• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
پنج شنبه 16 آذر 1402
کد مطلب : 211634
+
-

یک ترفند ساده برای امنیت وای‌فای

میلیون‌ها صاحب گجت مرتکب اشتباهات بزرگی می‌شوند که به کلاهبرداران اجازه می‌دهد به‌راحتی به اطلاعاتشان دسترسی پیدا کنند. می‌توانید با یک اقدام ساده وای‌فای خود را امن کنید. به گزارش سان، اگر تعداد زیادی دستگاه هوشمند در خانه خود دارید، ممکن است بخواهید برخی از آنها را به شبکه وای‌فای مهمان متصل کنید. برخی از دستگاه‌ها بیشتر از سایرین در معرض خطر هک هستند و شما نمی‌خواهید یک مجرم سایبری جاسوسی‌تان را بکند.
ترموستات‌ها، بلندگوهای هوشمند و حتی دوربین‌های امنیتی خانه گاهی می‌توانند بیشتر از سایر دستگاه‌ها قابل هک باشند. تلفن یا رایانه شما احتمالا در شبکه وای‌فای استاندارد شما بسیار ایمن‌تر از ترموستاتی است که تنظیمات امنیتی کمتری دارد.
ایجاد یک شبکه مهمان آسان است و می‌توانید دستگاه‌های خود را به آن وصل کنید و همچنین آن را در اختیار مهمانان قرار دهید. با این کار یک رمز عبور کاملا مجزا ایجاد می‌کنید تا شبکه اصلی شما دارای یک لایه امنیتی اضافی باشد. به‌طور کلی، شبکه‌های مهمان را می‌توان با تایپ آدرس آی‌پی روتر خود در یک مرورگر راه‌اندازی کرد.

طراحی و تولید آنتن‌های مخابراتی پارابولیک در کشور
برای نخستین بار در کشور، انواع آنتن پارابولیک از  اندازه 30تا 450سانتی‌متر در فرکانس کاری یک تا 70گیگاهرتز توسط شرکت دانش‌بنیان امواج ارتباط پردا، طراحی و تولید شد. به گزارش معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، نوید مجرد، مؤسس و مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سازنده این آنتن با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: «محصولات اولیه و اصلی شرکت، آنتن‌های پارابولیک استاندارد در باند ۴.۹ تا ۶.۱ گیگاهرتز و از نوع (Dual Reflector (Cassegrain بوده و به قطر ۶۰ و ۹۰سانتی‌متر طراحی و تولید شده‌اند. مشخصات آنها با مقادیر استاندارد همخوانی داشته و با بهترین محصولات ساخت شرکت‌های معتبر برابری می‌کند. فید و پایه نگهدارنده آنها هم کاملاً منحصر به‌فرد بوده و از بهترین نوع پوشش روی آنها استفاده شده است.»
او افزود: «تاکنون چند صد دستگاه از این آنتن‌ها تولید و در اقصی نقاط کشور نصب و راه‌اندازی شده و مورد استفاده قرارگرفته‌اند.»
مجرد با اشاره به طراحی و تولید 30محصول در حوزه آنتن‌های مخابراتی در این شرکت اظهار داشت: «از این میان، 8محصول برای نخستین بار در کشور طراحی و تولید شده است که انواع آنتن‌های مخابراتی از فرکانس 100مگاهرتز تا 70گیگاهرتز را دربرمی‌گیرد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید