• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 30 آذر 1402
کد مطلب : 212937
+
-

مراکز فرهنگی پایتخت

مراکز فرهنگی پایتخت

معرفی:  سازمان فرهنگی هنری شهر تهران امسال هم در مراکز مختلف خود مانند فرهنگسراها برنامه‌های متفاوتی را تدارک دیده که هر فرد می‌تواند به نزدیک‌ترین محل مراجعه وشب یلدای متفاوتی را سپری کند.

2جشنواره در 2فرهنگسرا
جشنواره‌های پاییزی انار و یلدا، از شاخص‌ترین برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است که با هدف پاسداشت آداب و رسوم، سنت‌ها و فرهنگ ایرانی تا ساعت 20 امشب برپاست. این جشنواره‌ها در دو بخش نمایشگاهی و میدانی در فرهنگسراهای اشراق و معرفت میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. در بخش نمایشگاهی این جشنواره غرفه‌های متنوع شامل عرضه انار و مشتقات آن، نمایشگاه سوغات استان‌ها و صنایع‌دستی اقوام برای آشنایی شهروندان با میراث فرهنگی، تولیدات هنری و صنایع‌دستی نقاط مختلف ایران درنظر گرفته شده است. بخش میدانی هم شامل برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه کودک و نوجوان، موسیقی اقوام، نمایش‌های میدانی، نمایشگاه و کارگاه‌های هنری، مسابقه و برنامه‌های تفریحی می‌شود.

کتابخوانی در شب یلدا
«گلپر» عنوان یکی دیگر از برنامه‌های شب یلدایی است که در آن نوجوانان می‌توانند به بهانه یک دقیقه طولانی‌تر بودن شب یلدا، کلی کتاب بخوانند، در مسابقه شرکت کنند و حتی با آداب و رسوم ایرانی آشنا شوند. این برنامه در کتابخانه‌های تحت پوشش سازمان برپا می‌شود و به همین بهانه هم کتابخانه‌ها در شب یلدا تا ساعت21 فعال خواهند بود. علاقه‌مندان می‌توانند با شماره 1837 تماس بگیرند.

شعر‌خوانی و نقالی در نزدیک‌ترین محل
طولانی‌ترین شب سال برای 32فرهنگسرای پایتخت شبی پرکار خواهد بود؛ چون در این مکان‌ها شب‌های شعر، نقالی، نمایشنامه‌خوانی و غزل‌خوانی دارند و برخی از فرهنگسراها هم میزبان هنرمندان هستند. تعداد فرهنگسراهای مجری هم زیاد است، برای همین کافی است علاقه‌مندان به همراه خانواده به نزدیک‌ترین مکان مراجعه کنند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید