• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 28 آذر 1402
کد مطلب : 212822
+
-

به یاد «شهیدالقدس»

جزئیات مراسم چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در تهران و سراسر کشور تشریح شد

گزارش
به یاد «شهیدالقدس»

الناز عباسیان؛ روزنامه‌نگار

سیدمجتبی ابطحی، سخنگوی ستاد سالگرد شهیدسلیمانی درخصوص جزئیات چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی  گفت: «امسال، شعار مراسم سالگرد شهید سلیمانی «شهیدالقدس» نامگذاری شده است. این اقدام به نمایندگی از ملت قهرمان فلسطین و همچنین مطابق سخنان «اسماعیل هنیه» در مراسم تشییع این شهید بزرگوار که ایشان را شهید‌القدس نامیدند، انجام شده است.»

نمایش‌های میدانی برای شهید‌القدس
سخنگوی ستاد سالگرد شهیدسلیمانی گفت: «یکی از برنامه‌ها نمایش میدانی «شهیدالقدس» در بوستان ولایت است که از ۱۳دی‌ماه تا روز پیروزی انقلاب اسلامی اجرا می‌شود. همچنین به مدت ۳۰شب هم «نمایش بزرگ ژنرال» را خواهیم داشت که روایت وضعیت منطقه بعد از شهادت سردار سلیمانی است.»

پخش مستندهایی پیرامون حاج قاسم
این سخنگو از دیگر برنامه‌های فرهنگی و هنری این بزرگداشت خبر داد و تشریح کرد: «مستند «عیدوک بامری» روایت مبارزه حاج قاسم با اشرار جنوب شرق است که برای این ایام ساخته شده است. مستند «شهید‌القدس» و «دوئل کمال» نیز از شبکه‌های سیما در دی‌ماه پخش می‌شوند. مستند دیگری با عنوان «حبیب مقاومت» درباره شکل‌گیری حزب‌الله و جنگ ۳۳روزه تهیه شده که پخش می‌شوند. همچنین برنامه‌های «جوانمرد» و «میهمان» هم در ۱۰ قسمت تدارک دیده شده‌اند.»

کتاب‌ها از سردار دل‌ها می‌گویند
ابطحی از تولیدات ادبی پیرامون شخصیت سردار سلیمانی خبر داد و گفت: «برای اولین‌بار شرح کاملی از حوادث زندگی شهیدسلیمانی از لحظه تولد تا پیروزی انقلاب اسلامی در کتاب «زندگینامه شهیدسلیمانی» جمع‌آوری شده که از آن رونمایی می‌شود. مجموعه مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های حسن نصرالله درباره شهید سلیمانی با عنوان «همراه ما بود»، کتاب «مجموعه سخنرانی‌ها و بیانات شهید سلیمانی در مجامع مختلف» و همچنین مجموعه دست‌نوشته‌های شهیدسلیمانی خطاب به مجاهدان فلسطینی نیز منتشر و رونمایی می‌شوند. »

اجرای پویش «عهد می‌بندم حاج قاسمت باشم»
در چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی پویش‌های متعدد معنوی و اجتماعی در حال انجام است که خروجی همه این پویش‌ها کمک به مردم شریف ایران و قشرهای مظلوم و آسیب‌دیده از لحاظ اقتصادی و همچنین رشد و تعالی معنوی ملت عزیز است. سخنگوی این ستاد با اعلام این خبر گفت: اولین پویش به نیت حاج قاسم و با محوریت سازمان صداوسیما و شهرداری تهران با تأکید بر آزادی زندانیان زن جرائم غیرعمد و تأمین جهیزیه برای زوج‌های جوان است.  پویش «عهد می‌بندم حاج قاسمت باشم» را با تأکید بر جنبه‌های تربیتی و اخلاقی مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی برای قشر نوجوان و جوان داریم. براساس این خبر مراسم اصلی سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی روز ۱۳دی‌ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۱در مصلای تهران خواهد بود. این مراسم با حضور سران جبهه مقاومت و مقامات ارشد کشور برگزار می‌شود. اجتماع باشکوه مردم تهران نیز در میدان ولیعصر همزمان با سالروز و لحظه شهادت شهیدسلیمانی یعنی ساعت ۱:۲۰ بامداد خواهد بود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید