• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 21 آذر 1402
کد مطلب : 212193
+
-

منافقین؛ ابزار ترور و شورش در دست صهیونیست‌ها

نگاه
منافقین؛ ابزار ترور و شورش در دست صهیونیست‌ها

عباس سلیمی‌نمین؛  مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران

گروهک منافقین، پس از انقلاب اسلحه خود را کنار نگذاشتند و به بهانه صیانت از انقلاب در برابر کودتای آمریکایی‌ها سلاح‌های خود را همچنان نگه داشتند و کار نظامی و سیاسی را باهم پیش می‌بردند.
هدف اصلی منافقین دستیابی به قدرت مطلقه در ایران بود و برای همین در انتخابات مختلفی در اوایل انقلاب شرکت کردند که البته نتوانستند موفقیتی در این راستا کسب کنند. منافقین در ابتدا برای جذب نیرو از بین مردم انقلابی ایران، خودشان را نیروهایی جا می‌زدند که پیرو امام‌خمینی(ره) بوده و از آموزه‌های ایشان بهره می‌برند، اما رفته‌رفته با سیاست‌هایی نظیر شبهه‌افکنی بین نیروها و کشته‌سازی، سعی داشتند آن افراد تازه جذب شده را نسبت به امام‌خمینی(ره) و جمهوری اسلامی مسئله‌ساز کرده تا راحت‌تر بتوانند آنان را در جنگ با حکومت اسلامی بسیج کنند.
این تشنگی قدرت در بین منافقین موجب شده از همان ابتدا مورد توجه کشورهایی قرار بگیرند که از پیروزی انقلاب اسلامی چندان خرسند نبوده و از ابتدا روش ناسازگاری با ایران را پیگیری کردند که در رأس این کشورها رژیم‌صهیونیستی قرار دارد.
برای همین گروهک منافقین، نیروی مناسبی به‌حساب می‌آمد تا آنان را برای ضربه به جمهوری اسلامی به‌کار گیرند و اساساً حضور آنان در عراق و همکاری نزدیک با صدام حسین و رژیم بعث در راستای همین سیاست‌ها بود. گرچه آمریکایی‌ها در ابتدای امر به بهانه ترور برخی ژنرال‌هایشان توسط منافقین، قبل از انقلاب آنان را تروریست خوانده و اجازه فعالیت به این گروه را در خاک خود نمی‌دادند، اما این افراد مورد توجه اسرائیلی‌ها و بنا بر برخی تحلیل‌ها مدنظر ناتو بودند تا عملیات سری آنها را انجام دهند؛
به‌طورمثال برخی گمانشان این است که انفجار دفتر حزب جمهوری دستور ناتو به منافقین بوده‌است.
یکی از نکات مهم درمورد گروهک منافقین این است که سازمان دارای یک تشکیلات به‌شدت بسته و آهنین بود که همین امر آنها را برای همکاری با رژیم‌صهیونیستی مستعد می‌کرد. پیوند اصلی منافقین با کشورهای دشمن را باید در این موضوع جست‌وجو کرد که تشکیلات بسته و از بالا به پایین این سازمان که هیچ انتخابات و آزادی در آن وجود ندارد، منافقین را به ابزاری برای شورش در ایران تبدیل کرد که در دست کشورهای دشمن جمهوری اسلامی قرار بگیرند.
این روند بسته و خشنی که در این گروهک وجود دارد، موجب ایجاد درگیری‌های زیادی در بین اعضای این گروه شده است؛ به‌طوری که منافقین گاهی برخی افرادشان را تا 10سال در سلول انفرادی حبس می‌کردند. امروزه نیز ما شاهدیم که این گروهک این مشکلات و درگیری‌ها را درون خود دارند، اما با پول‌های صهیونیستی به حیات خود ادامه می‌دهند و از این طریق خلأهایشان را ترمیم  می‌کنند.
هنوز هم منافقین ابزاری برای پیشبرد طرح و نقشه کشورهایی هستند که به آنها وابسته‌اند. آنها تروریست‌هایی حرفه‌ای محسوب می‌شوند که جریان سلطه و رژیم صهیونیستی آنان را در ایران و کشورهای دیگر مورد استفاده قرار می‌دهند تا به رقبایشان ضربه بزنند. درحال‌حاضر منافقین مزدورانی محسوب می‌شوند که با به حاشیه بردن تفکر و عقلانیت، تنها مأموریت را از صهیونیست‌ها دریافت کرده و آن را عملی می‌سازند و از این طریق با سرویس‌دهی به اسرائیل از حمایت آن‌ بهره می‌برند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید