• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
دو شنبه 27 آذر 1402
کد مطلب : 212651
+
-

یک پرینت، یک بنگاه، یک خیابان

از فایل کردن واحد شما با اجاره غیرمتعارف معذوریم

زندگی
یک پرینت، یک بنگاه، یک خیابان

رابعه تیموری؛ روزنامه‌نگار

تعداد موجرهایی که برای اجاره دادن املاک شان به او مراجعه می‌کنند، کمتر شده‌اند، ولی پشیمان نیست و می‌گوید: «اگر مشاوران املاک با صاحبخانه‌های غیرمنصف همکاری نکنند، نرخ‌های اجاره منطقی‌تر و عادلانه‌تر می‌شود و مستأجران بی‌بضاعت کمتر آسیب می‌بینند.» او روی چند کاغذ با خط درشت نوشته: «مالکان محترم! از فایل کردن واحد شما با اجاره غیرمتعارف معذوریم.» و آنها را روی در و دیوار بنگاه
مشاور املاکش چسبانده تا موجران بدانند اگر در تعیین اجاره‌بهای خانه‌های خود انصاف نداشته باشند، آقا کیان شریک معامله آنها نمی‌شود. کیان محمدپور از مشاوران املاک خوش‌انصاف محله شهیدمختاری است؛ «در خیابان شهید مختاری تعداد بنگاه‌های املاک کم‌ نیست و لابه‌لای سوپرمارکت‌ها، فست‌فودی‌ها و مغازه‌های رنگارنگ این خیابان عریض‌وطویل، آژانس‌های مسکن بسیاری به چشم می‌خورند. بنگاه املاک کیان محمدپور در این خیابان قرار دارد. دفتری نقلی و جمع‌وجور که روی در ورودی آن با خط درشت نوشته شده: «مالکان محترم! از فایل کردن واحد شما با اجاره غیرمتعارف معذوریم.» محمدپور سن و سال زیادی ندارد، ولی در بازار مسکن استخوان خرد کرده و قلق‌ها و ریزه‌کاری‌های این بازار را خوب می‌داند.

مشاوران مؤثر
محمدپور می‌گوید: «بسیاری از موجران برای اجاره ملک شان نرخی بالاتر از نرخ واقعی آن تعیین می‌کنند و انتظار دارند مشاوران هم نرخ آنها را بپذیرند و ملک‌شان را فایل کنند. بسیاری از همکاران ما هم با این موجران همکاری می‌کنند تا مشتریان و درآمد خود را از دست ندهند، اما زیان و آسیب این شرایط به مستأجران می‌رسد و آنها مجبورند برای سکونت در خانه‌هایی که امکانات مناسبی ندارند، اجاره‌های نجومی بپردازند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید