• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 15 آذر 1402
کد مطلب : 211520
+
-

داستان یاسین!

رقم‌هایی که گفته می‌شود استقلال به این بازیکن پیشنهاد داده است، واقعیت دارد؟

داستان یاسین!

ستاره جوان پرسپولیس این روزها بیرون از زمین مسابقه، مشغول مبارزه برای بازگشت از یک مصدومیت شدید است. به‌نظر می‌رسد یاسین سلمانی در آخرین روزهای این فصل می‌تواند دوباره برای پرسپولیس به میدان برود. اخیرا اظهارنظر او در مورد رد پیشنهاد استقلال و پیوستن به پرسپولیس، خبرساز شده و واکنش آبی‌ها را نیز به همراه داشته است. داستان انتقال این ستاره جوان به پرسپولیس چه بود؟ آیا استقلالی‌ها عدد و رقم‌هایی را که این بازیکن ادعا کرده، تأیید می‌کنند؟

  چه‌کسی راست می‌گوید؟
حقیقت این است که در فوتبال ایران، هیچ سازوکار مشخصی برای پی‌بردن به میزان دقیق دریافتی یک بازیکن وجود ندارد. البته که اخیرا کارت بازی بازیکنان براساس قراردادهای ارائه‌شده صادر می‌شود اما نمی‌توان مدعی شد که همه این قراردادها کاملا واقعی هستند. سلمانی ادعا کرده که قراردادش با پرسپولیس، 10میلیارد کمتر از رقم پیشنهادی استقلال است. بلافاصله سرپرست استقلال نیز پاسخ داده که پیشنهاد آبی‌ها به او در بهترین حالت 8میلیارد تومان بوده است. این ماجرا از هر زاویه‌ای، منطقی به‌نظر نمی‌رسد. اول اینکه باشگاهی مثل استقلال که برای رضایتنامه گلر ذخیره‌اش 12میلیارد تومان هزینه کرده، چرا باید پیشنهادی فقط 8میلیاردی به یک بازیکن داغ در بازار بدهد؟ از سوی دیگر چرا یاسین باید پیشنهادی 10میلیارد ارزان‌تر را بپذیرد؟ این ماجرا هم بی‌شباهت به داستان بیرانوند نیست که به‌گفته خودش قرارداد 100میلیاردی را برای امضای قرارداد 15میلیاردی رد کرد!

  حلقه گمشده ماجرا
نکته جالب این ماجرا، اشاره علی سامره به مذاکره با «چند ایجنت» برای جذب یاسین سلمانی است. یعنی باشگاهی مثل استقلال حتی به‌خود این بازیکن 21ساله برای مذاکره دسترسی نداشته است؟ طبیعی به‌نظر می‌رسد که این ایجنت‌ها نقش مهمی در بازارگرمی حول محور بازیکنان دارند. حالا دیگر قابل تشخیص به‌نظر می‌رسد که چرا در شروع فصل، نام یاسین تا این اندازه در فضای نقل‌و‌انتقالات فوتبال ایران تکرار می‌شد.

  سوژه کنایه‌ رقیب!
سرپرست استقلال پا را فراتر هم گذاشته و به این اشاره کرده که تیمش، به‌دنبال بازیکنی که پیش‌فصل را از دست بدهد، نبوده است. سامره مدعی شده که دلیل اصلی مصدومیت یاسین، غیبت او در اردوی پیش‌فصل پرسپولیس است. در مورد چنین ادعایی نمی‌توان مطلقا نظر سامره را رد کرد. البته این احتمال وجود داشت که یاسین با تیم هم تمرین کند و باز دچار مصدومیت شود، اما بدون‌شک غیبت او در فصل بدنسازی و سپس تحمل فشار سفرهای مداوم، این ستاره را تحت‌تأثیر قرار داده و او را در برابر مصدومیت آسیب‌پذیر کرده است. او در تابستان زمان زیادی را برای گرفتن تصمیم هدر داد و همین کافی بود تا زمان بسیار کمی برای رسیدن به فرم بدنی ایده‌آل داشته باشد.

چه خبرتان است؟
پرسپولیس دیشب در حالی به مصاف الدحیل قطر رفت که 24ساعت قبل از شروع این مسابقه خبر مصدومیت 2بازیکن سرخپوش روی خروجی خبرگزاری‌ها رفت؛ ابتدا دانیال اسماعیلی‌فر صدمه دید و با کمک دیگران زمین تمرین را ترک کرد و بعد خبر رسید امید عالیشاه دچار آسیب‌دیدگی شده است. سرنوشت این دو نفر البته متفاوت بود؛ دانیال در فهرست ماند اما عالیشاه خط خورد و اردوی قرمزها را ترک کرد. به این ترتیب سیاهه مصدومان پرسپولیس باز هم بلندتر شد؛ اتفاق عجیبی که این فصل به‌صورت سریالی در تیم رخ داده و همه را متعجب کرده است. حتما خبر دارید که یاسین سلمانی و مرتضی پورعلی‌گنجی 2بازیکن مهم پرسپولیس به‌دلیل پارگی رباط صلیبی تقریبا کل مسابقات فصل را از دست داده‌اند، وحید امیری هم درگیر یک مصدومیت طولانی بوده است. او قبل از بهبود کامل به زمین رفت و آسیب‌دیدگی‌اش تشدید شد. مهدی ترابی نیز در یک بزنگاه مهم و نخستین دقایق بازی رفت با النصر صدمه دید و البته دیگرانی مثل میلاد سرلک هم به دفعات مصدوم شده‌اند.
روشن نیست دلیل این همه مصدومیت در پرسپولیس چیست. برخی عقیده دارند این تیم در تابستان بدنسازی درست و حسابی نداشته، چراکه هم اردوی خارجی قرمزها لغو شد و هم یحیی گل‌محمدی در یک مقطع تمرینات را رها کرد و به حالت قهر در خانه نشست. برخی هم انگشت اتهام را به سمت بدنساز تیم می‌گیرند که البته در این مورد خیلی قاطعانه نمی‌شود نظر داد. به هر حال، پارسال پرسپولیس با همین بدنساز یکی از آماده‌ترین تیم‌های لیگ بود و تا دقیقه 120دربی حذفی جنگید و 2جام گرفت. بعضی‌ها هم عقیده دارند مسابقات آنقدر بی‌نظم برگزار شده که بدن بازیکنان ضعیف شده است. آنها مدام بین بدنسازی سنگین و استراحت در نوسان بوده‌اند و این مسئله آمار آسیب‌دیدگی‌ها را بالا برده است. هرچه هست، تعداد بالای مصدومان در این فصل حسابی به پرسپولیس ضربه زده و این داستان همچنان هم ادامه دارد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید