• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 9 دی 1402
کد مطلب : 213878
+
-

تردد در منطقه22 آسان‌تر می‌شود

منطقه22 تهران امروز میزبان هشتادوهشتمین رویداد امید و افتخار است

گزارش
تردد در منطقه22 آسان‌تر می‌شود

زینب زینال‌زاده- روزنامه‌نگار

هشتادوهشتمین رویداد امید و افتخار توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران و در منطقه22 رقم می‌خورد. امروز(9دی) در قالب این رویداد، تقاطع و معابر دسترسی به شهرک شهید خرازی با حضور مدیران شهری بهره‌برداری می‌شود و با این اقدام سفرهای محلی ساکنان این شهرک بیش از 8کیلومتر کوتاه‌تر خواهد شد. کاهش بار ترافیکی و به حداقل رساندن گردش‌های اضافی شهروندان از اهداف اجرای این پروژه بوده که با اعتبار 58میلیارد تومان به اتمام رسیده است.

تکمیل تقاطع‌های تهران
مدیریت شهری قصد دارد از طریق طرح‌های ترافیکی مانند اصلاح هندسی معابر، ایجاد تقاطع و... گردش‌های اضافی در پایتخت را به حداقل برساند و مسیر تردد شهروندان را کوتاه کند، چرا که به‌دلیل وجود گسستگی میان برخی از مناطق و محله‌ها، شاهد گردش‌های ترافیکی اضافی هستیم و تکمیل تقاطع‌ها قطعا به حل این مشکل کمک می‌کند. منطقه22 با توجه به اینکه منطقه‌ای نوپا و در حال توسعه است، نیاز به برخی زیرساخت‌ها ازجمله اقدامات ترافیکی مانند احداث و تکمیل تقاطع‌ها دارد تا تردد شهروندان تسریع و تسهیل شود. آنطور که هادی حق‌بین، معاون فنی و عمرانی شهردار تهران می‌گوید: «در راستای طرح‌های توسعه‌ای و بزرگراهی منطقه22، تاکنون 3تقاطع بزرگراه شهید همدانی با خیابان‌های شهید زینعلی(کاج)، خیابان شهید پوررضا(گلها) و بلوار کوهک بهره‌برداری شده است و افتتاح تقاطع شهرک شهید خرازی (2مسیر رفت و برگشت شمال به جنوب) سبب تکمیل طرح‌های ترافیکی در این نقطه از تهران می‌شود.»

تسریع تردد به شهرک شهید خرازی
‫اکنون حدود 8هزار خانوار در شهرک شهید خرازی ساکن هستند و سرانه‌های مسکونی در این شهرک همچنان در حال افزایش است. ایجاد دسترسی‌های محلی برای تسریع عبور و مرور ساکنان شهرک امری ضروری بود که این موضوع در معاونت فنی و عمرانی پیگیری و در نهایت منجر به اجرای پروژه تقاطع ارتباطی شهرک شهید خرازی(R12) شد. حق‌بین در راستای تأیید این موضوع می‌گوید:«این تقاطع حدفاصل بلوار پژوهش تا خیابان اردستانی احداث شده و شامل 2دستگاه پل رفت‌وبرگشت(شمالی-جنوبی)، 2خط عبوری، 2پیاده‌رو و یک خط اضطراری در هر مسیر است.» احداث مجموع ۲۹۰متر طول معبر در امتداد پل و اصلاحات هندسی معابر پیرامونی از سایر اقدامات صورت‌گرفته در قالب این پروژه است که با اعتبار 58میلیارد تومان به‌اتمام رسید و 8.8کیلومتر مسافت و گردش اضافی را کوتاه می‌کند. البته به‌گفته معاون فنی و عمرانی شهردار تهران، تقاطع غیرهمسطح(R11) هم در دستورکار قرار دارد که مسیر شرق‌به‌شرق بزرگراه شهید همدانی را به هم متصل می‌کند که 45روز دیگر بهره‌برداری می‌شود.

عملکرد ترافیکی
  تأمین دسترسی ساکنان شهرک شهید خرازی به خیابان دانش و جنوب بلوار شهید اردستانی و در ادامه به بزرگراه شهید همدانی و بزرگراه تهران-کرج
   برقراری ارتباطات ساکنان شهرک شهید خرازی(از طریق معابر و پیاده‌روها) به محله‌های ضلع جنوبی بزرگراه شهید همدانی و دسترسی به امکاناتی از قبیل میادین میوه‌وتره‌بار، مدرسه و...    کاهش گردش‌های اضافی و کاهش زمان سفرهای محلی

این خبر را به اشتراک بگذارید