• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 18 آذر 1402
کد مطلب : 211815
+
-

ساماندهی کافه‌ها برای آسایش مردم

اصل ماجرا
ساماندهی کافه‌ها برای آسایش مردم

جمع‌آوری تجهیزات غیرقانونی تعدادی از کافه‌های فاز 2اکباتان که در جاده سلامتی اقدام به فعالیت کرده بودند، با دستور مقام قضایی و همراهی عوامل انتظامی و همراهی دستگاه‌های نظارتی انجام شد؛ اقدامی که در راستای صیانت از حقوق شهروندی صورت گرفت، اما عده‌ای تلاش کردند بار دیگر انگشت روی احساسات مردم بفشارند و موضوع را به‌گونه‌ای جلوه دهند که شهرداری تهران مانع از کسب‌وکار شهروندان می‌شود. اما اصل ماجرا را از احسان شریفی، شهردار منطقه 5جویا شدیم که او موضوع را اینگونه روایت کرد:
بازارچه کوثر در فاز 2اکباتان یکی از کانون‌های خدمات شهرک اکباتان است که حدود 8کافه در آن مشغول فعالیت بودند که به حریم مشاعات تعرض می‌کردند. اردیبهشت‌ماه مانع از تعرض آنها به مشاعات شدیم، اما این‌بار به بهانه فصل سرما اقدام به نصب سازه‌های پلاستیکی موقت و لوله‌های گرما کرده بودند تا مراجعه‌کنندگان زمستان در فضای باز کمتر اذیت شوند. نکته قابل تامل این است که اکثر مراجعه‌کنندگان و مشتریان، افراد خارج از شهرک اکباتان بودند و این موضوع امنیت عمومی شهرک را دچار اختلال می‌کرد؛ از این‌رو ساکنان شهرک اکباتان درخواست رسیدگی به موضوع را داشتند که براساس وظیفه و در راستای صیانت از حقوق شهروندان اقدام کردیم و در ابتدا چندین‌بار تذکر داده شده که مسئولان مربوطه همراهی نکردند و در نهایت هم با اخذ مجوز قضایی و همراهی نیروی انتظامی اقدام به جمع‌آوری تجهیزات در مشاعات کردیم.
این اتفاق نشان می‌دهد که نسبت به حفظ حقوق شهروندان مصر هستیم و هیچ‌گونه تعرضی به حقوق شهروندان را نمی‌پذیریم و امیدواریم همه کسانی که نسبت به قوانین و مقررات شهری دقت لازم را ندارند یا بی‌توجه هستند، نسبت به تذکرات جدی باشند و با مدیریت شهری و شهروندان همراهی کنند.
رسیدگی به سد معبر منوط به کافه‌های اکباتان نمی‌شود و از یک‌ماه پیش در تمام معابر عریض منطقه مانند خیابان‌های جنت‌آباد و میرزا بابایی و بلوارهای اباذر و فردوس و... که اغذیه‌فروشان اقدام به چیدن صندلی در حریم پیاده‌رو می‌کنند، تذکر دادیم و تا‌کنون 400مغازه تذکر دریافت کرده‌اند که بخشی موضوع را جدی گرفته و همراهی کرده‌اند، اما تعدادی هم بی‌توجه بوده‌اند که طبق ‌ماده 20قانون 55شهرداری (جلوگیری از سد معبر) با آنها برخورد می‌شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید