های غربی سال‌ها از آن دم می‌زدند به اسلام‌گرایی مبدل شده است. مردم از تلاوت قرآن مردم غزه به شعف می‌آیند و با آنها احساس علقه دیرینه می‌کنند.

اجتماع فطرت‌ها به برکت خون شهدا
شهید از جان خود در راه آرمان خود و سعادت دیگران می‌گذرد. هر شهادتی به یک اصلاح اجتماعی در جبهه حق مرتبط است. اینجاست که با ریخته‌شدن خون شهید، هدف او فراگیر می‌شود، مصادیق ظلمت برای قلوب غیرمعاند واضح می‌گردد و اتحادی نانوشته علیه شیاطین مجسم شکل می‌گیرد.  شهدای کرمان، غزه، لبنان، عراق، سوریه و یمن، فاتحان گنج‌های پنهانی در قلوب حق خواهان عالم هستند. هر خون مظلومی، غبار جهل و غفلت را از جامعه می‌زداید و همه را بر حقیقت نهفته در فطرت‌ها، مجتمع می‌سازد و جبهه مشترک بین‌المللی را فارغ از همه‌‌چیز شکل می‌دهد. گره خوردن این خون‌ها به هم نیز سرعت این بیدارگری را افزایش خواهد داد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید