• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
یکشنبه 10 دی 1402
کد مطلب : 214031
+
-

احداث بازارهای جدید تره‌بار در پایتخت

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران: میادین تره‌بار متحول می‌شوند

زینب زینال‌زاده-روزنامه‌نگار

بازارها و میادین تره‌بار شهرداری تهران با هدف کمک به اقتصاد خانواده‌ها و تسهیل دسترسی شهروندان به مایحتاج روزمره توسط مدیریت شهری راه‌اندازی شده‌اند. در راستای همین رویکرد است که اقلام و محصولات در این بازارها و میادین با کیفیت خوب و با قیمت مصوب یا با تخفیف 30 تا 40درصدی عرضه می‌شوند. در این دوره، مدیریت شهری، موضوع تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی را پیگیری می‌کند و به همین دلیل توسعه بازارهای تره‌بار در مناطق را در دستور کار قرار داده است. به‌‌گفته ایوب فصاحت، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار، امسال، هدفگ، راه‌اندازی ۴۰بازار تره‌بار بوده که 10بازار بهره‌برداری شده و عملیات احداث 4بازار هم در حال پیگیری است و در مجموعه 18بازار تا پایان سال افتتاح می‌شوند.»

تحول در بازارها و میادین
زیباسازی بصری مرمت بازارهای تره‌بار هم برنامه دیگر شهرداری تهران است که با هدف ارتقای کیفی خدمات به شهروندان توسط سازمان میادین میوه و تره‌بار تهران پیگیری می‌شود. به‌گفته فصاحت، طرحی برای ارتقای کیفیت محصولات نیز درنظر گرفته شده که شامل 5‌موضوع است و تمام موضوعات به‌صورت همزمان پیگیری و انجام می‌شوند. علاوه بر آن، افزایش نظارت بر توزیع، تثبیت قیمت محصولات و تأمین محصول از مبدأ هم توسط مدیریت سازمان میادین تره‌بار پیگیری می‌شوند. آنطور که ایوب فصاحت عنوان کرده: «توزیع آسفالت در میادین، نخستین اقدامی است که انجام خواهد شد و سپس تهیه چرخ دستی و لباس متحدالشکل برای تمامی کارکنان بخش‌های بازرگانی، میوه و سبزی، محصولات پروتئینی و مسئولان غرفه‌ها که هریک در رنگ‌هایی متفاوت است، انجام خواهد شد.»

خرید غیرحضوری از سامانه شهرزاد
امروزه با توجه به مشغله‌هایی که شهروندان دارند، خرید غیرحضوری یک ضرورت است. در راستای تحقق این مطالبه، سامانه فروش غیرحضوری در سازمان میوه و تره‌بار شهرداری تهران راه‌اندازی شده که به‌گفته مدیرعامل سازمان میادین تره‌بار تهران مردم می‌توانند با نصب اپلیکیشن شهرزاد روی گوشی همراه خود تا شعاع 3کیلومتری از میادین میوه و تره‌بار صادقیه و جلال‌آل‌احمد با کمترین هزینه خرید و در کوتاه‌ترین زمان دریافت کنند.

بازارچه تخصصی آبزیان
فروش آبزیان از جمله انواع ماهی و ... باید در محیط بهداشتی عرضه شود. بنا به‌گفته ایوب فصاحت به این موضوع در سازمان میادین میوه و تره‌بار که توزیع مواد پروتئینی در میادین صورت می‌گیرد، توجه شده است. به همین دلیل با هدف بهبود روش‌های نگهداری و استانداردسازی، بهبود سیستم‌های مشتری مداری و عرضه متناسب با سلیقه مشتریان، آموزش روش‌های نگهداری و پخت، آموزش و افزایش آگاهی شهروندان درخصوص فواید مصرف آبزیان و ... در میدان‌های میوه و تره‌بار صادقیه و جلال آل‌احمد به همت شهرداری تهران، بازارچه تخصصی آبزیان راه‌اندازی شده است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید