• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 16 آذر 1402
کد مطلب : 211620
+
-

عدد خبر

30 سالگی
سنی است که به‌گفته علی طبیبی، فوق تخصص اندویورولوژی، افزایش سایز پروستات آغاز می‌شود. وقتی سن افزایش پیدا می‌کند، علائم ادراری بیمار شروع شده و بیشتر و بیشتر می‌شود به‌طوری‌که در 40 سالگی، 8درصد این نشانه‌ها تجربه می‌شود.

5 علامت
تکرر ادرار در روز و شب، سوزش هنگام ادرار، احساس سریع برای تخلیه ادرار و درنهایت اشکال در تخلیه و قطع و وصل شدن ادرار مهم‌ترین نشانه‌های بیماری پروستات محسوب می‌شوند که از خفیف تا شدید نوسان دارند.

5 درصد
افراد در جامعه دچار مشکلات سنگ کلیه می‌شوند. ما در کشوری زندگی می‌کنیم که روی خط سنگ کلیه قرار دارد؛ کشورهای موسوم به گرم و خشک. این اقلیم باعث می‌شود تا افراد بیشتر دچار این مشکل شوند. مصرف آب تا حدودی می‌تواند مشکلات کلیه را رفع کند.

35 خدمت
وزارت بهداشت قابلیت هوشمندسازی ندارد. به‌گفته رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درخصوص دیرکرد اتصال صددرصدی وزارت بهداشت به پنجره ملی خدمات هوشمند، باید این امر مدنظر قرار گیرد.

844 بیمارستان
قرار است به سیستم نوبت‌دهی الکترونیکی به‌عنوان یک خدمت زمان‌بر وصل شوند. این امر، خارج از پنجره ملی خدمات هوشمند درست شده و به واسطه کار فنی بسیار پیچیده‌ای که دارد، نیاز به زمان بیشتری خواهد داشت.

4000 کودک
کم‌شنوا سالانه در کشور متولد می‌شود. به‌گفته رئیس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت، 6درصد کم‌شنوایی‌ها قابل پیشگیری هستند. این امر مستلزم غربالگری از بدو تولد، پیشگیری از سطح یک و... است.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :