• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 29 آذر 1402
کد مطلب : 212851
+
-

کلاس درس مورایس

در هفته سیزدهم لیگ برتر، سپاهان با 5گل قاطعانه هوادار را برد اما پرسپولیس توان بردن تیم آخر جدول را نداشت

کلاس درس مورایس

سیزدهمین هفته لیگ برتر فوتبال، برای پرسپولیسی‌ها بدیمن بود اما سپاهان مثل تمام هفته‌های اخیر با قاطعیت به پیروزی رسید. این دو تیم در هفته سیزدهم میهمان بودند و روز گذشته در زمین رقبا به میدان رفتند، اما نتیجه‌ای که مقابل حریفان خود گرفتند کاملا متفاوت بود. سپاهان در تهران حریفش را با 5گل در هم کوبید و پرسپولیس در اهواز مقابل تیم آخر جدول با تساوی 2-2 متوقف شد. دیروز البته بیشتر بازی‌ها با نتیجه مساوی به پایان رسیدند و مصاف پرسپولیس و استقلال خوزستان هم از این قاعده مستثنا نبود.

  یکی سپاهان را بگیرد!
اولین بازی روز گذشته میان 2تیم هوادار و سپاهان از ساعت14 در ورزشگاه پاس قوامین آغاز شد و در ساعت‌14:08 سپاهان نخستین گل بازی را زد! این عادت جدید سپاهانی‌ها‌ست و آنها در خیلی از هفته‌های اخیر نخستین گل خودشان را در همان یک ربع ابتدای بازی به ثمر رسانده‌اند. دیروز هم رامین رضاییان این گل را زد تا 4گله شود و گلزن‌ترین مدافع لیگ لقب بگیرد. هنوز عقربه ساعت به دقیقه25 نرسیده بود که شهریار مغانلو گل دوم را زد و همین بازیکن قبل از پایان نیمه ‌اول با یک ضربه پنالتی بازی را 3 بر صفر کرد. مغانلو با این گل در جدول گلزنان از رضا اسدی سبقت گرفت و به‌تنهایی صدرنشین شد اما اسدی هم در نیمه‌‌دوم گل زد و این دو مهاجم 8-8 مساوی شدند. علاوه بر اسدی، کاوه رضایی هم یک گل در نیمه‌دوم زد تا تیم مورایس در مجموع با نتیجه 5 بر صفر به پیروزی برسد. این پنجمین برد متوالی سپاهان بود و درصورت ادامه این روند، آنها با اختلاف زیادی نسبت به استقلال و پرسپولیس به قهرمانی خواهند رسید؛ حتی با وجود 4امتیازی که از این تیم کسر شده است.

  استقلال خوزستان، سخت‌تر از استقلال تهران
پرسپولیس از ساعت15دیروز در زمین بی‌کیفیت غدیر اهواز به مصاف تیم آخر جدول یعنی استقلال خوزستان رفت. برخلاف تصور قرمزها، این مسابقه حتی از دربی هفته گذشته هم سخت‌تر از آب در آمد و دروازه آنها 2بار باز شد. آبی‌های خوزستان تا قبل از این بازی هیچ بردی نداشتند اما در این مسابقه تا مرز پیروزی مقابل سرخپوشان تهرانی پیش رفتند و ممکن بود نتیجه عجیبی را خلق کنند. آنها در همان دقیقه6 با اشتباه بیرانوند و گل جواد آقایی‌پور از حریف پیش افتادند. یحیی گل‌محمدی در این بازی تیمش را با 3مدافع به زمین فرستاد و فرشاد فرجی را جایگزین گولسیانی کرد. ظاهرا او پاسخ مثبتی از این تغییرات نگرفت، چون خط دفاعی سرخپوشان در مقابل تیم آخر جدول استحکام چندانی نداشت. استقلال در این بازی 2بار پیش افتاد و پرسپولیس 2بار به بازی برگشت اما قرمزها که به‌دنبال برتری بودند، هرگز نتوانستند از حریف خود پیش بیفتند. نخستین گل پرسپولیس روی یک پنالتی زده شد و اعتراض آبی‌ها روی این تصمیم داور، بازی را برای دقایق زیادی متوقف کرد. سیروس پورموسوی تیمش را برای دقایقی از زمین بیرون کشید تا شاید تمرکز کنعانی‌زادگان را برای ضربه پنالتی به هم بریزد، اما پنالتی‌زن جدید قرمزها ضربه‌اش را برخلاف جهت حرکت دروازه‌بان تبدیل به گل کرد. در نیمه‌دوم آقایی‌پور دوباره استقلال را پیش انداخت اما تلاش پرسپولیس برای فرار از باخت بالاخره با ضربه سر نبیل باهویی جواب داد و این مهاجم هم بالاخره طلسم گلزنی را شکست اما کام‌بک سرخ‌ها نیمه‌کاره ماند و در همین‌جا متوقف شد تا آنها با توقف در این مسابقه از صدر جدول و شانس قهرمانی در نیم‌فصل فاصله بگیرند. همزمان با بازی پرسپولیس، 2مسابقه هم در قزوین و اراک برگزار شد که هر دو با مساوی بدون گل به پایان رسید. در قزوین، صنعت‌نفت آبادان توانست یک امتیاز از شمس‌آذر بگیرد و در اراک هم جدال آلومینیوم با گل‌گهر بدون گل مساوی تمام شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید