• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 22 آذر 1402
کد مطلب : 212249
+
-

شب آخر دورهمی

امشب دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا به پایان می‌رسد

شب آخر دورهمی

آخرین شب از مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان، امشب برگزار می‌شود و تکلیف همه تیم‌هایی که به دور حذفی راه‌ می‌یابند یا به لیگ اروپا سقوط می‌کنند یا حذف‌ می‌شوند، مشخص می‌شود. در گروه مرگ غیر از صعود دورتموند که قطعی شده، امکان هر اتفاقی وجود دارد. در بقیه گروه‌ها اوضاع آرام است.

   گروه E‌:
در این گروه، قرار نیست هیچ اتفاقی بیفتد. اتلتیکو با 11 و لاتزیو با 10امتیاز صعود خود را قطعی کرده‌اند و بازی رودرروی 2تیم تکلیف تیم اول را روشن خواهد کرد. فاینورد هم با علیرضا جهانبخش به لیگ اروپا می‌رود و سلتیک یک امتیازی هیچ شانسی ندارد.

   گروه F‌:
در گروه مرگ، تیم دورتموند یک هفته مانده به پایان مرحله گروهی صعودش را با 10امتیاز قطعی کرده بود. بازی امشب که به میزبانی دورتموند برگزار می‌شود با پاری‌سن‌ژرمن، برای حریف مهم است و می‌تواند جنگ صدرنشینی باشد. درصورتی که پاریس بازی را ببرد، صعودش قطعی خواهد شد اما با باخت یا حتی تساوی پاریسی‌ها، 2تیم دیگر شانس صعود دارند. نیوکاسل و میلان هر دو 5امتیازی هستند و برای هر سه تیم غیرصدرنشین احتمال صعود یا سقوط وجود دارد.

   دورتموند - پاری‌سن‌ژرمن
   بوروسیا دورتموند از زمان شکست 3بر یک مقابل آژاکس در نوامبر‌2021 در 7بازی خانگی اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا تنها یک گل دریافت کرده است(4برد و 3تساوی). آنها در 4بازی خانگی اخیر گلی نخورده‌اند.
   پاریس تیم خارج از خانه نیست. پاری‌سن‌ژرمن در 3بازی اخیر خارج از خانه خود در لیگ قهرمانان اروپا شکست خورده اما هرگز چه در لیگ قهرمانان اروپا و چه در تمام رقابت‌های اروپایی در 4بازی متوالی خارج از خانه نباخته است.
   در میان تیم‌های این فصل لیگ قهرمانان، پاری‌سن‌ژرمن با 15بازی، طولانی‌ترین دوره بدون کلین‌شیت خارج از خانه را دارد. آخرین باری که آنها‌ در زمین حریف گلی دریافت نکردند، به بازی مقابل استانبول باشاک‌شهیر برمی‌گردد؛ در پیروزی 2بر صفر در اکتبر‌2020 تحت هدایت توماس توخل.

   نیوکاسل - میلان
   میلان از ابتدای فصل تا به امروز در سری‌‌آ و لیگ قهرمانان، مجموعا 25گل دریافت کرده که 13مورد آنها از دقیقه60 به بعد بوده‌است. این یعنی میلان بیش از 50‌درصد گل‌ها را در 30دقیقه پایانی (با احتساب وقت‌های تلف‌شده نیمه‌دوم) خورده است. میلان ‌در لیگ قهرمانان اروپا فقط 3گل زده است.
   میلان تنها یکی از 21بازی اروپایی خارج از خانه خود در انگلیس را برده است(7تساوی و 13شکست)؛ یک برد یک بر صفر در فوریه2005‌ مقابل منچستریونایتد. آنها مقابل 9تیم دیگر یعنی ایپسویچ‌تاون، چلسی، تاتنهام هاتسپر، اورتون، منچسترسیتی، لیدزیونایتد، آرسنال، پورتسموث و لیورپول بدون برد هستند و نیوکاسل می‌تواند دهمین تیم مختلف باشد که به میلان در خانه نمی‌بازد.
   میلان فقط 2بار در قعر گروه، لیگ قهرمانان اروپا را به پایان رسانده؛ فصل 2000-1999 و 22-2021 که دومی با همین پیولی بود.

   گروه G‌:
بدون تعارف، دیدارهای امشب این گروه به هیچ دردی نمی‌خورد. صعود من‌سیتی و لایپزیش به‌عنوان تیم اول و دوم قطعی شده ‌و یانگ‌بویز سوئیس 4امتیازی و ستاره‌سرخ یک امتیازی هستند. قرار نیست هیچ اتفاق خاصی بیفتد، غیر از بالا‌رفتن تعداد گل‌های هالند در سال‌2023 و پیشی‌گرفتن او از رونالدو. هالند در برد خفیف 2 بر یک سیتی مقابل لوتون غایب بود، چون گواردیولا نمی‌خواست روی او که بازی قبلی را با درد تمام کرده بود، خطر کند.

   ستاره سرخ - منچسترسیتی
   سیتی در 18بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا شکست نخورده (13برد و 5تساوی) و در 7بازی متوالی اخیر پیروز شده است. اگر آنها در بازی امشب هم نبازند، به جمع تیم‌هایی اضافه می‌شوند که در ثبت طولانی‌ترین بازی بدون شکست در این رقابت‌ها رکورددار هستند؛ آژاکس (19بازی بین سال‌های 1994تا 1996) و بایرن (19بازی در 2دوره بین سال‌های 2001-2002 و 2019- 2021). البته آنها فعلا در رده دوم قرار دارند؛ چراکه رکورد بیشترین تعداد بازی بدون شکست در این رقابت‌ها در دست رقیب همشهری من‌سیتی یعنی منچستریونایتد است که بین سال‌های‌2007 تا 2009 در 25بازی پیاپی در لیگ قهرمانان شکست نخورد.

   گروه H‌:
بارسلونا حتی اگر امشب به آنتورپ ببازد، باز هم به‌عنوان صدرنشین صعود می‌کند چون 3امتیاز با 2تیم پورتو و شاختار فاصله دارد و در بازی رودررو مقابل هر دو تیم نتیجه بهتری گرفته است. دیدار پورتو- شاختار، تکلیف تیم دوم صعودکننده و تیم تبعید‌شده به لیگ اروپا را روشن خواهد کرد.
   اگر بلژیکی‌ها در بازی آخر مقابل بارسا شکست بخورند، بیست‌و‌یکمین تیمی می‌شوند که از زمان شروع مسابقات فعلی در هر 6بازی گروه شکست خورده‌اند.

امباپه در هر 4بازی از لیگ قهرمانان اروپا مقابل دورتموند حداقل یک گل به ثمر رسانده است(4گل و یک پاس‌گل). در این رقابت‌ها فقط کریستیانو رونالدو(7گل) مقابل دورتموند گل‌های بیشتری زده.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید