• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 30 آذر 1402
کد مطلب : 213004
+
-

خرید اتوبوس‌های جدید خارجی برای پایتخت

خبرهای خوش برای شهروندان تهرانی که توسط شهردار تهران از حیاط دولت مخابره شد

حمل‌ونقل
خرید اتوبوس‌های جدید خارجی برای پایتخت

تهران در حوزه حمل‌ونقل عمومی با عقب‌ماندگی یک‌دهه‌ای مواجه است و ازاین‌رو مدیریت شهری در دوره ششم سعی می‌کند با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و خارجی کمبودهای این حوزه را جبران کند؛ سیاستی که علیرضا زاکانی، شهردار تهران در سفر اخیر خود به پکن پیگیری کرد و منجر به عقد تفاهمنامه و انعقاد قرارداد در تأمین ناوگان اتوبوسرانی و مترو شد. شهردار تهران ‌روز ‌28آذر‌ در حیاط دولت در تشریح پیگیری‌های حوزه حمل‌ونقل به خبرنگاران گفت: «تعداد اتوبوس‌های سازمان اتوبوسرانی به بیش از 3هزار دستگاه رسیده ‌که از این تعداد 2هزار و 500دستگاه اتوبوس از 4شرکت داخلی خریداری شده و 500دستگاه هم اتوبوس برقی است. البته پروژه خرید 2هزارو194دستگاه اتوبوس خارجی را هم در دستور کار داریم.» به‌گفته زاکانی، مدیریت شهری این دوره ۱۸۶۰ اتوبوس تحویل گرفته بود که کمتر از هزار دستگاه در خطوط فعال بودند؛ اما اکنون 2هزار و 50دستگاه اتوبوس در خطوط اتوبوسرانی فعال هستند.
زاکانی در ادامه به آخرین وضعیت سایر ناوگان حمل‌ونقل هم اشاره و عنوان کرد: «واردات ۷۹۱‌واگن مترو، برقی‌کردن ۱۰‌هزار دستگاه ون‌، ۲۵هزار تاکسی و ۱۰۰هزار موتورسیکلت تا پایان سال آینده سبب می‌شود ناوگان اتوبوسرانی، تاکسیرانی و متروی تهران به نقطه بی‌نظیر برسد و بخش زیادی از مشکلات مردم در حوزه حمل‌ونقل عمومی برطرف شود.» به‌گفته شهردار تهران، با داخلی‌سازی ساخت واگن‌های مترو، واگن‌های شرکت متروی تهران به دو‌برابر افزایش می‌یابد و در آینده نزدیک مدل حمل‌ونقل تهران شکل جدیدتری پیدا می‌کند که بی‌سابقه است.

سگ‌گردانی ضابطه‌مند شود
مدتی است که سگ‌گردانی به یک معضل عمومی تبدیل شده و حضور این حیوانات در فضاهای عمومی مانند بوستان‌ها سبب گلایه‌مندی شهروندان شده است. مدیریت شهری در رسیدگی به این موضوع وظیفه مستقیمی ندارد اما با نصب تابلوهای ورود حیوانات به بوستان ممنوع، سعی کرده تا حدودی به گلایه شهروندان پاسخ دهد. خبرنگاران این موضوع را در حیاط دولت از شهردار تهران پیگیری کردند و او گفت: «سگ‌گردانی بدون مقدمات و قاعده و قانونمندی و رعایت شرایط در حال انجام است، مراجع قانونی باید حتما ورود کنند و فرهنگش را به‌نحوی تغییر دهند که اگر کسی خواست سگ‌گردانی کند، با ضوابط این کار را انجام دهد.»

ایمن‌سازی‌ ساختمان‌های ناایمن
ساختمان‌های ناایمن تهران هم موضوع دیگری بود که شهردار تهران در پاسخ به خبرنگاران اقدامات صورت‌گرفته آن را تشریح کرد و گفت: «حدود ۱۶‌هزار ساختمان ناایمن در تهران وجود دارد که ایمن‌سازی‌ آنها در دستور کار قرار دارد و بیش از ۲هزار ساختمان پایش و گزارشی از نتایج حاصله به ۹دستگاه مسئول ارسال شد تا ایمن‌سازی این ساختمان‌ها از طریق ایمن‌سازی و بازسازی انجام شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید