• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 15 آذر 1402
کد مطلب : 211518
+
-

آخرین رقص

رافائل نادال با بازگشت به رقابت‌ها دنیای تنیس را هیجان‌زده کرده است

آخرین رقص

جواد نصرتی|   رافائل نادال، سرانجام خیال هواداران مشتاقش را راحت کرده و گفته است که در هفته اول تور پیش روی تنیس، به مسابقات بازمی‌گردد تا آخرین فصل از زندگی درخشان حرفه‌ای خود را شروع کند.
تقریبا همه می‌دانستند که تنیسور 37ساله اسپانیایی، احتمالا برای آخرین بار در سال پیش روی میلادی به دنیای تنیس بازمی‌گردد اما وقتی نادال فیلمی از خود منتشر کرد و در آن گفت که بعد از یک سال دوری به مسابقات بازمی‌گردد، شور و شوقی عظیم دنیای تنیس را در بر گرفت. مرد شماره‌یک سابق دنیا که از زمستان پیش خانه‌نشین بوده در این ویدئو گفته است: «بعد از یک سال دوری از رقابت، وقت برگشتن است. برگشت من در بریزبین خواهد بود؛ در نخستین هفته ژانویه. شما را آنجا خواهم دید.»
هواداران، چهره‌های سرشناس، رقبا و هر آنکه صدای بلندی در دنیای تنیس و جهان ورزش دارد، از این تصمیم نادال استقبال کرده است. دلیل این استقبال این است که چه بسا این آخرین فرصت برای حظ بردن از دیدن یکی از اسطوره‌های بی‌تکرار تنیس در زمین مسابقه باشد. نادال که زندگی حرفه‌ای‌اش بارها به‌خاطر مصدومیت تا آستانه پایان ناخواسته پیش رفته، زمستان گذشته در دور دوم اوپن استرالیا که نخستین گرند اسلم سال است و کمی بعد از رقابت‌های بریزبین برگزار می‌شود، مصدوم و بعدا مجبور شد جراحی کند. او بهار امسال اعلام کرد که برای نخستین بار بعد از 19سال، اوپن فرانسه، رقابت محبوبش را از دست خواهد داد و گفت که بدنش دیگر نمی‎کشد و ممکن است 2024 آخرین سال حضور او در دنیای حرفه‌ای تنیس باشد.
او بعدا اعلام کرد که این تصمیم قطعی نیست و حتی خودش هم نمی‌داند که آیا واقعا 2024 آخرین سال حضور او در رقابت‌های تنیس خواهد بود یا نه. اما چیزی که هواداران و بهتر از همه آنها خود نادال می‌داند، این است که بدن این تنیسور دیگر توان سابق را ندارد و به سختی می‌توان انتظار داشت که دوباره دنیای تنیس را به خاک و خون بکشد تا جام‌های بیشتری را با خود به اسپانیا ببرد. به همین‌خاطر است که صرف حضور او در فصل پیش رو، فرصتی بی‌نظیر برای دنیای تنیس و هواداران آن است.
با همه اینها اما نمی‌توان کاملا نادال را از معادلات حذف کرد. او سال گذشته گفته بود که نمی‌خواهد فصل آخر حضورش زنگ تفریح باشد و فقط وقتی برمی‌گردد که مثل همیشه توانایی جنگیدن برای قهرمانی را داشته باشد. آنهایی که نادال را می‌شناسند یا پیگیر رقابت‌هایش بوده‌اند می‌دانند او چه روحیه رقابتی و جنگنده‌ای دارد و بارها با همین ویژگی، ناممکن را ممکن کرده است. آخرین مثال، 2فصل پیش بود؛ در آن زمان هم نادال از یک مصدومیت سنگین برگشته بود و خیلی‌ها او را تمام‌شده می‌دانستند اما با عملکردی تاریخی و خیره‌کننده، هم در اوپن استرالیا و هم در اوپن فرانسه قهرمان شد و تعداد جام‌هایش در گرند اسلم‌ها را به عدد22رساند تا بالاتر از هر تنیسوری قرار بگیرد. با این حال جایگاه او را نواک جوکوویچ رقیب قدیمی‌اش در فصل پیش از او گرفت؛ تنیسور صرب به جز ویمبلدون، هر 3 گرنداسلم دیگر سال2023 را کسب کرد و حالا با 24قهرمانی در گرنداسلم‌ها، بالاتر از نادال قرار دارد. بعد از این دو راجر فدرر، اسطوره سوئیسی تنیس با 20جام قرار دارد. در فصل جدید، اگر نادال واقعا آماده باشد، رقابتش با جوکوویچ هم بسیار دیدنی خواهد شد؛ به‌خصوص که او در فصلی که گذشت، چنان ستاره‌های جوان را مقهور درخشش خود کرده بود که بعید به‌نظر می‌رسد به جز استثنای کارلوس آلکارز اسپانیایی، واقعا هماوردی در ‌شأن خودش پیدا کند.
نادال چه معجزاتش را رو کند چه نکند، هیجان‌انگیزترین اتفاقی است که دنیای تنیس در فصل جدید خواهد داشت و هواداران احتمالا برای آخرین بار این فرصت را خواهند یافت که جادوی نادال را در زمین ببینند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید