• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 21 آذر 1402
کد مطلب : 212133
+
-

لزوم اصلاح ساختارها در سازمان ملل

لزوم اصلاح ساختارها در سازمان ملل

نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه، دیروز (دوشنبه) با حضور خبرنگاران و رسانه‌ها برگزار شد. ناصر کنعانی در این نشست آخرین مواضع جمهوری اسلامی ایران را در سیاست‌خارجی تشریح کرد. در ادامه مهم‌ترین محورهای مطرح شده در این نشست را می‌خوانید.
پس از وتوی آتش‌بس فوری در سازمان ملل از سوی آمریکا، بار دیگر اهمیت بحث اصلاحات در ساختار سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان که سال‌هاست مطرح است روشن شد و ایران هم یک طرف مهم در این رایزنی‌ها محسوب می‌شود.
ایده‌های برجام ۲ و امثال اینها از طرف کسانی صورت می‌گیرد که نسبت به تعهدات خود پایبند نبودند و با گذشت زمان با طرح برخی ایده‌های انحرافی به‌دنبال توجیه  کردن ‌اقدام نکردن خود هستند. ایران ضرورتی برای برجام دیگر نمی‌بیند.
سفر رئیس‌جمهور کشورمان به ترکیه در چارچوب گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور دوطرف و با توجه به وضعیتی که در فلسطین شاهد هستیم لغو و قرار شد بعد از حضور هیأت‌های ایران و ترکیه در نیویورک صورت بگیرد که البته بنا به عدم‌صدوربهنگام روادید وزیر امور خارجه کشورمان این سفر از سوی هیأت ایران انجام نشد.
اتهامات و جرائم مرتکبه جاسوس سوئدی روشن بوده و اعلام شده است. جزئیات به دولت متبوع منتقل شده و روند قضایی خودش را طی خواهد کرد و طبیعتاً قوه قضاییه وظایف ذاتی خودش را انجام خواهد داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید