• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 22 آذر 1402
کد مطلب : 212245
+
-

بازگشت گوش‌شکسته‌ها

در فاصله 223روز تا بازی‌های المپیک، کشتی‌گیران برای حضور در این رقابت‌ها استارت زدند

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور -اولین مرحله انتخابی تیم ملی- از 22 تا 24آذرماه در شهرستان ساری برگزار خواهد شد. محسن کاوه سرمربی تیم ملی، مهدی تقوی قهرمان 2دوره جهان، غلامرضا محمدی سرمربی جوانان و ابوذر اسلامی مربی تیم ملی، کمیته فنی این مسابقات هستند که عملکرد کشتی‌گیران را از نزدیک مشاهده می‌کنند.

  حضور تمام مدعیان
وزن 57کیلوگرم بدون‌شک یکی از مهم‌ترین اوزان برای کادر فنی است. در این وزن المپیکی سهمیه کسب نشده و شرایط هم برای نماینده ایران دشوار است. طبق چرخه انتخابی تیم ملی هیچ کشتی‌گیری از شرکت در قهرمانی کشور معاف نیست و همه مدعیان با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. علیرضا سرلک، رضا مومنی و ابراهیم خواری جزو مدعیان اصلی این وزن هستند.

  شانس بالای اطری
وزن 61کیلوگرم وزن غیرالمپیکی است که همانند وزن نخست هیچ کشتی‌گیری از شرکت در آن معاف نیست و تمام مدعیان باید در ساری روی تشک بروند. رضا اطری دارنده مدال نقره جهان در سال2022 مدعی اصلی عنوان قهرمانی در این مسابقات است.

  معافیت رحمان
رحمان عموزاد به واسطه کسب مدال نقره بازی‌های آسیایی و کسب سهمیه المپیک از حضور در مسابقات کشوری معاف است. محمدرضا باقری با توجه به تغییر وزن مدعیان این وزن، شانس اول قهرمانی محسوب می‌شود. نفر نخست مسابقات کشوری به همراه رحمان عموزاد به مسابقات برون‌مرزی اعزام می‌شود تا تکلیف ملی‌پوش ایران در قهرمانی آسیا و سپس بازی‌های المپیک مشخص شود.

  کوچ مدعی
در وزن 70کیلوگرم با توجه به تغییر وزن امیرمحمد یزدانی، تمام مدعیان در مسابقات کشوری حاضر خواهند بود. مجتبی عموزاد، مرتضی قیاسی و ابراهیم الهی جزو مدعیان اصلی این وزن به شمار می‌روند.

  مثلث مدعیان
یونس امامی، دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی هانگژو تنها غایب وزن 74کیلوگرم است. امیرمحمد یزدانی، دارنده 2مدال نقره جهان نخستین حضور جدی‌اش در 74کیلوگرم را تجربه خواهد کرد. محمدصادق فیروزپور و عرفان الهی از دیگر مدعیان این وزن به شمار می‌روند. نفر نخست این مسابقات به همراه امامی به مسابقات برون‌مرزی اعزام می‌شود تا تکلیف ملی‌پوش ایران برای مسابقات کسب سهمیه و قهرمانی آسیا مشخص شود.

  تغییر وزن برنده باروز
محمد نخودی، دارنده مدال برنز جهان در سال2023 از حضور در مسابقات کشوری معاف است و با توجه به تغییر وزن سوادکوهی مصطفی قیاسی مدعی اصلی قهرمانی در وزن غیرالمپیکی 79کیلوگرم است.

  مسیر هموار یزدانی
چرخه انتخابی تیم ملی در وزن 86کیلوگرم نشان داد که کادر فنی سابق و فدراسیون عزم جدی برای اعزام حسن یزدانی به المپیک دارند. طبق این برنامه نفر برتر قهرمانی کشور باید در تمام مسابقاتی که اعزام می‌شود، بدون حرف و حدیث اول شود تا فرصت مبارزه با یزدانی را پیدا کند. علی سوادکوهی، علیرضا کریمی و هادی وفایی‌پور ازجمله مدعیان 86کیلوگرم در قهرمانی کشور هستند.

   پایان کامران
در وزن 92کیلوگرم با توجه به تغییر وزن کامران قاسمپور، مبین عظیمی جدی‌ترین مدعی این وزن به شمار می‌رود. عظیمی در مسابقات جام تختی سال گذشته هم با اقتدار قهرمان شد ولی در آستانه مسابقات جهانی از مبارزه با قاسمپور انصراف داد و به مسابقات جوانان جهان اعزام شد.

   قهرمان زیر سایه قاسمپور
97کیلوگرم پیش از شروع رقابت‌ها ازجمله اوزانی بود که به‌نظر می‎‌رسید رقابت جذابی را در آن شاهد باشیم ولی با خبرهای مصدومیت متعدد کشتی‌گیران این وزن، دیگر خبری از جذابیت سابق نیست. خبر مصدومیت کامران قاسمپور و مجتبی گلیج، رقابت‌های این وزن را تحت‌تأثیر قرار داد ولی شنیده می‌شود احتمال حضور گلیج در مسابقات وجود دارد اما کامران قاسمپور قطعا مسابقات را از دست داده است. حالا باید دید کادر فنی از کنار نام او می‌گذرد یا نه؟ محمدحسین محمدیان، امیرعلی آذرپیرا و احمد بذری از مدعیان اصلی این وزن هستند.

  دومین المپیک زارع
در دسته فوق‌سنگین، امیرحسین زارع از حضور در مسابقات کشوری معاف است. در غیاب زارع، امیررضا معصومی بیشترین شانس را برای کسب قهرمانی دارد. در چرخه انتخابی طراحی‌شده، مسیر ملی‌پوش‌شدن زارع بسیار هموار است و از حالا می‌توان او را مثل یزدانی ملی‌پوش ایران در المپیک پاریس دانست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید