• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 27 آذر 1402
کد مطلب : 212612
+
-

سیتی در مسیر پس از قله

گواردیولا هنوز بحران تیمش را قبول ندارد

سیتی در مسیر پس از قله

در بازی‌های شنبه لیگ برتر انگلستان چند اتفاق مهم رخ داد. اتفاق تلخ، حمله قلبی کاپیتان لوتون در جریان دیدار این تیم مقابل بورنموث بود. درحالی‌که بازی یک‌-یک بود، ناگهان تام لاکی‌یر به زمین افتاد و داور به همین دلیل بازی را نیمه‌کاره رها کرد.
اتفاق دوم رکورد تازه‌ای بود که در لیگ برتر ثبت شد. بازی‌های این فصل پرگل بوده و در جریان پیروزی 2 بر صفر تاتنهام در زمین ناتینگهام فارست گل شماره500 این فصل ثبت شد. ریچارلیسون بود که پانصدمین گل فصل را به ثمر رساند. در تاریخ لیگ برتر، این فصل گل شماره500 در سریع‌ترین زمان و بعد از 61بازی زده شد. اسپرز در 15بازی متوالی خارج از خانه لیگ گل زده است. آخرین بار آنها در 16بازی متوالی بین نوامبر 1984 تا آگوست 1985 گل زده بودند و اما اتفاق سوم، توقف منچسترسیتی در ثانیه‌های پایانی بود که به اتفاقی تکراری تبدیل شده است.

   پایان یک دوران؟
مورینیو باز هم به گواردیولا طعنه زده که چرا بازیکنی مثل کلوین فیلیپس را 80میلیون یورو خریده و به او بازی نمی‌دهد. تجربه نشان داده گواردیولا اگر همزمان 2ستاره خودش را در اختیار نداشته باشد، نتیجه نمی‌گیرد. او در بایرن‌مونیخ هم به همین سرنوشت دچار شده بود و حالا در نبود کوین دی‌بروینه، اصلا به تیم فاتح سه‌گانه فصل پیش شباهتی ندارد. او در تساوی 2-2 مقابل کریستال پالاس، هالند را نداشت و در همه بازی‌هایی که رودری را نداشته، نتوانسته نتیجه خوبی بگیرد. خبر خوب برای سیتی این است که دی‌بروینه اعلام کرده است که 5هفته دیگر به فوتبال برمی‌گردد. او 4ماه به‌دلیل مصدومیت غایب بود. به هر حال، در نبود این بازیکنان، سیتی وضعیت خوبی ندارد. یوهان کرویف فقید می‌گفت: «وقتی به اوج می‌رسید، دیگر فقط یک مسیر دارید و آن مسیر رو به پایین است.» این جمله با شرایط شاگرد او صدق می‌کند. پس از آنکه سیتی در زمین خودی و در ثانیه‌های پایانی، برد 2بر صفر مقابل کریستال‌پالاس را به تساوی 2-2 تبدیل کرد، پپ از سوی برخی هواداران هو شد.
     4تساوی، یک برد و یک باخت؛ این حاصل کار منچسترسیتی در 6بازی اخیر است.
    نتایج 6بازی آخر منچسترسیتی در لیگ برتر: تساوی 4-4 با چلسی، تساوی یک – یک با لیورپول، تساوی۳-۳ با تاتنهام، شکست یک بر صفر مقابل استون‌ویلا، پیروزی 2 بر یک مقابل لوتون و تساوی ۲-۲ مقابل کریستال پالاس. تنها برد سیتی مقابل تیم تازه‌وارد لوتون به‌دست آمد، البته شاگردان پپ مقابل همین تیم ته‌جدولی هم به مشکل خوردند و به‌زحمت بازی را بردند.
    برای اولین‌بار از دسامبر‌۲۰۱۶ و از نخستین فصل حضور گواردیولا در سیتی، منچسترسیتی ۳بازی پیاپی خانگی را بدون برد به پایان رساند.
    منچسترسیتی در 53بازی قبلی در لیگ برتر، وقتی در نیمه‌اول از حریف پیش بود، بازنده از زمین بیرون نیامده بود (48برد و 5تساوی).
    منچسترسیتی در 8بازی اخیر خود کلین‌شیت نداشته است.
    غیر از ادرسون بقیه 10بازیکن منچسترسیتی در نیمه‌اول دیدار با کریستال پالاس حداقل یک خلق موقعیت داشته‌اند. از فصل 07-2006 تاکنون، ثبت چنین آماری در پریمیرلیگ بی‌سابقه بود.
    کریستال پالاس پس از منچستریونایتد در سال‌2018 نخستین تیمی است که در ورزشگاه اتحاد، وقتی با حداقل 2گل از سیتی عقب افتاد، شکست نخورد.
    فودن در این فصل: 21بازی، 7گل و 6پاس گل.
    منچسترسیتی در 11بازی اخیر خود در لیگ برتر تنها یک‌بار دروازه خود را بسته نگه داشته است، درحالی‌که آنها برای نخستین‌بار از ژانویه 2019 در 7بازی متوالی لیگ، حداقل یک‌بار گل دریافت کرده‌اند.
    34امتیاز کمترین امتیازی است که گواردیولا در فصل‌های حضورش در من‌سیتی تا هفته17 به‌دست آورده. تیم او فصل 21-2020 هم تا این هفته 35امتیاز داشت. سیتی فصل 18-2017 تا این مقطع 49امتیاز جمع کرده بود.
    من‌سیتی انگلستان را به مقصد عربستان ترک می‌کند تا برای 2دیدار مرحله نیمه‌نهایی و احتمالا دیدار بعدی جام‌جهانی باشگاه‌ها در این کشور حاضر شود. اوراواردز ژاپن با گل شالک، تیم لئون مکزیک را شکست داد و به مرحله نیمه‌نهایی جام باشگاه‌های جهان راه یافت تا سه‌شنبه آینده به مصاف منچسترسیتی، قهرمان اروپا برود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید