• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
چهار شنبه 6 دی 1402
کد مطلب : 213645
+
-

کمک مالی شهرداری به زنان زندانی

شورای شهر تهران با طرح 2فوریت به مادران زندانی تسهیلات ارائه کرد

طرح دوفوریتی کمک شهرداری تهران به آزادسازی مادران زندانی دیروز در جلسه‌203 شورای شهر تهران بررسی و با رأی نمایندگان پارلمانی شهری تصویب شد.
رئیس شورای شهر تهران گفت که در آستانه سالروز ولات حضرت زهرا(س) هستیم و با هدف کاستن پیامدها و عواقب زندانی‌شدن زنان، طرح کمک شهرداری به آزادسازی زنان زندانی با محکومیت مالی با قید 2فوریت ارائه می‌شود. مهدی چمران تأکید کرد: « قطعا کمک‌های مردمی که جمع‌آوری خواهد شد، در کنار کمک شهرداری می‌تواند اثرگذار باشد.» حبیب کاشانی، خزانه‌دار شورا هم در جریان بررسی این طرح، گفت: «با توجه به حجم تورم و مشکلات اقتصادی، 5میلیارد تومان از سوی شهرداری تهران، 5میلیارد تومان از سوی سازمان زندان‌ها و 5میلیارد تومان هم از سوی خانواده‌ها تأمین خواهد شد و خیرین نیز در این زمینه وارد عمل می‌شوند.»

عده‌ای نذر دارند مردم را زجر بدهند
برگزاری نمایشگاه در خیابان سئول همچنان مورد اعتراض مردم و نمایندگان شورا‌ست. چمران با بیان اینکه از تبلیغات نمایشگاه به‌شدت ناراحت هستم، گفت: «با استانداری جلسه داشتیم و توضیح دادیم و به نتیجه نرسید. سازمان زیباسازی از پیش قرارداد تبلیغات داشت و نمی‌توانست قراردادها را لغو کند؛ البته شنیدم اسفند نمایشگاه اتومبیل برگزار می‌شود. نمایشگاه خودرو بیش از هر نمایشگاه دیگری ازدحام ایجاد می‌کند و مثل اینکه عده‌ای دوست دارند مردم را زجر بدهند و نذرشان قبول باشد.»

معاینه فنی برتر؛ 50هزار تومان
لایحه بهای خدمات کارشناسی و فنی ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران، پس از بررسی تصویب شد و اعضا با هزینه 50هزار تومانی معاینه فنی برتر موافقت کردند. سیدجعفر تشکری‌هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا در جریان تشریح این لایحه، گفت: «ستاد معاینه فنی شهرداری تهران 2لایحه درخصوص هزینه معاینه فنی برتر و نرخ خدمات اعزام خط مکانیزه سیار معاینه فنی به مراکز شخصی یا دولتی ارائه داده است. نرخ بهای اعزام خطوط مکانیزه و سیار معاینه فنی به ازای یک‌بار اعزام مبلغ ۵‌میلیون تومان پیش‌بینی شده که شامل هزینه یک روز استقرار است و از روز دوم به ازای هر روز ۱۰‌درصد مبلغ ۵‌میلیون تومان اخذ می‌شود. همچنین معاینه فنی برتر بنا به درخواست رانندگان انجام می‌شود و این معاینه نیاز به دستگاه‌های بیشتری دارد که برای انجام این کار ۵۰‌هزار تومان از شهروندان دریافت خواهد شد.»

اساسنامه سازمان مدیریت پسماند تصویب شد
در ادامه جلسه شورا اساسنامه سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران روی میز بررسی قرار گرفت و ناصر امانی گفت که مدیریت بهینه، تفکیک در مبدأ، بازیافت مواد قابل استفاده، دفع بهداشتی زباله‌ها، افزایش آگاهی مردم در چارچوب قوانین و مقررات، اهداف مدیریت پسماند هستند که مدنظر قرار گرفته است. رضا محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران هم در دفاع از اساسنامه گفت: « 400دستگاه ماشین مدل‌1402 خریداری شده و 1200میلیارد تومان پیمانکار‌های جدید در پسماند سرمایه‌گذاری کرده‌اند که اگر اساسنامه ابلاغ بشود، می‌تواند کمک کند تا بحث مدیریت پسماند را به‌درستی انجام دهیم.»

رسیدگی به دخل و خرج شهرداری
گزارش حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در آبان امسال دستور جلسه دیگری بود که توسط حبیب کاشانی ارائه شد. خزانه‌دار‌ با بیان اینکه در 8‌ماهه امسال مجموع منابع نقدی و غیرنقدی 46هزار و 563میلیارد تومان بوده گفت که نسبت به کل بودجه 61درصد و نسبت به بودجه مصوب 8‌ماهه 91درصد تحقق داشته است. به‌گفته او، نمودار تحقق بودجه در فروردین و اردیبهشت صعودی بوده و خرداد و تیرماه روند ثابت داشته و در شهریور و مهر سیر نزولی داشته و مجددا در آبان شاهد رشد تحقق بودجه هستیم. آنطور که خزانه‌دار عنوان کرده عملکرد شهرداری در مورد افزایش درآمدهای پایدار مثبت بوده و از ۳۰ به ۴۰‌درصد رسیده است.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید