• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 30 آذر 1402
کد مطلب : 213036
+
-

بررسی آخرین راهکارهای آتش‌بس در قطر

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه برای بررسی آخرین تحولات فلسطین و راهکارهای جلوگیری از بحران انسانی در نوار غزه، چهارشنبه (۲۹آذر۱۴۰۲) به دوحه، پایتخت قطر سفر کرد و در بدو ورود با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

بررسی آخرین وضعیت سیاسی و میدانی در فلسطین
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در دیدار با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، آخرین وضعیت سیاسی و میدانی تحولات فلسطین در غزه و کرانه باختري را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار دادند.

تلاش‌ مشترک برای توقف ماشین جنگی اسرائیل
وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر دیدار و در مورد موضوعات مختلف گفت‌وگو کرد. طرفین در این دیدار درخصوص نحوه تداوم تلاش‌های مشترک برای غلبه راهکار سیاسی و توقف ماشین جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه مشورت و تبادل نظر کردند و توافق نمودند که ایده‌های مشترک و مورد توافق را با جدیت دنبال کنند.

حرکت به‌سوی آتش‌بس در غزه
امیرعبداللهیان درباره دیدار با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست‌وزیر در جمع خبرنگاران گفت: یکی از موضوعات مورد توجه ما در گفت‌وگوها مسئله فلسطین و تلاش‌ها برای توقف جنایات جنگی و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه و کرانه باختری و ارسال گسترده کمک‌های انسان‌دوستانه بود. وزیر امور خارجه ادامه داد: مذاکرات دیپلماتیک نشان می‌دهد که منطقه به مرور به سمت یک آتش‌بس می‌رود و البته گفت‌وگوهای مستقیم و غیرمستقیمی که بتواند به این وضعیت فاجعه بار در غزه پایان دهد و یا حداقل در مسیر کاهش آلام مردم فلسطین ازجمله ساکنان غزه و کرانه باختری گام برمی‌دارد.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید