• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 27 آذر 1402
کد مطلب : 212613
+
-

نور ورزشگاه ایراد داشت؟

ژاوی برای هر نتیجه‌ای بهانه‌ای می‌تراشد

نور ورزشگاه ایراد داشت؟

حال بارسلونا با ژاوی اصلا خوب نیست. او این‌بار پس از تساوی یک - یک با والنسیا، شخصا تیمش را تیم بدی دانست اما توپ را در زمین مدافعان و مهاجمان انداخت و گفت در دفاع ضعف‌هایی وجود دارد و مهاجمان گل نمی‌زنند. خوسپ کاپدویا، خبرنگار ورزشی کاتالانی پیش از کنفرانس مطبوعاتی ژاوی به او طعنه زد: «من از آنچه ژاوی ممکن است بگوید، می‌ترسم. آیا بهانه او برای این بازی می‌تواند نور ورزشگاه مستایا باشد یا از خبرنگارانی که به اندازه کافی تیم را تشویق نکردند، ناراضی باشد.» ژاوی گفت: «ممکن است از نظر گلزنی یکی از بدترین تیم‌های اروپا باشیم، هرچند یکی از تیم‌هایی هستیم که بیشترین موقعیت‌ها را ایجاد می‌کنیم. باید به بازیکنان اعتماد‌به‌نفس بدهیم تا تأثیرگذارتر باشند. ما باید به بازیکنان خط حمله اعتماد کنیم.» او در ادامه گفت که تیم دلتنگ گاوی است و به این شکل بخشی از مشکلات را هم گردن این بازیکن انداخت که به‌دلیل مصدومیت غایب است.
    البته ژاوی حق دارد از گل‌نزدن مهاجمانش گلایه کند. بیشترین موقعیت بزرگ از دست رفته گلزنی در 5لیگ برتر این فصل متعلق به همین تیم است: بارسلونا‌(44)، چلسی‌(35) و بایرن‌مونیخ‌(33).
    آخرین گلی که لواندوفسکی خارج از خانه به ثمر رساند به 109روز پیش و بازی با اوساسونا برمی‌گردد.
    رافینیا در 13بازی اخیر گلی نزده. آخرین گل او 27سپتامبر و مقابل رئال‌مایورکا بود.
    بارسلونا در 17هفته لالیگا: تیمی که بیشترین شوت را زده(273)، تیمی که بیشترین ضربه را به دروازه ‌داشته(104) و بالاترین تیم با نسبت گل مورد انتظار(2.13 در هر مسابقه). بارسا در همه آمارهای تهاجمی برای گل‌ها و پاس‌های مورد انتظار پیشرو است اما فقط 29گل به ثمر رسانده ‌و پنجمین خط حمله برتر لیگ را دارد. به‌عبارتی دیگر، بارسلونا تیم اول اروپا از نظر ایجاد موقعیت گل و هفتاد‌و‌ششمین تیم از نظر تبدیل موقعیت به گل است. میزان اثربخشی این تیم در تبدیل موقعیت به گل، 31درصد است.
    بارسلونا 17بازی متوالی را بدون پیروزی با بیش از یک‌گل پشت‌سر گذاشته که این برای نخستین‌بار از فصل 63-1962 است. تیم ژاوی به برد خفیف هم قانع است.
    پس از شکست 4 بر 2 مقابل خیرونا و 3 بر 2 مقابل آنتورپ بلژیک، تساوی با والنسیا می‌تواند به‌معنای بحران بارسا باشد. شاید موقعیت ژاوی روی نیمکت هم به خطر افتاده باشد.
    در بازی با والنسیا ژائو فلیکس نخستین گل خود را در خارج از ورزشگاه خانگی مونتجوئیک برای بارسا به ثمر رساند.
    بارسا مقابل والنسیا بدشانس بود اما می‌توانست اوضاع بدتر هم بشود. فرنکی دی‌یونگ که بهترین بازیکن زمین بود، می‌توانست 3بار کارت زرد بگیرد.
    والنسیا در 5بازی اخیر خود مقابل بارسلونا در لالیگا شکست خورده بود و هرگز در 6بازی متوالی با آبی‌اناری‌ها باخت را تجربه نکرده.
    بارسلونا در 14دیدار اخیر خود با تیم‌های منطقه والنسیانا در لالیگا شکست نخورده است (12برد و 2تساوی).
    والنسیا هیچ‌یک از 5بازی اخیر خود در لالیگا را نبرده است (2تساوی و 3‌شکست). این تیم در 2بازی آخر بازنده بوده.
    بارسا بعد از شکست 2 بر یک مقابل رئال‌مادرید در ال‌کلاسیکو، از 21امتیاز ممکن فقط 11امتیاز کسب کرده است. بارسا مقابل رایو وایه‌کانو و والنسیا متوقف شد و به رئال و خیرونا باخت.
    بارسلونا در 3بازی اخیر خود در تمامی رقابت‌ها 8گل خورده است؛ تنها یک گل کمتر از 12بازی قبل از آن.

بازی بعدی بارسلونا و آخرین بازی رسمی این تیم در سال2023 عصر چهارشنبه در خانه مقابل آلمریا برگزار می‌شود. آلمریا در قعر جدول لالیگا و در رده بیستم قرار دارد و هنوز در این فصل به پیروزی نرسیده است. این بازی فرصت خوبی برای فرار از بحران است؛ هم برای بارسا و هم برای آلمریا که بدترین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید