• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 6 تیر 1397
کد مطلب : 21155
+
-

باغ‌ وحش تهران دراتحادیه باغ‌وحش‌های اروپا پذیرفته شد

خبر
باغ‌ وحش تهران دراتحادیه باغ‌وحش‌های اروپا پذیرفته شد

دامپزشک باغ‌ وحش تهران از پذیرفتن این باغ وحش در اتحادیه باغ‌وحش‌های اروپا خبر داد وگفت: برای عضویت دائم باید مواردی در باغ‌ وحش تهران اصلاح شود. این نخستین بار است که یک باغ وحش ایرانی به عضویت اتحادیه باغ وحش‌های اروپا در می‌آید.

ایمان معماریان درگفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه باغ‌ وحش تهران نزدیک به ۵ سال است که در حال تلاش برای کسب استانداردهای بین‌المللی اروپایی است، افزود: سال گذشته برای نخستین بار گروهی از کارشناسان اتحادیه باغ‌ وحش‌های اروپا برای بازدید رسمی و ممیزی باغ وحش تهران به ایران آمده و حدود یک‌ماه پیش نتیجه بازدید خود را اعلام کردند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه باغ‌ وحش تهران توانست عضویت 5ساله اتحادیه باغ‌ وحش‌های اروپا را دریافت کند، گفت: باغ وحش تهران طی این 5سال می‌تواند از تمام مزایای عضویت در این اتحادیه استفاده و اهداف زیست‌محیطی، حفاظتی، آموزشی و فرهنگی خود را دنبال کند.

دامپزشک باغ وحش تهران افزود: لازم است که باغ وحش تهران طی این 5سال پیشرفت‌هایی داشته باشد و برخی اشکالات خود را برطرف کند تا بتواند عضویت دائم در اتحادیه باغ‌ وحش‌های اروپا را به‌دست آورد. برای مثال لازم است برخی جایگاه‌های حیات‌ وحش اصلاح شود، همچنین پیگیری اهداف حفاظتی و آموزشی برای فرهنگسازی و آشنایی مردم با حیات‌ وحش و حفاظت از آنها ازجمله مواردی است که باغ‌ وحش تهران در آن ضعف داشته و باید این ضعف برطرف شود.

معماریان با بیان اینکه هم‌اکنون حدود ۸۰ درصد باغ‌ وحش توانسته شرایط لازم برای عضویت در این اتحادیه را داشته باشد، گفت: امیدواریم باغ‌ وحش تهران بتواند الگویی مناسب برای سایر باغ‌ وحش‌های کشور باشد و از این فرصت خود به خوبی استفاده کند. به گفته وی، باغ‌ وحش‌های ایران وضعیت و چشم‌انداز درستی ندارند و به اهداف اصلی یک باغ‌ وحش که فرهنگسازی برای حفظ حیات‌وحش و آموزش مردم است، نمی‌اندیشند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید