• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
پنج شنبه 7 تیر 1397
کد مطلب : 21267
+
-

توقف برج‌سازی در تهران

شهردار تهران در حاشیه نشست هیأت دولت از بلندمرتبه‌سازی براساس طرح جامع خبر داد

ضد فساد
توقف برج‌سازی در تهران

روز گذشته و در حاشیه جلسه هیأت دولت، شهردار تهران به سؤالات خبرنگاران پاسخ گفت. برج‌سازی، خرید واگن‌های جدید، فعالیت اتباع بیگانه، نوسازی بافت فرسوده و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ازجمله محورهای سخنان شهردار تهران بود. 

سیدمحمد علی افشانی گفت: «دیگر اجازه نخواهم داد ساختمان‌هایی مثل دودکش به نام مجموعه مسکونی ساخته شود؛ ساختمان‌هایی که مانع دید و منظر مردم و آفتاب‌گیری ساختمان‌های مجاور  می‌شدند. بلندمرتبه‌سازی‌ در پایتخت تنها براساس طرح جامع و تفصیلی صورت خواهد گرفت.»  شهردار تهران در مورد خرید واگن‌های جدید توسط شهرداری تهران، گفت: برای ۳۰ واگن جدید مناقصه برگزار و برنده که طرف چینی است، انتخاب شد. به محض امضای قرارداد، ساخت واگن‌ها آغاز می‌شود.

افشانی درباره فعالیت اتباع خارجی غیرمجاز در شهرداری در ادامه گفت: اگر کسی از اتباع بیگانه غیرقانونی در شهرداری استفاده کرده، من در جریان نیستم. شهرداری مطابق قانون عمل می‌کند و به هرکسی که غیرقانونی در کشور زندگی می‌کند کار نمی‌دهد. کسانی که از اتباع بیگانه در شهرداری فعالیت می‌کنند هم مجوز اقامت و هم مجوز کار دارند.

شهردار تهران یادآور شد: شهر یک طرح جامع و یک طرح تفصیلی دارد. در این دو طرح تعداد طبقات به‌طور کامل مشخص شده‌است. مبنای عمل ما طرح تفصیلی و طرح جامع است. من قبلا هم اعلام کردم دیگر اجازه نخواهم داد که ساختمان‌هایی مثل دودکش به نام مجموعه مسکونی ساخته شود، ساختمان‌هایی که مانع دید و منظر مردم و آفتاب‌گیری ساختمان‌های مجاور می‌شدند. ان‌شاءالله دیگر چنین ساختمان‌هایی ساخته نخواهد شد جز در جایی که بلندمرتبه‌سازی قبلا در طرح جامع و تفصیلی پیش‌بینی شده باشد.

او سپس گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما، بحث بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد شهر است. خوشبختانه جلسات مکرری در همین مدت داشتیم و الان هم اقدامات خوبی صورت گرفته است. پیش‌بینی ما این است که تا آخر سال 600واحد آماده واگذاری خواهد شد؛ به این صورت که آنها زمین‌ها و بافت‌های فرسوده‌شان را در اختیار شهرداری بگذارند تا شهرداری آنها را ترمیم بخشد.

افشانی گفت: در ادامه طرح بافت‌های ناکارآمد شهری سوله‌هایی که مربوط به شهرداری است را هم در اختیار اشخاصی قرار می‌دهیم که شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشند و از فناوری نوین استفاده می‌کنند که ان‌شاءالله زندگی و حیات را به این بافت‌های فرسوده باز‌گردانیم. وی از  در دستور کار قرار گرفتن طرح‌هایی همچون طرح پارک‌ها و فضاهای عمومی نیز خبر داد و در عین حال از طرح «زندگی شبانه در تهران» ابراز بی‌اطلاعی کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید