• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 20 آذر 1402
کد مطلب : 212060
+
-

پرونده عاملان قتل مهرجویی و همسرش در دادگاه

داخلی
پرونده عاملان قتل مهرجویی و همسرش در دادگاه

2‌ماه پس از قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر در ویلایشان، پرونده 4عامل این جنایت با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری فرستاده شد.
به‌گزارش همشهری، شامگاه ۲۲مهر‌ماه امسال خبری باورنکردنی از کرج مخابره شد. داریوش مهرجویی ،کارگردان نامی کشورمان همراه با همسرش وحیده محمدی‌فر در ویلایشان در زیبادشت کرج به شکلی باورنکردنی به قتل رسیدند و 5روز پس از این جنایت هولناک، قاتلان که باغبان سابق مهرجویی و برادر و دوستانش بودند دستگیر شدند. در هفته‌های گذشته تحقیقات پلیسی و رسیدگی قضایی به پرونده همچنان ادامه داشت تا اینکه روز گذشته حسین فاضلی هریکندی، رئیس‌کل دادگستری استان البرز از پایان تحقیقات در دادسرا و صدور کیفرخواست در این پرونده خبر داد.

ناگفته‌های جنایت
رئیس‌کل دادگستری استان البرز درباره جزئیات کیفرخواست گفت: متهمان2 بار سابقه ورود به ویلای مرحوم مهرجویی را داشتند. بار نخست در ۱۶مهرماه بوده که پس از ورود به محوطه ویلا، به‌علت بسته بودن در‌های ساختمان و اطلاع همسر آقای مهرجویی نسبت به حضور آنها از آنجا متواری شدند و خانم محمدی فر موضوع را در فضای مجازی منتشر می‌کند، اما به پلیس گزارش و یا اعلام شکایت نمی‌کند.
فاضلی هریکندی ادامه داد: متهمان پس از ناکامی در بار اول، حدود یک هفته بعد در ۲۲مهر دوباره وارد محوطه ویلامی‌شوند و با توجه به شناخت کافی از شهرک و محیط ویلا، این بار از در دیگر و از سمت آشپزخانه به راحتی با چاقو وارد ساختمان اصلی ویلا می‌شوند که مرحوم محمدی‌فر با مشاهده آنها به اتاق خواب دخترش پناه می‌برد و مرحوم مهرجویی نیز با 2 نفر از آنها درگیر می‌شود که در این درگیری با ضربات متعدد چاقو به قتل می‌رسد.
او ادامه داد:‌ در این هنگام دو نفر دیگر از متهمان در تعقیب خانم محمدی‌فر به اتاق خواب وارد شده و طلاجات او را می‌خواهند که او النگو و دستبندش را در اختیار آنها می‌گذارد. این دو نفر قصد قتل خانم محمدی‌فر را نداشتنداما در این فاصله متهم دیگر بعد از قتل مرحوم مهرجویی وارد شده و ضربه نهایی را با چاقو به خانم محمدی‌فرمی زند و او را هم به قتل می‌رساند.
رئیس‌کل دادگستری استان البرز در ادامه گفت: متهمان پس از قتل، از یک اتاق دیگر دو گوشی تلفن همراه به سرقت می‌برند و در ادامه وارد ساختمان دیگری در محوطه ویلا می‌شوند و در نهایت چاقو‌ها و اموال مسروقه را در اختیار یکی از متهمان که خارج از شهرک سکونت داشته قرار می‌دهند. در این پرونده قاتل هر دو نفر یک نفر است و نقش سایر متهمان در حد معاونت در قتل و شروع به قتل است. او درباره روند دستگیری متهمان نیز گفت: 3نفر از متهمان ازجمله قاتل اصلی که از مظنونان دستگیر شده در همان روز‌های اول پس از وقوع جنایت بودند، ابتدا منکر جنایت بودند و به حضور شخص چهارم اشاره‌ای نداشتند. به این امید که با کشف نشدن چاقو و اموال مسروقه، مدرکی علیه آنها به‌دست نیاید اما پس از دستگیری نفر چهارم و کشف چاقو‌ها و اموال مسروقه، انگیزه‌ قتل کشف شد. همچنین پس از کشف گوشی مسروقه متعلق به خانم محمدی‌فر، پیش نویس پیامک ارسال نشده وی خطاب به دخترش که حاوی مشخصات متهم و قاتل اصلی و مطلع کردن دخترش از ورود قاتل به منزل بود نیز کشف شد.

انگیزه قتل چه بود؟
او درباره انگیزه این جنایت گفت: براساس اظهارات 2نفر از متهمان تصور آنها این بود که با توجه به سفر‌های خارجی متوفیان ازجمله سفر اخیر آنها به فرانسه آنها اموال با ارزش نظیر ارز و طلا‌ها را در منزل نگه‌داری می‌کنند و با تحریک 2 نفر دیگر و با این وعده که این سرقت، زندگی آنها راعوض می‌کند دست به این جنایت می‌زنند. همچنین 2 متهم دیگر پرونده با مرحوم مهرجویی و همسرش خصومت قبلی داشتند. طوری که یکی از متهمان از برخورد‌های مرحوم مهرجویی با خودش یاد می‌کند و متهم دیگر به اخراجش از شهرک به دستور آقای مهرجویی و تهمت سرقت به‌عنوان یکی از انگیزه‌های قتل اشاره دارد. به‌گفته رئیس‌کل دادگستری استان البرز پرونده جهت رسیدگی و صدور حکم به دادگاه کیفری یک استان البرز ارسال شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید