• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 7 تیر 1397
کد مطلب : 21313
+
-

فوق‌العاده

فوق‌العاده

«یک اتفاق ساده» باشرف‌ترین فیلمی است که من در عمرم ساخته‌ام. در آن هیچ اتفاقی نمی‌افتد. برای من یک اتفاق ساده مرگ مادرم نیست، مرگ «مادر» هم نیست، برای من یک اتفاق ساده مصیبتی است که بر سر همه ما آمده. از بچگی یک مرتبه افتادیم توی پیری.

سهراب شهید ثالث
 (۷ تیر ۱۳۲۳- ۱۳۷۷)؛ فیلمساز



آب هات داگ؛40 دلار

مردم در سراسر دنیا، ‌فریب تبلیغات را می‌خورند و گاهی چنان کارهای احمقانه‌ای می‌کنند که به‌راحتی می‌توان در سلامت عقلی آنها شک کرد. نمونه‌اش هم پرداخت 40دلار پول برای خرید آب هات‌داگ در کاناداست. به گزارش سی‌تی‌وی، یک مرد در ونکوور، برای نشان دادن اثرات مخرب تبلیغات در حوزه بهداشت و سلامت، با ترفندی ساده و خلاقانه ثابت کرده است که مردم، چه آسان فریب تبلیغات را می‌خورند. او برای ثابت کردن نظریه خود، هات داگ را در بطری‌هایی قرار داد و آنها را با آب پر کرد و به گردهمایی روز بدون ماشین برد. او در تبلیغات محصول من‌درآوردی خود، مدعی شد که آب هات داگ باعث افزایش کارکرد مغز، کاهش وزن و جوان شدن ظاهر مصرف‌کنندگان می‌شود. مردم هم خیلی راحت گول این تبلیغات را خوردند و 37.99دلار برای هر بطری آب هات داگ پرداخت کردند. داگلاس بوانز موفق شد 60بطری از محصول خود را بفروشد. او درباره ترفند بازاریابی خود و هدفش از این کار گفته است: «ما به مردم کمک می‌کنیم تا در تصمیم‌گیری‌هایشان بهتر عمل کنند. این پیام کاری است که من کردم.»


460 میلیارد ریال
خسارت سقوط هواپیمای یاسوج


براساس اعلام معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مجموع خسارات وارده سقوط هواپیمای تهران-یاسوج 460میلیارد ریال در 2بخش هزینه‌های مستقیم (بیمه جانباختگان و هواپیما) و غیرمستقیم (جمع‌آوری پیکرها و هزینه‌های جانبی) است. از مجموع 460میلیارد ریال خسارت وارده، 420میلیارد ریال خسارت مستقیم حساب شده است.



قشقرق به پا کردن

کودکان نمی‌توانند احساس ناکامی خود را مانند بزرگسالان مدیریت کنند و همواره دایره واژگانی آنها برای بیان این احساسات اندک است، اغلب این وضعیت منجر به چرخه باطل می‌شود؛ کودک شما قشقرق به پا می‌کند و شما عصبانی می‌شوید سپس او بیشتر غمگین می‌شود. به کودک خود جایی را برای تخلیه احساساتش اختصاص دهید حتی اگر به‌معنای صحبت کردن با او در اتاق دیگری باشد. قرار نیست کودک شما با قشقرق به پا کردن به خواسته خود برسد اما والدینی فهیم و مهربان باشیم، لازم است او هنگام نیاز به در آغوش گرفتن، بداند که شما درست برای این کاردر آنجا حضور دارید.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید