• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
پنج شنبه 16 آذر 1402
کد مطلب : 211699
+
-

گردهمایی زاگرس‌نشینان در ایلام

گردهمایی زاگرس‌نشینان در ایلام

نخستین نمایشگاه گردشگری «زاگرس‌نشینان» از چهارشنبه15آذر در ایلام برپا می‌شود.
مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با اعلام این خبر به همشهری گفت: «نمایشگاه زاگرس ‌نشینان با حضور 11استان در محدوده زاگرس به‌مدت10روز با عرضه محصولات تولیدی و صنایع‌دستی عشایر زاگرس برگزار می‌شود.»
فرزاد شریفی افزود: «در این نمایشگاه، بحث گردشگری
تعالی‌بخش برای زاگرس‌‌نشینان مطرح است به این معنا که توانمندسازی جوامع محلی عشایری و هنرمندان صنعتگر، هدف اصلی این نمایشگاه است.»
نخستین نمایشگاه گردشگری زاگرس‌نشینان در ۵۴ غرفه و سیاه چادر برپا شده است که در آن عشایر و صنعتگران هنرمند، محصولات تولیدی خود اعم از خوراکی، صنایع‌دستی و سوغات محلی خاص استان خود را عرضه کرده‌اند.
شریفی با اشاره به ظرفیت بالای استان‌های زاگرسی در حوزه گردشگری ادامه داد: «کتابچه‌ای از قابلیت‌های گردشگری استان ایلام و استان‌های زاگرسی شرکت‌کننده در نمایشگاه تهیه شده که فرصت سرمایه‌گذاری را نشان می‌دهد. این کتابچه راهنمای خوبی برای افرادی است که تمایل دارند در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند و به‌دنبال آن اشتغال‌زایی در استان را خواهیم داشت.»
زمینه‌سازی برای ایجاد یک دهکده دائمی گردشگری و عرضه محصولات عشایری استان از دیگر اهداف نمایشگاه است. علاقه‌مندان تا ۲۰ آذر فرصت دارند از این نمایشگاه بازدید کنند.
به‌گفته شهریار عباسی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام، عرضه محصولات کشاورزی و سنتی روستاییان و عشایر، فرصتی مغتنم برای تقویت معیشت این قشر و تامین اقتصاد خانواده‌هاست و ایجاد بازارچه‌های عرضه مستقیم کالا در مناطق روستایی و عشایری و تکمیل زنجیره ارزش راهبردی نقش مهمی در تحقق شعار سال دارد.
ایجاد و ساماندهی بازارچه‌ها، تنوع تولیدات و محصولات روستایی و عشایر، بهره‌گیری از ظرفیت تعاونی‌های روستایی و مردمی‌سازی امور می‌تواند چرخه تحول در روستاها را تقویت کرده و منجر به تسهیل سرمایه‌گذاری و اشتغال مولد شود.
استان ایلام دارای ۹ هزار خانوار عشایری با ۶۰ هزار نفر جمعیت است که یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین را در اختیار دارد. ارزش ریالی محصولات عشایری استان ۳۵ هزار میلیارد ریال در سال است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید