• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 29 آذر 1402
کد مطلب : 212905
+
-

برنامه‌محافل‌فرهنگی‌به‌ مناسبت یلدا

به‌مناسبت شب یلدا، دورهمی‌یلدایی نوجوانان کتابخوان شهر تهران با مشارکت اعضای «باشگاه نوجوانان فعال حوزه کتاب و کتابخوانی» در فرهنگسراهای شهر تهران برگزار می‌شود. ویژه‌‌برنامه «گُل‌پر» ‌ در کتابخانه‌های منتخب مناطق ۲۲گانه شهر تهران و فرهنگسراهای خاص برگزار می‌شود.

شب‌شعر فاطمی به مناسبت تقارن طولانی‌ترین شب سال با ایام فاطمیه، روز چهارشنبه ۲۹ آذر با مشارکت کانون فرهنگی، هنری و ادبی همراز در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود.

«شب شعر و انار» همزمان با شب یلدا با حضور جمعی از هنرمندان و استادان شعر و ادب معاصر چهارشنبه ۲۹ آذر در فرهنگسرای عطار نیشابوری برگزار می‌شود. برنامه شب شعر و انار با خواندن غزلیات زیبای لسان‌الغیب و شعرخوانی توسط امید چاوشی، رضا عبداللهی، شهرام شکیبا، سمیه یزدانی و جمعی دیگر از شعرا برگزار می‌شود.

نمایشگاه نقاشی «اَنار ایرانی» با آثار هنرمندان و استادان دانشکده هنر تهران روز جمعه یکم دی‌ماه در کافه گالری و تالار آیینه برج آزادی افتتاح می‌شود. این نمایشگاه با هدف یادمان شب یلدا و زنده نگه‌داشتن آداب آیینی و همچنین آشنا‌کردن نسل جوان با آداب و فرهنگ و رسم‌های سنتی این شب طولانی با ۷۵ اثر شامل نقاشی، نقاشی‌خط، عکس، پوستر، حجم، همراه با رونمایی از یک تابلو به نمایش گذاشته می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید