• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 7 تیر 1397
کد مطلب : 21281
+
-

فعالیت 6 مرکز ویژه کودک و مادر معتاد

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی از ایجاد مراکز مشاوره سالمندی خبر داد و گفت: برای ارائه خدمات و مداخلات ویژه دوران سالمندی، بنیاد فرزانگان راه‌اندازی خواهد شد. به گزارش مهر، فاطمه عباسی گفت: براساس آخرین اطلاعات جمع‌آوری شده خط مشاوره ۱۴۸۰ در سال گذشته یک میلیون و ۶۰۰ هزار مشاوره انجام داده که ۸۳ درصد آنها را زنان و ۱۷ درصد را مردان تشکیل می‌دهند که عمدتا این افراد دارای اختلالات افسردگی یا آسیب‌های دیگری بوده‌اند. بیشترین افرادی که با این خط تماس گرفته‌اند در گروه سنی ۲۴ تا ۴۵ سال هستند، همچنین ما برای افراد سالمند و بالای ۶۵ سال خطوط مشاوره تلفنی داریم که اطلاعات لازم درخصوص سالمندی را به آنها ارائه می‌دهند. او به راه‌اندازی خانه امن برای زنان آسیب‌دیده در تمامی استان‌ها اشاره کرد و گفت: این خانه‌ها برای حمایت، ارائه خدمات و توانمندسازی این زنان راه‌اندازی شده است.

عباسی با اشاره به اینکه برای دختران فراری، زنان سرپرست خانوار و آسیب‌دیده، مراکز بازپروری ایجاد کرده‌ایم، افزود: برنامه اصلی ما بازگشت این افراد به خانه هایشان است. از سوی دیگر برای زنانی که دچار آسیب می‌شوند نیز خانه سلامت ایجاد شده است. ۳۴۶ مرکز مداخله در بحران نیز داریم و همچنین مسائل و مشکلات درخصوص اعتیاد از طریق مشاوره با شماره تلفن ۰۹۶۲۸ به متقاضیان ارائه می‌شود.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی از فعالیت ۶ مرکز مخصوص کودکان معتاد و نیز 2مرکز مادر و کودک خبر داد و گفت: در این مراکز امکان نگهداری فرزند در کنار مادران معتاد وجود دارد و اولویت بهزیستی پیشگیری از اعتیاد زنان و کودکان است و در این خصوص ۱۰ درصد مراکز درمانی را به ترک اعتیاد زنان اختصاص داده‌ایم. ما توانسته‌ایم با مداخلات بهنگام و درمان اعتیاد اقدامات خوبی انجام دهیم و هم‌اکنون ۱۰ درصد جمعیت ۲میلیون و ۸۰۰ هزار نفری معتادان در ایران را زنان تشکیل می‌دهند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید