• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 29 آذر 1402
کد مطلب : 212850
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/oYPEk
+
-

نكته بازی

ساده‌ای برادر!
پاکو خمس که امسال با تراکتور کاملا سینوسی نتیجه گرفته، همچنان به روند خود ادامه می‌دهد؛ یعنی یا می‌برد یا می‌بازد. در همین راستا آنها این هفته هم در تبریز با 2گل مهدی عبدی پیکان را شکست دادند و این اتفاق در شرایطی رخ داد که میزبان دقایق طولانی 10نفره بود. خمس که در نشست خبری پیش از بازی با اعلام اینکه «من لیست نمی‌دهم» خبرساز شده بود، در نشست بعد از بازی هم جملات بحث‌برانگیزی به زبان آورد و گفت: «پارسال گفته بودم باید به شرایط زمین رسیدگی کنند اما کسی توجه نکرد و زمین هنوز هم وضعیت خوبی ندارد. اگر اینطور باشد اینجا نمی‌مانم و شاید به اسپانیا برگردم.» چه دل خوشی داری برادر که فکر می‌کنی اینجا با یک‌بار گفتن، مشکلات حل می‌شود. کم‌کم عادت می‌کنی!

چرا شدی مربی پیراهن‌گشادها؟
رضا عنایتی که هنوز کسی نفهمیده چطور بعد از فاجعه دلخراش حضورش در تیم ملی امید به این سرعت در لیگ برتر تیم گرفت، با پیکان مغلوب تراکتور 10نفره شد. او در پایان این مسابقه مثل خیلی از مربیان ایرانی ناکام توپ را درون زمین بازیکنان انداخت و گفت: «برای برخی بازیکنان پیراهن پیکان گشاد است. فکر کرده‌اند کار راحتی دارند اما مطمئن باشید تغییرات بزرگی در نیم‌فصل خواهیم داشت. به‌ویژه نیاز به بازیکنان باتجربه داریم تا در شرایط سخت تیم را همراهی کنند.» این عجالتا یعنی آنکه عنایتی قصد دارد جوان‌ترین تیم لیگ را تبدیل به پاتوق بازیکنان پا به سن گذاشته کند اما به‌طور کلی شما چرا سرمربی تیمی شدی که پیراهنش برای بازیکنان گشاد بود؟ یعنی بدون مطالعه و فقط از هول تیم گرفتن جواب مثبت دادی؟

وای اگر یک رسانه ایرانی نوشته بود...
فصل ضعیف مهدی طارمی در لیگ پرتغال ادامه دارد و او مقابل اسپورتینگ لیسبون هم با ارائه یک نمایش بد، نمره ضعیفی به‌دست آورد. پورتو این بازی را با 2گل باخت و تازه خوش‌شانس هم بود که دروازه‌اش بیشتر از اینها باز نشد. در چنین شرایطی روزنامه ابولا به بررسی شرایط طارمی در این مسابقه پرداخته و در بخشی از گزارش خود نوشته است: «طارمی شبیه ماهی بیرون از آب است؛ اژدهایی بدون آتش. او دست و پا چلفتی، بدون درخشش، بدون سرعت و حیله‌گری‌های همیشگی خودش بود.» صد البته انتقاد حق رسانه است اما شما یک‌هزارم درصد فرض کنید یک رسانه ایرانی با چنین ادبیاتی از یک فوتبالیست وطنی انتقاد می‌کرد. رسما خونریزی راه می‌افتاد(!) اما خدا را شکر دوستان در مواجهه با رسانه‌های خارجی ظرفیت قابل‌قبولی دارند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید