• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 27 آذر 1402
کد مطلب : 212603
+
-

ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران برقی می‌شود

در شهر
ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران برقی می‌شود

مدیریت شهری در این دوره توجه ویژه‌ای به ناوگان حمل‌ونقل پاک دارد چراکه ذرات آلاینده آسمان تهران را تسخیر کرده‌اند و اجازه تنفس به پایتخت‌نشینان نمی‌دهند. داشتن آسمان آبی مطالبه بحق شهروندان است و علاوه بر اقداماتی چون انجام منظم و بموقع معاینه فنی خودروها، توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی و... شهرداری تهران تصمیم دارد ناوگان حمل‌ونقل برقی را وارد مدار خدمت‌رسانی کند.

اتوبوس‌های برقی
امیدواریم تا سال آینده با ورود هزار دستگاه اتوبوس برقی قدم مهمی برای تبدیل ناوگان حمل و نقل عمومی، از سوخت دیزلی به برقی برداریم. و این وعده‌ای است که برای حرکت به سوی برقی‌شدن تهران داده شده است.

خودروهای برقی
علاوه بر حمل‌ونقل همگانی انبوه‌بر، مدیریت شهری به ناوگان تاکسیرانی هم توجه داشته است و 88دستگاه خودروی برقی توسط دولت به ناوگان تاکسیرانی تهران تحویل داده شده است.

هدفگذاری 70درصدی
34درصد تردد با حمل‌ونقل عمومی و 66درصد هم با خودروهای شخصی و تاکسی انجام می‌شود. بنابراین سهم 70درصدی حمل‌ونقل عمومی با اولویت خودروهای برقی در این دوره مدیریت شهری هدفگذاری شده است.

موتورهای اشتراکی
شهرداری تهران از طریق مشارکت با سرمایه‌گذار بخش خصوصی مقدمات اجرای طرح موتورهای برقی اشتراکی را آغاز کرده است؛ موتورهایی که آلایندگی ندارند و با سرعت مطمئنه در شهر حرکت می‌کنند.

برقی‌سازی‌ موتورهای کار
طبق تفاهمنامه شهرداری تهران با وزارت صمت، قرار است 400هزار موتورسیکلت برقی شود چرا که موتورها سهم 13درصدی در آلودگی هوا دارند. 50هزار دستگاه موتورهای کار در مرحله اول برقی‌سازی‌ می‌شوند.

ایستگاه شارژبرقی
جایگاه شارژ خودروی برقی با 15ایستگاه در سطح شهر بهره‌برداری شد. یک دستگاه خودروی برقی در مدت 50دقیقه شارژ می‌شود.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید