• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
چهار شنبه 22 آذر 1402
کد مطلب : 212240
+
-

کاش بودید!

6حسرت سرخابی‌ها برای دربی روز پنجشنبه

کاش بودید!

بهروز رسایلی

دربی تهران قطعا خاص‌ترین مسابقه فوتبال باشگاهی ایران به‌شمار می‌آید و نتیجه‌گیری در آن برای هر 2تیم پرسپولیس و استقلال اهمیت زیادی دارد. در چنین مسابقه‌ای است که جای خالی بعضی ستاره‌ها خیلی بیشتر به چشم می‌آید و باعث حسرت هواداران می‌شود. اجازه بدهید از بین گزینه‌های پرشمار، 3بازیکن از پرسپولیس و 3بازیکن از استقلال را انتخاب کنیم که طی سال‌های اخیر در این دو تیم بازی می‌کردند اما حالا جای‌شان در بازی پنجشنبه خالی است و اگر بودند، لابد خیلی می‌توانستند به تیم کمک کنند.

  پرسپولیس
   عیسی آل‌کثیر: کم‌کم مسجل شده است سپاهان او را خرید تا فقط پرسپولیس را تضعیف کند. عیسی در خط حمله سپاهان نقش محوری ندارد و شاید طلایی‌پوشان بدون او هم تقریبا همین موقعیت امروز را داشتند اما حضور او در پرسپولیس به‌شدت می‌توانست کارگشا باشد. آل‌کثیر اگرچه در پرسپولیس با مشکلاتی مثل محرومیت و مصدومیت بلندمدت مواجه بود اما هر بار بازی کرد اثرگذار ظاهر شد. او 2گل هم در دربی تهران زده و اصلا آخرین شهرآورد لیگی با استقلال را سرخپوشان با تنها گل همین بازیکن بردند.

   شهریار مغانلو: خط حمله پرسپولیس، جای خالی این بازیکن را هم فریاد می‌زند. در تیمی که مدافعان چپ و راستش چندان هجومی و خلاق نیستند و کلا کم فرصت گلزنی ایجاد می‌کند، حضور یک مهاجم دینامیک و پرتحرک که خودش برای خودش موقعیت بسازد، می‌توانست بسیار ارزشمند باشد. مغانلو چنین مهاجمی بود که پرسپولیس او را هم به قدرت و تمول سپاهان باخت.

   احمد نوراللهی: به خیلی از دیگر لژیونرهای پرسپولیسی هم می‌توانستیم اشاره کنیم اما داستان نوراللهی فرق دارد. در روزهایی که سینا اسدبیگی به‌طور کامل نیمکت‌نشین شده، میلاد سرلک افت کرده و مسعود ریگی هم خیلی توجهات را جلب نمی‌کند، جای خالی نوراللهی بیش از پیش به چشم می‌آید؛ هافبک دفاعی باتجربه‌ای که علاوه بر انجام امور دفاعی، ریتم بازی را هم تنظیم می‌کرد و از شم گلزنی خوبی هم بهره می‌برد.

   استقلال
   مهدی قائدی: او جزو بهترین بازیکنان این سالیان استقلال بوده و از آخرین ستاره‌های تکنیکی به‌شمار می‌آید که در سطح اول فوتبال ایران ظاهر شده‌اند. قائدی فصل گذشته مؤثرترین بازیکن استقلال بود و ادامه حضورش در این تیم می‌توانست مفید باشد. باشو در دربی‌ها هم عملکرد بدی نداشته و 2گل به ثمر رسانده است. با این حال او ابتدای فصل از استقلال رفت و حالا جای خالی‌اش در خط حمله آبی‌ها به چشم می‌آید. قائدی از آن دست بازیکنانی است که در یک لحظه می‌توانند سرنوشت یک مسابقه را عوض کنند.

   امید ابراهیمی: اگرچه این فرمانده قدیمی استقلالی‌ها حالا پا به سن گذاشته اما دعوتش به تیم ملی و نیز درخشش نسبی‌اش در تیم الشمال قطر بار دیگر آبی‌ها را هوایی کرد. جای خالی هافبکی مثل امید ابراهیمی مخصوصا در شرایط فعلی بیشتر به چشم می‌آید؛ جایی که انسجام دفاعی استقلال فوق‌العاده نیست و البته بازیکنانی مثل سعید مهری و مهدی مهدی‌پور هم از نظر کیفی نوسان دارند.

   مجید حسینی: استقلال در دربی تهران محمدحسین مرادمند و ایمان سلیمی را به‌دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت. غیبت آنها حتما مؤثر است اما شاید حضور بازیکنی مثل مجید حسینی در قلب خط دفاع استقلال می‌توانست بسیار کارگشاتر باشد. حسینی از جمله جوانانی بود که در تیم علیرضا منصوریان معرفی شدند. او در آن برد فراموش‌نشدنی 3بر 2در دربی برگشت لیگ شانزدهم هم حاضر بود. حسینی هم‌اکنون در ترکیه برای کایسری‌اسپور توپ می‌زند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید