• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 21 آذر 1402
کد مطلب : 212099
+
-

ستاره‌ها از جیحون تا آ.ث.‌میلان

ستاره‌ها از جیحون تا آ.ث.‌میلان

نام: زمین میلان

ستاره‌ها: محمدرضا حیدریان، علی جباری و...

نشانی: خیابان جیحون، خیابان رضا مؤذن

روزگاری زمین‌های خاکی خیابان جیحون، بهترین گزینه برای تفریح و سرگرمی برای اهالی بود. در واقع، از دل همین زمین‌های خاکی و بازی‌های دوستانه ستاره‌های بسیاری به تیم‌ملی و باشگاه‌های معروف رسیدند. زمین خاکی میلان در انتهای خیابان جیحون یکی از همین زمین‌های ستاره‌پرور بود که هنوز هم صدای تشویق‌های بی‌امان تماشاچیان که تیم محبوبشان را تشویق می‌کردند، به گوش می‌رسد؛ جایی که این روزها صاحب چمن مصنوعی، جایگاه تماشاگران و تبدیل به مجتمع ورزشی جیحون شده است. این‌ زمین‌ها برای بسیاری از موسپیدان منطقه 10تهران و فوتبالیست‌های خاک‌خورده پر از خاطرات فراموش‌نشدنی است. مجید ملک‌زاده‌، از اهالی قدیم محله سلسبیل و از پیشکسوتان تیم تاج سابق، تعریف می‌کند: «زمین میلان در انتهای خیابان جیحون یکی از زمین‌های معروف تهران بود. شهید «حسن هدایت»، ‌شهید «رحیم قاسمی»، «جمشید رشیدی»، «علی جباری» و... همه از همین زمین‌های خاکی به فوتبال معرفی شدند. این زمین اوایل میان محلی‌ها و بچه‌های فوتبالی به فدرال معروف بود. مسئولش «غلام معینی» بود که حسابی هوای بچه‌محل‌ها را داشت. بعد‌ها به‌دلیل علاقه بچه‌های فوتبالی محله و اهالی به تیم آث‌میلان، نام این زمین به میلان تغییر کرد.»
ملک‌زاده از روزهای نوبت‌بندی و تقسیم‌بندی زمین میلان برای تمرین و آماده‌سازی برای مسابقات میان تیم‌های مختلف یاد می‌کند و می‌گوید: «صاحب اصلی زمین میلان خانمی بود که حتی مدتی زمین را هم از بچه‌ها گرفت و گود‌برداری شد. به همین دلیل این زمین به غرب و شرق و شمال و جنوب برای انجام بازی‌ها و تمرین‌ها تقسیم شد. جالب اینجا بود که انتهای همین زمین تبدیل به زباله‌دانی شده بود. ما در میان بوی بد زباله‌ها بازی می‌کردیم و کمتر کسی بابت وضعیت موجود اعتراض می‌کرد. ما توی زمین جنگنده بودیم و به هم رحم نمی‌کردیم، اما بیرون از زمین همه با هم رفیق بودیم.» ملک‌زاده از میان انبوه خاطراتش یادی هم از ماجرای برگزاری جام‌ محله‌ها در زمین میلان می‌کند: «‌فوتبالیست‌های ملی‌پوش زیادی در زمین میلان در قالب مسابقات محلی پا به توپ شدند. آن زمان بازیکن تیم‌ها و ملی‌پوش‌ها از بچه‌محل‌هایشان و فوتبال محله‌ها و جام‌های محلی غافل نمی‌شدند و در کنار بقیه بچه‌ها بازی می‌کردند.»
او همچنین در ادامه از محمدرضا حیدریان، ملی‌پوش تیم فوتسال، مهرداد سینایی، حمید وزیری، آزاد قاسمی، جواد افشار، اصغر عباسیان و... نام می‌برد که از ستاره‌های معروف زمین‌های خاکی بودند و در همین زمین میلان فوتبال بازی می‌کردند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید