• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 9 تیر 1397
کد مطلب : 21472
+
-

بزرگ که شدی برگرد

بزرگ که شدی برگرد

چهارشنبه‌شب گذشته دو مهاجم ایران در جام‌جهانی به فاصله چند ساعت از تیم‌ملی خداحافظی کردند. ابتدا رضا قوچان‌نژاد در آخرین ساعات شب با انتشار پستی در اینستاگرام خبر خداحافظی‌اش از تیم‌ملی را اعلام کرد و چند ساعت بعد این سردار آزمون بود که نامه خداحافظی نوشت. در این میان قوچان‌نژاد از بازی نکردن در جام‌جهانی تا حدودی دلگیر بود و اگرچه به‌شکل آشکار این دلخوری را عیان نکرد اما در لفافه به‌موضوع اشاره کرده بود. سردار آزمون هم بعد از انتقاداتی که در جریان 3بازی جام‌جهانی از او شد خبر از خداحافظی‌اش داده بود اما کسی فکر نمی‌کرد او این تصمیم را واقعا عملی کند. کما اینکه هنوز هم خیلی‌ها فکر می‌کنند تصمیم آزمون جدی نیست و فقط یک پولتیک برای تغییر دادن فضاست.
   قوچان‌نژاد: به این 6سال افتخار می‌کنم
رضا قوچان‌نژاد بامداد پنجشنبه در نامه خداحافظی‌اش نوشت: «...ورزش فوتبال نه به دین و مذهب فرد نگاه میکنه، نه به اصلیت فرد و نه به وضعیت مالىِ فرد. اى‌کاش همه‌جا این‌طورى به فوتبال نگاه می‌کردن! اى‌کاش آدمایى که نور دستشونه، جاهاى تاریک‌رو نور مى‌انداختن تا همه بتونیم ببینیم، نه اینکه فقط خودشون ببینن... درسته که در اروپا بزرگ شدم اما از بچگى آرزوم این بود که یک روزى، حتى اگر شده یک‌بار توى استادیوم آزادى پیرهن تیم‌ملى رو بر تن کنم و بازى کنم. تنها آرزوم این بود که با فوتبالم، خانواده و هوادارانم‌رو شاد کنم. این 6سالى که در تیم‌ملى حضور داشتم، واسه‌ام بزرگ‌ترین افتخارى بود که در فوتبال و زندگى‌ام تونستم به دست بیارم... .» در میان «ای‌کاش»های گوچی نکته‌های زیادی نهفته است اما دلخوری بزرگ‌تر او جایی است که نوشته: «در این جام‌جهانى و در روزهاى اخیر، خیلى‌هاتون ازم یه سوالى پرسیدین که متاسفانه من هم جوابش‌رو هنوز نمی‌دونم... شاید بهتره که بعضى از سوال‌ها بى‌جواب و بعضى از درها توى زندگى همیشه بسته بمونن.» او در ادامه از همه اعضای کادر فنى، تدارکات و بازیکنان تشکر کرده و با امید پیشرفت تیم‌ملی خداحافظی‌اش را از این تیم اعلام کرده است.
   سردار: من مادرم را انتخاب می‌کنم
چند ساعت بعد و در اولین ساعات روز پنجشنبه 7تیرماه، صفحه سردار آزمون هم به‌روز شد و از خداحافظی این بازیکن خبر داد. آزمون انتقادات اخیر و مشکلات پیش‌آمده برای خانواده‌اش را دلیل خداحافظی خود اعلام کرده است: «با توجه به اینکه مادرم بیماری سختی‌رو پشت سر گذاشته بود و من خوشحال بودم متاسفانه الان به‌خاطر نامهربانی و قدرنشناسی عده‌ای و توهین‌هایی که به‌هیچ وجه حق من و هم‌تیمی‌هایم نیست، بیماری‌اش تشدید شده. این مساله من‌رو بین دوراهی سختی برای انتخاب قرار داده، در نتیجه من مادرم‌رو انتخاب می‌کنم. بیایید همدیگه‌رو قضاوت نکنیم و از روی ظاهر دیگران اونهارو مورد ارزیابی قرار ندیم.کسی چه میدونه که در پس خنده‌های من چه سختی‌های تلخی وجود داره؟!» سردار نامه‌اش را با آرزوی سلامتی برای همه مادرها به پایان برده بود و دقایقی بعد هم یک استوری منتشر کرد که در آن قربان‌صدقه مادرش می‌رفت اما این استوری سرشار از غلط‌های املایی، ساعتی بعد از صفحه او پاک شد.
   خداحافظ پسر دوست‌داشتنی
اما واکنش‌ها به این دو خداحافظی کاملا متفاوت بودند. خداحافظی قوچان‌نژاد با آه و افسوس بسیاری از مردم و همبازی‌هایش روبه‌رو شد و او در پست‌ها و کامنت‌های منتشرشده پالس‌های بسیار مثبتی دریافت کرد. خیلی‌ از بازیکنان و مربیان اعلام کردند که رفتن از تیم‌ملی برای گوچی هنوز زود بود. از جمله جواد نکونام که برای او نوشت: «رضاى عزیز و دوست‌داشتنى، دوست نداشتم به این زودى براى خداحافظی‌ات از تیم‌ملى بنویسم. گل‌هاى مهم و حساسى که برایمان به‌ثمر رساندى از یاد مردم ایران نمی‌رود. یادمان نمی‌رود که با چه عشقى به ایران آمدی و براى کشور عزیزمان بازى کردى... ممنون بابت تمام زحماتت. ممنون به‌خاطر حماسه‌هایى که خلق کردی. ممنونیم از تو 16 دوست‌داشتنى.» محمد تقوی از توانایی‌های گوچی نوشت و ابراز امیدواری کرد کی‌روش واسطه شود و با حل مشکل رضا، او را برگرداند. پژمان جمشیدی نوشت: «...ما تا همیشه به تو افتخار می‌کنیم. تا همیشه به یادت هستیم و با آمدن اسمت قند در دل‌مان آب می‌شود... تو در ایران بزرگ نشدی اما از ایرانی‌ترین و شریف‌ترین بازیکنان تاریخ ملی ما بودی و نامت جاودانه خواهد ماند...» طارمی هم پستی در تمجید گوچی گذاشت و از او به‌عنوان بازیکنی نجیب و دوست‌داشتنی نام برد.
   خوشحالی از خداحافظی سردار
اما واکنش‌ها به خداحافظی سردار آزمون کمی متفاوت بود. خیلی‌ها معتقدند خداحافظی این بازیکن 23ساله کاملا موقتی است و با هماهنگی کی‌روش انجام شده است. در این بین خیلی‌ها به‌یاد خداحافظی مهدی رحمتی افتاده‌اند و اعتقاد دارند کی‌روش که هرگز به رحمتی اجازه بازگشت نداد نباید درباره سردار موضع متفاوتی اتخاذ کند. برخی کانال‌ها نظرسنجی‌هایی در این مورد برگزار کردند و جالب این بود که در خیلی از این نظرسنجی‌ها اکثریت مردم با خداحافظی سردار موافق بوده‌اند! جوی که بعد از 3بازی تیم‌ملی در جام‌جهانی علیه سردار ایجاد شد احتمالا در این آمار بی‌تاثیر نبوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید