• سه شنبه 8 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 20 ذی القعده 1445
  • 2024 May 28
پنج شنبه 23 آذر 1402
کد مطلب : 212424
+
-

شهردار تهران از توسعه حمل‌ونقل برقی خبر داد

احداث 7هزار جایگاه شارژ برقی

شهردار
احداث 7هزار جایگاه شارژ برقی

مدیریت شهری تهران در دوره ششم اهتمام ویژه‌ای بر توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت داشته و بحث برقی‌سازی تهران و ورود خودروهای برقی به این ناوگان در این دوره مورد توجه خاص قرار گرفته است. در همین راستا طی هفته جاری به کمک وزارت صمت 80دستگاه خودروی برقی برای تزریق به ناوگان تاکسیرانی تهران تامین شد و همزمان با اقدامات لازم برای تامین خودروهای موردنیاز، تلاش‌های تیم مدیریت شهری برای تجهیز پایتخت به جایگاه‌های شارژ وسایل حمل‌ونقل برقی و تامین زیرساخت‌های برقی‌سازی حمل‌ونقل عمومی تهران ادامه دارد.

شهردار تهران روز گذشته در حاشیه جلسه هیأت دولت در گفت‌وگو با خبرنگاران از چشم‌انداز تامین 7هزار جایگاه شارژ وسایل نقلیه برقی در سطح کلانشهر تهران خبر داد و گفت که تعدادی از این جایگاه‌ها تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.
علیرضا زاکانی با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت‌های برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت، گفت: قراردادها برای احداث جایگاه‌های شارژ منعقد شده و برنامه ما بر این است که اقدامات را در این زمینه توسعه دهیم.  وی با اشاره به اینکه هیچ‌گونه مشکل زیرساختی و چالشی در زمینه‌ تأمین برق جایگاه‌ها وجود نخواهد داشت، اضافه کرد: قرار ما با وزارت صمت بر این بود که تا پایان سال آینده 5هزار جایگاه ایجاد شود که در چند‌ماه گذشته بیش از ۱۷۰جایگاه به بهره‌برداری رسیده است.
زاکانی، افق پیش‌بینی شده در وزارت صمت و شهرداری تهران برای احداث جایگاه شارژ وسایل نقلیه برقی را 7هزار جایگاه اعلام کرد و ادامه داد: مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بنا بود تعدادی از این جایگاه‌ها تا پایان امسال در مدار بهره‌برداری قرار بگیرند و تعدادی از آنها نیز در سال آینده احداث شوند. وی با اشاره به پیگیری‌های تیم مدیریت شهری پایتخت برای واردات ۱۰هزار ون برقی، ۱۰هزار تاکسی برقی و ۱۰۰هزار دستگاه موتورسیکلت برقی به تهران، تأکید کرد: برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده به‌گونه‌ای است که زیرساخت‌های برقی‌سازی و شارژ این وسایل نقلیه همزمان با پیگیری خرید و واردات آن تکمیل شوند.
شهردار تهران همچنین با اشاره به تفاهمات صورت گرفته برای واردات و خرید اتوبوس، از افزایش تعداد اتوبوس‌های پایتخت به بالاترین رکورد سنوات گذشته خبر داد و افزود: با ورود اتوبوس‌های جدید، ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی پایتخت به بالاترین میزان آن طی سنوات گذشته می‌رسد.
زاکانی با بیان اینکه در تهران با کمبود برق در ساعات پیک مصرف و اضافه برق در ساعات دیگر مواجهیم و درخصوص نحوه تأمین برق جهت شارژ اتوبوس‌های برقی گفت: با توجه به این شرایط، شارژ وسایل نقلیه برقی در ساعات غیرپیک از محل برق اضافی صورت می‌گیرد؛ علاوه بر این، استقرار کارخانه زباله‌سوز و تولید برقی ناشی از فعالیت آن و همچنین تغییر چراغ‌های روشنایی تهران به لامپ‌های کم‌مصرف در راستای تأمین برق انجام خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید