• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
جمعه 17 آذر 1402
کد مطلب : 211737
+
-

نابودی اسرائیل از دیدگاه امام ره و رهبر انقلاب

گزارش
نابودی اسرائیل از دیدگاه امام ره و رهبر انقلاب

مهدی شبان-روزنامه‌نگار

از همان روزهای اول که رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه فلسطین جای گرفت و دست به جنایت علیه مردم فلسطین زد، مورد توجه بزرگان اسلام قرار گرفت. حضرت امام(ره) در این‌باره می‌فرمایند: «من همانگونه که بارها و در سال‌های گذشته قبل و بعد از انقلاب هشدار داده‌ام، مجددا خطر فراگیری غده چرکین و سرطانی صهیونیسم را در کالبد کشورهای اسلامی گوشزد می‌کنم.» حمایت قاطع از مردم مظلوم فلسطین از سیاست‌های کلی و عقیدتی نظام است1 . این حمایت با نابودی اسرائیل محقق می‌شود «ما راه‌حل فلسطین را نابودی رژیم اسرائیل می‌دانیم.»2 البته این نابودی از موضع یهودستیزانه نیست برخلاف جمال عبدالناصر که شعار می‌داد ما یهودیان را به دریا می‌ریزیم «نظر جمهوری اسلامی به دریا ریختن کسی نیست.»3 طرح نابودی اسرائیل شامل عناصری است که برخی از مهم‌ترین این عناصر را مرور می‌کنیم:

تشکیل هسته‌های مقاومت حزب‌الله در سراسر جهان
از آنجا که نابودی اسرائیل مرتبط با تمامی مسلمان جهان است لذا حضرت امام(ره) تأکید داشتند برای نابودی اسرائیل لازم است «هسته‌های مقاومت حزب‌الله»4 شکل بگیرد تا از همه طرف به او فشار آید، به برکت انقلاب، امروزه در کشورهایی مثل لبنان، عراق، سوریه، ایران، پاکستان، یمن و... نیز در داخل خود فلسطین چنین هسته‌های مقاومتی شکل گرفته است و لازم است بیشتر هم شود.

وحدت امت اسلامی و قیام مردم منطقه
وحدت از نقاط برجسته اندیشه رهبران انقلاب است و در رویارویی با جبهه کفر نیز اهمیت این موضوع مضاعف می‌شود. دوری از اختلافات و ید واحد شدن کشورهای اسلامی و منطقه در حمایت از فلسطین و عزم بر نابودی اسرائیل به‌عنوان دشمن منطقه‌ای می‌تواند فشار ویژه‌ای را بر این رژیم تحمیل کند. دولت‌های اسلامی نیز در این راستا باید به یک وفاق و اتحاد برسند و از کمک‌های مالی و نظامی و معنوی به فلسطینیان دریغ نکنند.6 این وحدت برای تقویت گروه‌های مقاومت بسیار ضروری است.

همه‌پرسی و رفراندوم
طی سال‌های متمادی اشغال فلسطین توسط صهیونیست‌ها با طراحی و پشتیبانی استعمار و استکبار، راه‌حل‌های گوناگون مبتنی بر ایده مذاکره و صلح با رژیم غاصب صهیونیستی برای حل مسئله پیشنهاد و بعضا در صحنه عمل نیز دنبال شده‌اند. راهکارهایی که همواره در صحنه عمل با شکست مواجه شده‌اند اما نظام اسلامی راه‌حلی مشخص و مردم‌سالارانه برای حل مسئله فلسطین و از بین رفتن رژیم جعلی دارد دراین باره می‌فرمایند: «راه‌حل‌ منطقی راه‌حلی است که همه وجدان‌های بیدار دنیا و همه کسانی که به مفاهیم امروز دنیا معتقدند، ناچارند آن را قبول کنند... راه‌حل نظرخواهی از خود مردم فلسطین؛ همه کسانی که از فلسطین آواره شده‌اند... از کسانی که قبل از سال۱۹۴۸ که سال تشکیل دولت جعلی اسرائیل است، در فلسطین بوده‌اند (چه مسلمانشان، چه مسیحی‌شان، چه یهودی‌شان) نظرخواهی شود. اینها در یک نظرخواهی عمومی، رژیم حاکم بر سرزمین فلسطین را تعیین کنند... آن رژیم و آن دولت، تشکیل شود و درباره کسانی که بعد از سال۱۹۴۸ به سرزمین فلسطین آمده‌اند، تصمیم‌گیری کند.»8 «این همان نابود شدن و از بین رفتن رژیم باطل و جعلی صهیونیستی است.»9 صندوق انتخابات تیر خلاص بر پیکره اسرائیل است.

تجهیز کرانه باختری به‌عنوان پهلوی آسیب‌پذیر اسرائیل
کرانه باختری جایگاه ویژه‌ای دارد، بیت‌المقدس در آنجاست و مسئله شهرک‌سازی‌ در آنجا بیشتر رونق دارد همچنین عمق حقیقی رژیم صهیونیستی نیز در کرانه باختری واقع شده است که یهودیان در کتاب‌هایشان به یهودا و سامره می‌شناسند. رویارویی حقیقی زمانی است که مقاومت در کرانه باختری احیا شود. همانطور که خاستگاه مقاومت فلسطینیان اینجا بود. اسرائیل از جنوب توسط یمن و از شمال توسط لبنان و از غرب توسط مقاومت غزه تحت فشار است. در راستای عنصر قبلی اگر از جانب شرق یعنی کرانه باختری نیز این فشار مضاعف شود، اسرائیل در یک دایره مقاومت اسیر خواهد شد لذا سال‌هاست که رهبر انقلاب معتقدند:«کرانه باختری هم مثل غزه باید مسلح بشود و فلسطینی‌ها بتوانند قدرت‌نمایی کنند.»6 و حتی آن را برای نابودی اسرائیل استراتژیک می‌خوانند. چرا که تسلط کرانه بر اسرائیل بسیار بیشتر از غزه است. اینجاست که در کنار تقویت روحیه مقاومت در کرانه باختری که جمعیت آن بیشتر از غزه است، باید تجهیزات نظامی نیز در این منطقه افزایش یابد. اصطلاحی در میان خود اسرائیلی‌ها وجود دارد که براساس آن از کرانه باختری به‌عنوان «پهلوی آسیب‌پذیر اسرائیل» یاد می‌کنند. بسیاری از کارشناسان نظامی بر این باورند که اگر دامنه جغرافیایی جنگ به کرانه باختری هم برسد، اسرائیل نمی‌تواند با کرانه باختری دربیفتد.

فشار اقتصادی و قطع شریان‌های حیاتی اسرائیل
اسرائیل رابطه خوبی با برخی کشورهای منطقه و عربی داشته است و بخش خوبی از اقتصاد او در این ارتباطات تعریف شده است. هم به لحاظ تأمین سوخت و مواداولیه کارخانه‌ها و موادغذایی که از کشورهایی مثل ترکیه و عربستان استفاده می‌کند و هم به لحاظ بازار مصرف کالاهای اسرائیلی که به این کشورها صادر می‌کند. بعد از طوفان الاقصی رهبر انقلاب برای فشار مضاعف بر اسرائیل درخواست جدی کردند تا شریان‌های حیاتی این رژیم ازجمله نفت و ارزاق قطع شود. 7

طرح نابودی اسرائیل
چون «اسرائیل ثابت کرده است که جز زبان‌زور، چیز دیگری نمی‌فهمد. با او جز با زبان قدرت یک ملت و قدرت یک امت اسلامی در سراسر عالم نمی‌شود حرف زد.»10 لذا «مبارزات همه‌جانبه ملت فلسطین (مبارزات سیاسی، مبارزات نظامی، مبارزات اخلاقی و فرهنگی) باید ادامه پیدا کند تا کسانی که غاصب فلسطین هستند، تسلیم رأی ملّت فلسطین بشوند.»11 و راهبرد مبارزه‌ و مقاومت مسلحانه علیه اشغالگران در این زمینه بسترسازی برای عملی‌شدن راه‌حل مردم‌سالارانه برای حل قضیه فلسطین است: «در مقابله با رژیم صهیونیستی، باید از سوی فلسطینی‌‌ها دست قدرت نشان داده بشود.»12 در حقیقت چون اسرائیل زیر بار راه‌حل مبتنی بر مردم‌سالاری نمی‌رود «باید این اراده به آن تحمیل شود و اگر این طرح دنبال شود که ان‌شاءالله دنبال خواهد شد و اگر هسته‌های مقاومت، اراده و عزم خود را به‌طور جدی دنبال کنند، این هدف محقق خواهد شد.»13
«تجهیز کرانه باختری» و «قیام» و «مقاومت» متحدانه دولت‌ها و ملت‌های منطقه که در رأس‌شان «ایران قوی» است، همه به این راهبرد کمک می‌کنند تا با تضعیف مشروعیت اسرائیل در فاهمه جهانی، زمینه‌های همه‌پرسی فلسطینی و خروج و نابودی اسرائیل شکل گیرد.

ایران قوی حامی جبهه مقاومت
تحقق انقلاب اسلامی و شکل‌گیری یک نظام مبتنی بر اسلام و مردم، خود یکی از محورهای مبارزه و تضعیف اسرائیل بود. چرا که شکل‌گیری یک نظام اسلامی و قوی نشان داد که بدون وابستگی به آمریکا و اذنابش می‌توان مسیر پیشرفت را طی کرد و این کار با مقاومت و استقامت علیه مستکبرین شکل گرفته است. ایران الگویی عینی برای همه آزادی‌خواهان و مبارزان است تا آینده خود را در آن ببینند. ایران قیام کرده، پشتیبان همیشگی جبهه مقاومت بوده است و قوی شدن آن، علاوه بر گستردگی حمایت‌ها، روحیه مقاومت را به‌صورت مضاعف در این جبهه تزریق خواهد کرد هرچند که این حمایت‌های ملموس و غیرملموس به‌گونه‌ای رقم خورده که کمترین آسیب به کشور وارد شود. افزون بر این نبرد فلسطین و اسرائیل، نبرد جبهه حق و باطل است که ایران اسلامی حامی فلسطین و آمریکا حامی اسرائیل است و در واقع این نبرد به ایران هم مرتبط می‌شود چنانچه که بارها نیز مسئولان جمهوی اسلامی به این حمایت تصریح داشته‌اند لذا تقویت رأس این جبهه بسیار لازم است.

از بین بردن مشروعیت اسرائیل در نهادهای بین‌المللی و اذهان عمومی جهان
اسرائیل توانسته است خود را به‌عنوان یک کشور در بین فاهمه منطقه‌ای و بین‌المللی جا بزند. در شورای امنیت و... رأی دارد و حامی. بسیاری از کشورها با او مبادله اقتصادی و سیاسی و توریستی دارند. آن را به‌عنوان یک کشور می‌شناسند حتی اگر جنایتکار و کودک‌کش بپندارند. رهبرانقلاب در مواضع متعدد تأکید کرده‌اند که کشورهای اسلامی آنقدر جنایات این رژیم را فریاد بزنند که ذات نامشروع آن بر احدی پنهان نماند و هویت جعلی و غاصبانه اسرائیل هویدا شود و همچنین حمایت بی‌چون و چرای سازمان‌های بین‌المللی از این رژیم زیر سؤال برود.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید