• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 9 دی 1402
کد مطلب : 213880
+
-

امضای تفاهمنامه برای اجرای پروژه فیبر نوری

پروژه
امضای تفاهمنامه برای اجرای پروژه فیبر نوری

طی مراسمی با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران و عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تفاهمنامه اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها امضا شد. براساس این تفاهمنامه تا پایان دولت سیزدهم، کل شهر تهران تحت پوشش فیبرنوری قرار خواهد گرفت تا امکان ارائه سرویس‌های چندصد مگابایتی به پایتخت‌نشینان فراهم شود.
شهردار پایتخت در این مراسم ضمن تقدیر از اقدامات و دستاوردهای وزارت ارتباطات در 2سال گذشته گفت که این دستاوردها نتیجه تفکر، فرهنگ و حرکت جهادی است که در مجموعه وزارت ارتباطات شکل گرفته است. زاکانی با اشاره به اهمیت پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها تأکید کرد: «این پروژه هم از منظر ملی و هم از منظر تسهیل خدمت‌رسانی به مردم حائز اهمیت است؛ از این‌رو شهرداری تهران فارغ از هرگونه نگاه مادی برای تکمیل این پروژه، آماده همکاری است. بنده به‌عنوان شهردار تهران و همکارانمان، شهرداری را به‌عنوان منشأ ارائه خدمت می‌بینیم و با توجه به برنامه‌های تحولی و کلانی که در این دوره تهیه شده است، به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌ویژه برای تبدیل تهران به‌عنوان شهر هوشمند نگاه ویژه‌ای داریم.» او ادامه داد: «بنابراین لازم است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این پروژه شهرداری تهران را شریک راهبردی خود درنظر بگیرد و آماده‌ایم که مسئولیت‌های خود را در این پروژه انجام دهیم.»

ایجاد همدلی و همکاری همه‌جانبه
وزیر ارتباطات ضمن تقدیر از نگاه راهبردی و حاکمیتی و فرابخشی شهردار تهران گفت: «این پروژه به سرانجام نمی‌رسد؛ مگر با ایجاد همدلی و همکاری همه‌جانبه به‌ویژه از جانب شهرداری‌ها که امیدواریم شهرداران سراسر کشور در این مسیر شهرداری تهران را الگویی مناسب درنظر بگیرند.» عیسی زارع‌پور با بیان اینکه تهران مهم‌ترین کلانشهری است که باید این پروژه در آن اجرایی شود، تأکید کرد: «تهران کلانشهری است که جمعیت زیادی را در خود جای داده و سرویس اینترنت با سرعت گیگابایت بر ثانیه یک نیاز اساسی برای این شهر محسوب می‌شود. تلاش ما این است که سرویس‌هایی با سرعت‌های بالا، باکیفیت و ارزان در اختیار کاربران قرار دهیم که این مهم محقق نخواهد شد؛ مگر با تکمیل پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها.»

  جزئیات پروژه فیبر نوری
  پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها در ۲۰۰شهر در حال احداث است.
  تا‌کنون حدود ۵میلیون خانوار در کشور تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته‌اند.
  اجرای پروژه فیبرنوری 4میلیون خانوار ساکن در تهران را تحت پوشش قرار می‌دهد.
  اکنون 9 اپراتور در پروژه فیبر نوری فعال هستند.
  تلاش برای تحقق هدف پوشش 20میلیونی تا پایان دولت سیزدهم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید