• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 21 آذر 1402
کد مطلب : 212144
+
-

پلیس در جست‌و‌جوی گروگانگیران بی‌رحم

پلیس پایتخت در تعقیب آدم‌ربایانی است که پسری جوان را در تهران ربوده و به یکی از شهرهای غربی کشور انتقال دادند تا دست به اخاذی از خانواده او بزنند.
به گزارش همشهری، مدتی قبل خانواده یک جوان افغان قدم به اداره پلیس تهران گذاشتند و از ناپدید شدن پسرشان خبر دادند. آنها گفتند که پسرشان به نام احمد برای انجام کاری از خانه خارج شده و دیگر برنگشته است.

20روز بعد
پرونده‌ای درباره ناپدید شدن جوان افغان تشکیل و به دستور بازپرس دادسرای جنایی تهران، تحقیقات برای یافتن او شروع شد تا اینکه 20 روز بعد خانواده این پسر راهی دادسرا شدند و گفتند که پسرشان گروگان گرفته شده است.
پدر این پسر توضیح داد: 20روز تمام، به‌صورت شبانه روزی در جست‌و‌جوی پسرمان بودیم و نمی‌دانستیم چه بلایی برسرش آمده است، چون سابقه نداشت او بدون خبر جایی برود تا اینکه بعد از گذشت 20روز موبایل من زنگ خورد و فرد ناشناسی آن‌طرف خط مدعی شد که پسرم احمد را گروگان گرفته است. او حتی فیلم شکنجه‌های پسرم را برایم فرستاد و گفت اگر مبلغ 200میلیون تومان به او پرداخت نکنیم، جان احمد را می‌گیرد و جسدش را می‌سوزاند. گروگانگیر و همدستانش تهدید کردند اگر پای پلیس را به ماجرا باز کنم، ‌قطعا پسرم را می‌کشند و من هرگز او را نخواهم دید.
وی ادامه داد: من نیز به تکاپو افتادم و مبلغ 200میلیون تومان تهیه کردم. آدم ربایان از من خواستند تا به‌صورت ارز دیجیتال، پول را به حسابشان واریز کنم. این کار را انجام دادم اما خبری از پسرم نشد و آنها او را آزاد نکردند.

ردپای گروگان در شهر مرزی
وقتی مشخص شد، موضوع آدم‌ربایی است، تحقیقات گسترده‌ای برای یافتن آدم‌ربایان شروع شد تا اینکه چند وقت بعد مشخص شد آدم‌ربایان، گروگان خود را به یکی از شهرهای مرزی کشور انتقال داده‌اند. پدر گروگان بار دیگر راهی دادسرای جنایی تهران شد و این‌بار اطلاعات تازه‌ای به بازپرس اعلام کرد. وی گفت: چند روز قبل یکی از دوستان پسرم که برای پیدا کردن او راهی یکی از شهرهای غربی کشور شده بود، او را دیده بود. آنطور که دوستش می‌گفت در اطراف کوهستان، آدم‌ربایان، پسرم را درحالی‌که دست و پایش بسته بوده روی زمین می‌کشیدند. دوستش هم با دیدن این صحنه قصد داشته پسرم را از دست آدم‌ربایان نجات بدهد اما آنها با چاقو چندین ضربه به دوستش زده و فرار کرده‌اند. وی سپس از شدت خونریزی از حال رفته تا اینکه رهگذری به دادش رسیده و او را از مرگ نجات داده است.
با این اظهارات جدید، تحقیقات برای شناسایی مخفیگاه آدم‌ربایان خشن و نجات گروگان آغاز شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید