• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 23 آذر 1402
کد مطلب : 212339
+
-

آزادی

آزادی

معرفی:  کارتینگ پایه اصلی رانندگی در تمام دنیاست و مکمل تمام رشته‌های اتومبیل‌رانی به شمار می‌آید، به‌طوری که تمام رانندگان حرفه‌ای کارتینگ تمرین می‌کنند. به همین دلیل مدرسه‌هایی هم در پایتخت شکل گرفته که مدرسه کارتینگ آزادی جزو قدیمی‌ترین آنها به شمار می‌آید. مدرسه کارتینگ آزادی، سال 1384، راه‌اندازی شد و با توجه به قرار داشتن در محدوده کارتینگ مجموعه آزادی و تجهیزات این مکان، توانسته افراد زیادی را جذب کند. حتی تنها‌ بانی و حامی برگزاری مسابقات حرفه‌ای روتکس‌مکس در ایران به شمار می‌آید. این مسابقات انتخابی مسابقات جهانی است و افراد با موفقیت در آن می‌توانند به رقابت‌های جهانی راه پیدا کنند.

آموزش از مقدماتی تا حرفه‌ای
کلاس‌های این مدرسه زیرنظر قهرمان کارتینگ و مربی رسمی فدراسیون و هیأت استان تهران برگزار می‌شود. این کلاس‌ها در سه مرحله‌ مقدماتی، نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای تدارک دیده شده و در پایان دوره نیمه‌حرفه‌ای به شرکت‌کنندگان گواهی ارائه می‌شود. البته این کلاس‌ها به این شکل است که در مرحله مقدماتی هفته‌ای یک جلسه در قالب عملی و تئوری روزهای جمعه است. مرحله نیمه‌حرفه‌ای 3جلسه بوده و هفته‌ای یک ساعت شرکت‌کنندگان آموزش می‌بینند. تمامی این دوره‌ها هم در کارتینگ بزرگ آزادی برگزار شده و شرکت‌کنندگان بدون توجه به رده سنی در کنار هم آموزش می‌بینند.

آمادگی برای مسابقات
تا مرحله نیمه‌حرفه‌ای تمامی امکانات مانند ماشین، کلاه، تجهیزات ایمنی از طرف مؤسسه در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد و حتی گواهی هم برای افراد صادر می‌شود اما از مرحله حرفه‌ای که به شکل خصوصی است، شرکت‌کننده باید ماشین خودش را داشته باشد. حال فرقی ندارد نوجوان باشد یا بزرگسال. شرط اصلی داشتن تجهیزات و علاقه است. چون از این مرحله به بعد افراد برای شرکت در مسابقه‌های داخلی و خارجی آماده می‌شوند. بنابراین باید ماشین مخصوص برای تمرین داشته باشند.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید