• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 23 آذر 1402
کد مطلب : 212335
+
-

تفریح با این اتومبیل‌ها، آدرنالین خونتان را بالا می‌برد

تجربه سرعت بدون مخاطره

تجربه سرعت بدون مخاطره

مریم باقرپور

تا چند دهه پیش اتومبیل‌ران‌ها از کارتینگ به‌عنوان فضای اولیه در یادگیری فوت و فن‌های اتومبیل رانی حرفه‌ای استفاده می‌کردند تا اینکه تعداد این مراکز افزایش پیدا کرد و مردم عادی هم توانستند از این خودروهای پهن استفاده‌ کنند و در پیچ‌و‌خم‌های پیست‌های کارتینگ آدرنالین خون‌شان را بالا ببرند. حالا امکان انجام این تفریح سرعتی، برای رده‌های سنی مختلف فراهم شده و در برخی مراکز سرما و بارندگی هم نمی‌تواند برای تجربه سرعت بدون مخاطره مانع شود. در پیست‌های کارتینگ، بانوان و آقایان می‌توانند سوار این ماشین‌ها شوند. البته این کارت‌ها (خودروهای چرخ باز) در 2دسته رنتال یا عمومی و ریس ویژه حرفه‌ای‌ها تدارک دیده شده است.

روی مدار سرعت
سرعت و هیجان، ارتباط مستقیمی با هم دارند. بسیاری از رانندگان و به‌ویژه عاشقان رانندگی، دلشان می‌خواهد پا روی پدال گاز بگذارند و بتازند، یا از مسیرهای سخت بالا بروند و به قله برسند. برای موتورسوارها ویراژ، تک چرخ و در نهایت کات جذاب است و علاقه‌مندان به حرکات نمایشی با اسکیت انرژی می‌گیرند. اگر شما به هریک از این تفریحات علاقه‌ دارید یا دلتان می‌خواهد آن را تجربه کنید، می‌توانید صفحات پیش رو را ورق بزنید. برای همه این موارد، امکانات متعددی مانند کارتینگ، پیست‌های موتورسواری و محدوده‌های آفرودسواری در پایتخت وجود دارد که فعال‌ترین این مراکز برای چند ساعت تفریح را برایتان معرفی کرده‌ایم.

کارتینگ آزادی
معرفی:  سال۱۳۸۱ در زمینی به‌ مساحت ۳۰هزار مترمربع با همکاری یکی از بزرگ‌ترین سازندگان موتور در جهان ساخته شده تا جزو مجموعه‌های منحصربه‌فرد به‌دلیل امکانات و وسعت در خاورمیانه باشد.

خودروهایی که چپ نمی‌شوند
بین 8 تا 10 متر عرض دارد و به‌دلیل داشتن امکانات مختلف، نخستین و تنها محل برگزاری مسابقه‌های قهرمانی کشور RotaxMax است. سیستم تایم‌گیری پیست کارتینگ آزادی توسط کمپانی‌های اروپایی طراحی و اجرا شده و در نتیجه آن امکان ثبت رکورد هر مسابقه، مقایسه با رکورد سایر شرکت‌کنندگان، ارسال ایمیل نتایج هر مسابقه، مقایسه رکوردهای هر فرد در سال، خرید پکیج‌های ویژه و تخفیفی و... دارد. ماشین‌های تفریحی کارتینگ (کارت‌های رنتال) به‌دلیل نوع طراحی شاسی و نزدیک بودن مرکز ثقل آن به سطح زمین از چسبندگی و فرمان پذیری مناسب در سطح مسیر حرکت می‌کند و تقریبا واژگونی این وسیله به‌طور عادی غیرممکن است. به همین دلیل برای غیرحرفه ای‌ها، مکان مناسبی است.


این خبر را به اشتراک بگذارید