• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 30 آذر 1402
کد مطلب : 212939
+
-

بهشت زهرای تهران

بهشت زهرای تهران



معرفی:  چند سالی است که در برخی از بخش‌های بهشت زهرای تهران برنامه‌هايی در بلندترین شب سال برگزار می‌شود و خانواده‌ها دور هم جمع می‌شوند. این بخش‌ها بیشتر در قطعه شهدای گمنام و شهدای مدافع حرم است.

همراه با شهدای مدافع
در قطعه 50محدوده خیابان لاله 4 و 6 شهدای مدافع حرم فاطمیون و زینبیون، شهدای‌ ترور مجلس شورای اسلامی، مدافع حرم ارتش، سپاه و بسیج، شهدای 8سال دفاع‌مقدس، رسانه، آتش‌نشان، منا، یگان صابرین و مدافعان وطن و برخی از شهدای کادر درمان آرمیده‌اند. این مکان چند سال است که میزبان خانواده‌ها در شب یلداست. شب یلدا در این قطعه بهشت‌زهرا(س) حال و هوای خاصی دارد، خانواده‌های شهدای مدافع حرم با چیدن سفره یلدا در کنار مزار عزیزان‌شان و پذیرایی از حاضران یاد و خاطره عزیزان‌شان را در این شب به یادماندنی گرامی می‌دارند. ایستگاه صلواتی که در کنار این قطعه قرار دارد هر هفته و خصوصا در ایام مناسبتی همچون شب یلدا، از حاضران پذیرایی می‌کند و هنگام اذان نیز نمازجماعت مغرب و عشا برگزار می‌شود.

شب یلدا کنار شهدای گمنام
قطعه 44 بهشت‌زهرا(س) به نام قطعه شهدای گمنام معروف است؛ قطعه‌ای که امسال قرار است در میدانگاه کنار آن که همجوار با قطعه40 است برنامه‌های شب یلدا برگزار شود. فرهنگسرای رضوان، با همکاری سپاه ولی امر(عج)‌ از ساعت 14 تا بعد از نماز مغرب و عشا برنامه‌هایی را برای این شب تدارک دیده است. اجرای سرود توسط گروه سرود نوجوانان دانش‌آموز، روایتگری راويان جوان از سبک و سیره زندگی شهدا، مدیحه‌سرایی و اجرای مسابقه فرهنگی با اهدای جوایز به برندگان برخی از برنامه‌های شب یلدای فرهنگسرای رضوان است. برپایی ایستگاه صلواتی توسط سپاه ولی امر(عج)، غرفه خادم الشهدا(برای عضو‌گیری خدمت به حاضران در برنامه‌ای مناسبتی)، غرفه شهید‌شناسی، غرفه فال شهدایی، غرفه‌های مشاوره حقوقی، مشاوره خانواده طب سنتی، ‌غرفه واکس صلواتی و غرفه پاسخ به سؤالات مذهبی و غرفه‌های مربوط به کودکان و نوجوانان برخی از غرفه‌هایی است که در این روز برپا می‌شوند. همچنین به مناسبت شب یلدا از حاضران با انار، هندوانه، کیک وشیرینی پذیرایی می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید