• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 28 آذر 1402
کد مطلب : 212797
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/r06JB
+
-

جهان مقاومت

بازداشت هزار فلسطینی در غزه
هرتزی هلیوی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده که نظامیان اسرائیلی از آغاز جنگ در غزه نزدیک به هزار فلسطینی را در این باریکه بازداشت کرده‌اند.

افزایش آمار شهدای خبرنگار به 96نفر
عبدالله علوان، خبرنگار فلسطینی در حمله اشغالگران اسرائیلی به اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه به شهادت رسید. با شهادت او شمار شهدای غزه از آغاز جنگ در 7اکتبر به ۹۶ نفر افزایش یافت.

واکنش حماس به کشف تونل بزرگ غزه
گردان‌های شهید عزالدین قسام وابسته به حماس با پخش ویدئویی به کشف تونل خود در نزدیک مرز با فلسطین‌اشغالی واکنش نشان داد و اعلام کرد که حمله «طوفان‌الاقصی» در  7اکتبر و به قتل رساندن نظامیان اسرائیلی از این تونل انجام شده بود. حماس در واکنش به ادعای اسرائیل مبنی بر کشف این تونل به‌عنوان یک دستاورد اشغالگران تأکید کرد که «دیر رسیدید. ماموریت ما انجام شده بود.»

آسیب ۵۱ میلیارد دلاری اسرائیل از جنگ
مجله مالی کلکالسیت رژیم صهیونیستی گزارش داده که براساس آمار اولیه وزارت امور مالی رژیم صهیونیستی، هزینه جنگ در غزه برای تل‌آویو بالغ بر ۲۰۰ میلیارد شکل (معادل ۵۱ میلیارد دلار) خواهد بود.  این آمارها نشان می‌دهد که هزینه این جنگ حدود ۱۰ درصد مجموع تولید ناخالص داخلی در سرزمین‌های اشغالی خواهد بود.

تلفات 5نفری ارتش اسرائیل در یک نصف روز
ظهر روز دوشنبه، ارتش رژیم صهیونیستی رسما به کشته‌شدن یک نظامی دیگر خود در نبردهای صبح تا ظهر در شمال نوار غزه اعتراف کرد. بدین گونه شمار کشته‌های ارتش رژیم صهیونیستی فقط از صبح تا ظهر روز ‌دوشنبه به ۵ نفر رسید.

یمن، کالا را در تل آویو گران کرد
روزنامه عبری زبان «اسرائیل الیوم» تأکید کرده که به سبب محدودیت‌های اعمال شده برای کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌های در حال حرکت به سمت بنادر «اسرائیل» توسط یمنی‌ها، هزینه حمل‌ونقل و مدت زمان رسیدن کالا به بنادر این رژیم، بسیار افزایش یافته و به تبع آن، گرانی‌کالا، فروشگاه‌های اسرائیل را فراگرفته است.

شهادت ۳۰۰ پزشک و کادر درمانی فلسطین در جنگ
سخنگوی هلال احمر فلسطین اعلام کرد که از آغاز جنگ در غزه در 7 اکتبر تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر از کادر درمانی و پزشکی به شهادت رسیدند. نظامیان اشغالگر اسرائیلی کادرپزشکی را در بیمارستان کمال عدوان هم هدف حمله قرار دادند. صهیونیست‌ها تاکنون تعداد زیادی پزشک ازجمله رئیس بیمارستان شفا را هم به اسارت گرفتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید