• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 28 آذر 1402
کد مطلب : 212712
+
-

نقل قول

عرضه شیر خشک با قیمت مصوب قبلی
بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت:در خصوص این که برخی از شهروندان شیر خشک را بالاتر از نرخ مصوب تهیه می‌کنند و دچار مشکلاتی شده‌اند، باید بگویم که وضعیت موجودی شیرخشک در کشور بسیار بهبود یافته و در حال حاضر شیرخشک با قیمت مصوب قبلی و با ارائه کدملی و ثبت UID در سامانه تی‌تک، عرضه می‌شود.

لزوم نگاه صنعت‌‌محور به دارو
محمدمهدی برادران، معاون صنایع وزارت صمت: باید نگاه صنعت‌محور به حوزه دارو داشته باشیم. سابقه دشمنی در صنعت دارو را دیده‌ایم. دارو باید به‌عنوان یک صنعت دیده شود تا امکان رقابت با رقبای داخلی و خارجی فراهم و بازاریابی داخلی و بین‌المللی محقق و منجر به کاهش ارزبری شود.

پوشش 100درصدی افراد مبتلا به MPS
محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران:خدمات توانبخشی موردنیاز افراد مبتلا به موکوپلی ساکاریدوز (MPS) در مراکز دولتی تحت پوشش، 100 درصدی است. بسته خدمات توانبخشی شامل مداخلات کار درمانی، گفتار درمانی، فیزیوتراپی و مشاوره و تجویز سمعک است. صد درصد تعرفه در بخش دولتی و۸۰درصد تعرفه در بخش خصوصی توسط سازمان‌های بیمه‌گر پایه و صندوق بیماران خاص و صعب العلاج پرداخت می‌شود.

واردات دارو تولیدکننده داخلی را نابود می‌کند
فرامرز اختراعی، رئیس هیأت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی:متأسفانه شرایط برای واردات دارو تسهیل شده و همین موضوع باعث می‌شود که تولید‌کننده داخلی دارو نتواند به توسعه صنعت داروسازی فکر کند. سازمان غذا و دارو عملا برای تشویق واردات دارو اقدام می‌کند و این در حالی است که تولید‌کنندگان مواد مؤثره دارویی، از حمایت لازم برخوردار نیستند.

افزایش اهدای عضو
سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت:در 6 ‌ماه اول سال۱۴۰۲، در مجموع یک‌ هزار و۹۳۶پیوند عضو در کشور صورت گرفته است. همچنین باکس‌های انتقال ارگان تهیه شده و‌ بین بخش‌های پیوند اعضا در سراسر کشور به‌منظور حفظ، بقا و افزایش کیفیت اعضای پیوندی توزیع شده است‌. خوشبختانه میزان اهدای عضو به‌طرز قابل‌توجهی در سال‌های اخیر افزایش داشته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :