• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 6 دی 1402
کد مطلب : 213647
+
-

سرانجام پل حافظ چه می‌شود؟

اصل ماجرا
سرانجام پل حافظ چه می‌شود؟

فرناز محمدزاده، روزنامه‌نگار

سال گذشته همین روزها بود که موضوع جمع‌آوری پل حافظ واقع در تقاطع حافظ- طالقانی مطرح شد. پس از بحث و بررسی و حتی انتقاد از جمع‌آوری این پل، درنهایت خبری اعلام شد که این پل در تعطیلات نوروز1402 جمع‌آوری خواهد شد.
در همان زمان که بحث جمع‌آوری این پل در فضای رسانه داغ شد، مدیریت شهری اعلام کرد تمامی مطالعات فنی و ترافیکی در این‌باره انجام شده و جمع‌آوری آن خللی در ترافیک منطقه ایجاد نخواهد کرد. اما بعد از تعطیلات عید این اقدام صورت نگرفت و یک علامت سؤال بزرگ در ذهن همه جانمایی شد که چرا این پل جمع نشد؟ پس از گذشت 9‌ماه مجدد این سؤال در ذهن شکل گرفته که آیا این پل جمع‌آوری می‌شود یا خیر؟
اما اصل ماجرا چیست؟ روز گذشته شهردار تهران در صحن شورای شهر حاضر شد و در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که آیا پل حافظ امسال جمع‌آوری می‌شود یا خیر، پاسخ داد که پل حافظ به‌دلیل آنکه قدمت زیادی دارد و شرایط این پل در وضعیت مناسبی نیست، برداشته خواهد شد و فرایند جمع‌آوری آن در دستور کار قرار گرفته است. علیرضا زاکانی در ادامه گفت: جایگزینی طرح جدید درصورت نهایی‌شدن اعلام خواهد شد.
به‌دنبال آن معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به آخرین وضعیت پل حافظ- طالقانی، به خبرنگار همشهری گفت: جمع‌آوری این پل نیاز به مطالعه جدید ترافیکی ناشی از حذف آن و تاثیر جمع‌آوری بر شبکه خواهد شد.
هادی حق‌بین در ادامه با اشاره به جلسات مشترک شهرداری با پلیس راهور، ‌افزود: جلساتی با معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری و پلیس راهور به صورت جداگانه برگزار و نقطه‌نظر طرفین اخذ شد و یک جلسه مشترک تکمیلی بین معاونت فنی و عمرانی، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک و پلیس راهور برگزار خواهد شد، تا از نظرات نهایی پلیس راهور و حوزه ترافیک مطلع و نهایتا نسبت به زمان جمع آوری تصمیم‌گیری شود. او تأکید کرد: پس از  ابلاغ نظرات قطعی ارکان ذکر شده، جمع‌آوری پل انجام می‌شود. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به جمع‌آوری سایر پل‌های فرسوده، گفت: بحث جمع‌آوری پل در حوزه فنی و عمرانی از حیث مقاوم‌سازی‌ پل است؛ یعنی ما در ابتدا موضوع مقاوم‌سازی‌ پل را مطالعه می‌کنیم. اگر توجیه اقتصادی نداشته باشد، پیشنهاد جمع‌آوری را می‌دهیم البته پلیس و معاونت ترافیک باید تأثیر جمع‌آوری بر ترافیک را اعلام کنند. حق‌بین ادامه می‌دهد: درحال حاضر مطالعات پل شهرک آزمایش روی شیخ فضل‌الله جهت مقاوم‌سازی‌ انجام شده، آنالیز می‌کنیم که مقاوم‌سازی‌ چقدر هزینه دارد. اگر توجیه اقتصادی نداشته باشد، بحث جمع‌آوری آن مطرح خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید