• پنج شنبه 7 تیر 1403
  • الْخَمِيس 20 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 27
جمعه 24 آذر 1402
کد مطلب : 212489
+
-

صبح پیروزی فلسطین نزدیک است

سرلشکر سلامی در کنگره ملی 10هزار شهید استان آذربایجان‌شرقی:

خبر
صبح پیروزی فلسطین نزدیک است

اجلاس نهایی کنگره ملی 10هزار شهید استان آذربایجان‌شرقی روز گذشته(پنجشنبه 23آذر) با حضور سرلشکر حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مسئولان استانی، مقامات کشوری و لشکری، خانواده شهدا و مردم در سالن شهید پورشریفی برگزار شد. سرلشکر سلامی در سخنانش چند موضوع را مورد توجه قرار داد که بخشی از آنها را در ادامه می‌خوانید.

تاریخ درخشان آذربایجان
فرمایش‌ها، تعابیر و توصیفات رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای درباره ‌‌آذربایجان‌شرقی، مفاخر این دیار و مردمان این سرزمین، زیباترین، جذاب‌ترین و کامل‌ترین توصیف از شخصیت مردمان این استان است. هر قوم و جامعه‌ای با صفاتی توصیف می‌شوند و تاریخ و شخصیت برجسته این خطه و رویدادهای عظیمی که اتفاق افتاده است حاکی از شکوه و عظمت آن است. آذربایجان از یک تاریخ درخشان در منظومه استقلال و آزادی و اسلام‌خواهی ایران بزرگ برخوردار است. همیشه آذربایجان بیرق‌دار آزادی و استقلال و پیشگام در حرکات ضداستکباری بوده است.
بزرگ‌ترین افتخار این سرزمین وجود رهبری است
بزرگ‌ترین افتخار این سرزمین وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی است که شخصیت ‌ایشان ریشه عمیقی در این سرزمین دارد. هرچند ایشان امروز رهبر جهان اسلام و جهان بشریت است که آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی که میراث ماندگار مجاهدت رهبر کبیر انقلاب اسلامی است را برای نجات بشریت از ظلم ظالمان و جنگ با جاهلان مدرن، هدایت می‌کنند.

شهدای آذربایجان ستاره درخشانند
مردمان این سرزمین مردمان حماسه و وفاداری و ایثار و فداکاری هستند، 10هزار شهید گلگون‌کفن و جوان ماه‌رخسار این سرزمین با بدرقه همسران و پدران و مادران راهی دفاع‌مقدس شدند. این حجم از ایثارگران و جانبازان و شهدا در رأس شکوه ایران جای گرفته‌اند. این مردم در 29بهمن سال56 پیشگام بودند و در حماسه 8دی سال88 مردم تبریز پیشگام بودند و یک روز زودتر به میدان رفتند. شهدای این سرزمین همانند ستاره درخشان در کهکشان عظمت این خطه می‌درخشند؛ شهدایی همچون شهید باکری یک کوه از معرفت و تواضع بود؛ شهید یاغچیان، علی تجلایی، شفیع‌زاده و غیره شهدایی بودند که سوسنگرد را نجات دادند و حماسه آفریدند.

مجاهدت امام و مقاومت مردم
شهدای شما از مرزها هم عبور کردند و پیکر تعداد زیادی از آنها از سوریه و عراق آمد و این همان حب به اهل‌بیت(ع) و انقلاب اسلامی است و در واقع این شکوه ستودنی است، این شهدایی که امروز ما را دورهم جمع کرده‌اند در طولانی‌ترین و نابرابرترین جنگ حضور داشتند، در دفاع‌مقدس همه دشمنان دست‌دردست هم داده بودند تا نور اسلام را خاموش کنند و اجازه ندهند ملت‌ عزیز ایران آزاد باشند و حاکم بر سرنوشت خویش باشند. دشمن می‌خواست تا ما در میدان آنها باشیم و هر چیزی که آنها برای ما درنظر گرفته‌اند زندگی کنیم و می‌خواستند بگویند مسلمانان نمی‌توانند صاحب قدرت باشند و آنها می‌خواستند ما را ضعیف نگه‌دارند ولی مجاهدت حضرت امام و مقاومت مردم اجازه نداد دشمن پایش را دراز کند.

کسی جرأت جسارت به ‌سرزمین ایران را ندارد
ایران در حال پیشرفت است و قدرتمند شده‌ و به برکت خون شهدا که به ما ایران قوی تحویل دادند و رفتند، ایرانی داریم که قدرتش به اندازه شکست دادن تمام دشمنان است، ‌‌ایران شکست‌ناپذیر است، ایران مقتدر و‌ در حال پیشرفت است، ‌ایران‌ از صخره‌های سخت اقتصادی عبور کرده است، ایران‌ تهاجم فرهنگی را ساقط کرد‌، ایران‌ به یاری مظلوم می‌شتابد، ایرانی که رهبرش تجسم الهام‌بخش روح مقاومت است و در رویدادهای سخت تاریخ ایستاده است. هیچ‌کسی جرأت جسارت به این سرزمین را ندارد و این میراث جاودان شهداست.

نفرت جهانی نسبت به صهیونیست‌ها
اسرائیلی‌ها ‌بیمارستان‌ها را به میدان جنگ تبدیل کرده و اجازه نمی‌دهند کسی دستش به آب برسد، کارشان کودک‌کشی است و پیروزی برای آنها صرفا کشتن زن و افراد مسن و کودکان است و این نفرت جهانی را نسبت به رژیم صهیونیستی برانگیخته است، نفرت جهانی نسبت به صهیونیست‌ها دیگر مسلمان و غیرمسلمان نمی‌شناسد و دیگر حتی بیخ گوش کاخ سفید، خیابان‌های لندن و اروپا علیه صهیونیست‌ها قیام کرده‌اند.

آمریکایی‌ها به‌تدریج خواهند باخت
آمریکا اخلاق را باخت‌ و در اخلاق شکست خورد‌، چون نمی‌داند نمی‌توان با کشتن انسان‌های مظلوم پیروزی به‌دست آورد. آنها به‌تدریج صحنه سیاست را هم خواهند باخت و شاید روزی ملت‌ها تصور می‌کردند آمریکا سرزمینی با ‌‌احترام ‌است ولی دیگر همه به افکار پوسیده آمریکا پی برده‌اند و فهمیده‌اند که آمریکا کاری جز شکنجه، محاصره ملت‌ها و ظلم در دنیا و طرفدار ظالم بودن بلد نیست، آمریکا در اقتصاد هم شکست خواهد خورد و فلسطین به برکت مقاومت پیروز خواهد شد.

صبح پیروزی در فلسطین نزدیک است
قطعاً مردم فلسطین پیروز این میدان خواهند بود و یقین بدانید که صبح پیروزی به لطف الهی نزدیک است، به همین زودی‌ها شاهد این شکوه عظمت و پیروزی خواهیم بود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید