• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 30 آذر 1402
کد مطلب : 212995
+
-

جنجال تخم‌مرغ

حسین رسولی، پرتابگر دیسک مدعی است از اردوی تیم ملی اخراج شده اما فدراسیون او را به بی‌اخلاقی متهم کرده

سه‌شنبه‌ شب بود که حسین رسولی با یک استوری اینستاگرامی توجه‌ها را به‌خودش جلب کرد. بعد از مدال طلای بازی‌های آسیایی که او در پرتاب دیسک برای ایران گرفت و خودش را جانشین بحق احسان حدادی معرفی کرد، این دومین بار در این چند‌ماه گذشته بود که رسولی به صدر اخبار ورزشی می‌رفت اما این بار خبر تلخ بود: «از دوومیدانی خداحافظی می‌کنم.»‌ او از شرایط بد اردویی شاکی بود، از حقوقی که حقش است و دریافت نمی‌کند. حسین از اخراجش از اردو خبر داد و مهدی مبینی، سرپرست جدید فدراسیون مدعی شد که خبری از اخراج نیست و این ورزشکار به خواست خودش اردو را ترک کرده. هادی سپهرزاد، مربی حسین هم که در این چند ساله کنار او بوده و سعی داشته شاگردش را در آرامش دوباره به سطح قهرمانی برساند، این بار هم نقش میانجی را بازی می‌کند و تلاش می‌کند حداقل شرایط بدتر از چیزی که هست به‌نظر نرسد.

  رسولی: از مربی‌ام بپرسید اخراجم کردند!
رسولی مدعی است به‌خاطر انتقادهایی که از شرایط اردو داشته، اخراج شده است: «به‌خاطر یک انتقاد در استوری اینستاگرامم مبنی بر اینکه چرا برای آماده شدنم در رویداد بزرگ المپیک حتی یک جفت کفش هم برایم نمی‌خرند، اخراج شدم.» او در گفت‌وگویی که با ایسنا داشت، به هزینه‌هایی که سال‌ها برای احسان حدادی شده بود، طعنه زد: «مگر من اردوی آمریکا با مربی 20هزار دلاری خواستم؟ حداقل‌ چیزها را خواستم اما هیچ‌کدام برآورده نشد و به قدری به من فشار آوردند که از ورزش خداحافظی کنم و برای آن همه زحمتی که کشیده بودم، افسوس بخورم.» از طریق مربی به رسولی خبر داده بودند که دیگر اجازه تمرین در ورزشگاه آفتاب انقلاب را ندارد.

  مبینی: اخراجی در کار نبوده است
فدراسیون دوومیدانی ازجمله فدراسیون‌هایی است که رئیس ندارد و با سرپرست اداره می‌شود و شاید دلیل بسیاری از مشکلات همین باشد چراکه سرپرست به‌صورت موقت در این پست حضور دارد و مهم‌ترین مسئولیتش برگزاری انتخابات است. بعد از برکناری هاشم صیامی، سرپرستی فدراسیون به افشین داوری رسید و بعد از 6ماه هم مهدی مبینی سرپرست شد. توضیحات او درباره این اتفاقات با حرف‌هایی که رسولی می‌زند، یکی نیست: « زمانی که به فدراسیون آمدم به‌عنوان نخستین نفر با آقای رسولی تماس گرفتم. 2جلسه 2ساعته با این ورزشکار و مربی‌اش داشتم و قول مساعد حمایت دادیم. مبلغ ماهانه 20میلیون تومان برای آقای رسولی و 15میلیون تومان برای 5نفر دیگر درنظر گرفتیم. از طرفی مبلغ مکمل برای پرتابی‌ها 10میلیون تومان بود اما فاکتور ۷۰میلیون تومانی آورده است. با تهیه 4جفت کفش پرتاب و رانینگ برای این ورزشکار هم موافقت کردم که تا آخر هفته آینده وارد ایران می‌شود.»
حرف‌های مبینی نشان می‌دهد که رسولی خیلی بی‌تقصیر نیست. گفته می‌شود حسین در اعتراض به کیفیت غذای اردو رفتاری دور از ‌شأن یک قهرمان انجام داده و تخم‌مرغی را که خام بوده‌، به دیوار کوبیده است. مبینی در این‌باره توضیح داده: «مدیر مجموعه آفتاب انقلاب گزارشی داده که در حال بررسی هستیم. ورزشکار ملی الگوست و اخلاق‌مداری سرلوحه است. رابط گذاشتم که بهترین غذا را از بهترین رستوران برایش تهیه کنند. با این حال کسی را هم اخراج نکرده‌ایم و می‌توانید از مربی‌اش بپرسید. خودش اردو را ترک کرده است.» رسولی پرتاب تخم‌مرغ را تکذیب کرده و گفته: «پرتابگر خوبی هستم اما نمی‌توانم با تخم‌مرغ نشانه بگیرم.» او گفته که فیلم نپخته بودن تخم‌مرغ صبحانه را دارد ولی ایرنا هم تصاویری از دیوار رستوران آفتاب و تخم‌مرغی را که روی آن کوبیده شده، منتشر کرده است. اینکه این تخم‌مرغ همان تخم‌مرغ صبحانه رسولی باشد، مشخص نیست.

  سپهرزاد: سوء‌تفاهم است
هادی سپهرزاد، مربی رسولی درباره اتفاقات پیش‌آمده به همشهری گفت:«به هرحال ورزشکار تحت فشار است. حسین پس از کسب مدال طلا در بازی‌های آسیایی دوست دارد موفقیتش ادامه‌دار باشد و همین روند را تا المپیک حفظ کند. او می‌خواهد به سهمیه المپیک برسد و در ‌خود بازی‌ها هم نتیجه بگیرد. مبینی تازه آمده است و کارها کند پیش می‌رود. الان هم مشکلی نیست، سوءتفاهم پیش آمده و حل می‌شود.»
مشکل اصلی از نظر سپهرزاد تغییر سرپرست فدراسیون است و حق‌امضایی که هنوز مبینی ندارد: «فدراسیون 6ماه با یک سرپرست اداره شد و تازه به ثبات رسیده بود که دوباره با تغییر و تحولات روبه‌رو شدیم. تا سرپرست جدید شرایط را ارزیابی کند طول می‌کشد. به هر حال باید شرایط را مدیریت کرد. هم حسین سعه صدر داشته باشد و هم آقای مبینی. همانطور که بعد از طلای بازی‌های آسیایی توقع از حسین بالا رفته، نیاز است که کارها سریع‌تر انجام شود. فعلا مشکل این است که مبینی هنوز حق امضا ندارد و همین مسئله سوءتفاهماتی را پیش آورده است.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید