• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 28 آذر 1402
کد مطلب : 212813
+
-

ترافیک خوانندگان پاپ

اجرای کنسرت‌های موسیقی تا شروع جشنواره فجرادامه دارد

گزارش
ترافیک خوانندگان پاپ

فهیمه پناه‌آذر-روزنامه‌نگار

کنسرت‌های تهران از ۳۰آذرماه دوباره از سر گرفته خواهند شد و تا نیمه دی‌ماه قریب به ۳۰کنسرت در سالن‌های میلاد نمایشگاه، برج میلاد، اسپیناس پالاس، تالار وحدت، برج آزادی، فرهنگسرای ارسباران و خانه هنرمندان برگزار خواهد شد.
کمتر از 2‌ماه به برگزاری جشنواره موسیقی فجر باقی مانده و در این مدت گروه‌های موسیقی در تلاشند تا بیشترین اجراها را در پایتخت و دیگر شهرها داشته باشند. گروه‌هایی که بعد از پایان جشنواره موسیقی هم ترافیک اجرا قبل از نوروز را دارند. در روزهای گذشته به مناسبت ایام فاطمیه، ارکستر ملی سمفونی «بانوی آب» را برگزار کرد.

بازگشت علیرضا قربانی و ادامه اجرا در ایران
علیرضا قربانی که تور کنسرت‌هایش در ماه‌های اول پاییز در تهران و دیگر شهرها شروع شده بود، باز هم توانست بیشترین مخاطب را از آن خود کند، اما قربانی در برگزاری کنسرتش در اصفهان دچار مشکل شد و با توجه به پیگیری وزارت ارشاد باز هم حاشیه‌های اجرایش در اصفهان تمام نشد و او به همراه گروهش نتوانست کنسرتش را برگزار کند. اما قرار است، قربانی از هفتم دی‌ماه کنسرت‌هایش را در ایران آغاز کند. این دور جدید کنسرت قربانی بار دیگر در سعدآباد برگزار می‌شود، اما این بار قرار است قطعات جدید اجرا شود.

پاپی‌ها در سالن‌های بزرگ
همیشه و همه جا منتقدانی برای پاپی‌ها وجود دارد؛ نقدهایی که به نوع اجراها و ترانه‌ها می‌شود و برخی نیز این نوع موسیقی را جدی نمی‌دانند، اما نمی‌توان اجرای آنها را نادیده گرفت؛ گروه‌های موسیقی‌ای که در حال حاضر باعث گردش اجراهای موسیقی در کشور هستند و توانسته‌اند علاقه‌مندان را به سالن‌های موسیقی بکشانند. تا پایان نیمه اول دی ‌ماه بیش از ۲۰کنسرت در سالن‌های بزرگ پایتخت برگزار می‌شود؛ کنسرت‌هایی که برخی از آنها در شهرهای بزرگ و کوچک نیز برگزار شده‌اند. نام برخی از خوانندگان جوان پاپ نیز در این میان دیده می‌شود؛ خوانندگانی که زمانی به شکل زیرزمینی می‌خواندند اما حالا با گرفتن مجوز توانسته‌اند به راحتی کنسرت خود را برگزار کنند و از قضا فروش خوبی را هم در سالن‌ها رقم می‌زنند. سالن برج میلاد که این‌ روزها میزبان یک نمایش دینی-آیینی است با پایان ایام فاطمیه میزبان 7 کنسرت خواهد بود و از آرون افشار تا روزبه‌ نعمت‌اللهی و حامی کنسرت‌های خود را برگزار می‌کنند. در میان خوانندگان، نام محمدرضا علیمردانی هم به چشم می‌خورد که قرار است با امین بانی در میلاد کنسرت داشته باشند. تا دوم دی‌ماه هم 4 کنسرت از خوانندگان پرفروش در سالن اسپیناس پالاس برگزار می‌شود. البته سالن میلاد نمایشگاه، بیشترین اجرا را تا نیمه دوم دی‌ماه میزبانی می‌کند.

اجراهایی برای بانوان
 تالار وحدت هم پذیرای کنسرت‌ها خواهد بود. اول دی‌ماه تالار وحدت، میزبان ارکستر سمفونیک به رهبری منوچهر صهبایی است؛ در فرهنگسرای نیاوران و ارسباران هم کنسرت‌هایی توسط فلامنکو هوانسیان و گروهش برگزار می‌شود و شب اپرا هم کنسرتش را هفتم دی‌ماه برگزار می‌کند. همچنین کنسرت گروه موسیقی نهال با همراهی گروه حرکت به سرپرستی و خوانندگی لیلا نجفی اجرای خود را اول دی در تالار وحدت دارد. هشتم دی‌ماه در تالار وحدت هم نمایش آیینی با همراهی گروه موسیقی تیار و دیگر گروه‌های میهمان به نویسندگی و کارگردانی الهه دباغی اجرای خود را خواهند داشت. نمایش آیینی ویژه بانوان ساعت ۱۴ روی صحنه می‌رود.

این خبر را به اشتراک بگذارید