• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 6 تیر 1397
کد مطلب : 21143
+
-

بررسی مشکلات اصناف و بازار تا 10 روز آینده

بازار
بررسی مشکلات اصناف و بازار تا 10 روز آینده

پس از آنکه در جلسه دوشنبه هفته جاری وزیر صنعت بـا نـمایندگـان اتـحادیه‌های صنفی مـقرر شـد تا ۴ کمیته متشکل از نـمایندگـان اصـناف بـرای بـررسی و حـل مشکلات پیش روی بـازاریان و اصـناف تشکیل شـود، دیروز معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از بررسی فوری مشکلات این صنف تا 10روز آینده خبر داد. 

در جلسه مذکور مقرر شده بود تا واحـدهـای دریافـت‌کننده ارز 4200تـومـانی از مـرحـله تخصیص تا عرضه مورد نظارت جدی قرار گرفته و مهم‌ترین مسائل پیش روی اصـناف ازجمله مـوضـوعـات ترخیص کالا در گمرک و ارز پیگیری شود. 

در این جلسه محـمد شـریعتمداری، وزیر صنعت با اشاره به اتـفاقـات اخیر بـازار گفت: هـمراهی اصـناف می‌توانـد جـلوی این سـوءاسـتفاده‌ها را بگیرد و آرامش دوباره به بازار برخواهد گشت. 

حسن یونس سینکی، معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اتفاقات اخیر بازار ارتباطی با جامعه صنفی ندارد و وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور تشکیل ۴ کمیته متشکل از نمایندگان اصناف را برای بررسی و حل مشکلات پیش روی اصناف صادر کرده است. 

حسن یونس سینکی افزود: در این 4کمیته همه مسائل اقتصادی اصناف مانند مشکلات گمرکی و مسائل مربوط به ترخیص کالا، بخش قیمت‌گذاری و عرضه کالا در شرایط امروز مورد بررسی و حل و فصل قرار می‌گیرد.

 به گفته او، مقرر شد کمیته‌ها حداکثر ظرف مدت 10روز تشکیل و نارسایی‌های احتمالی را احصا کنند تا با اختیاری که وزیر به کمیته‌ها تفویض کرده، برای رفع مشکلات تصمیم‌گیری کنیم.


آرامش در بازار موبایل تهران 

همچنین بازارهای موبایل تهران دیروز(سه‌شنبه) باز بود و فعالیت با حضور کسبه در مغازه‌ها و شمار اندک مشتریان جریان داشت. برخی فعالان صنف موبایل به ایرنا اعلام کردند، هرچند بازار باز است اما همچنان رکود بر خرید و فروش حاکم بوده و منتظرند تا تحولی در این وضع ایجاد شود تا همچون گذشته، رونق به این بخش بازگردد.

این فعالان، نوسان‌های نرخ دلار در بازار آزاد و فضای روانی حاکم بر آن را در این مسئله دخیل دانستند و تأکید کردند مشتریان عجله‌ای برای خرید ندارند. روز دوشنبه هفته جاری برخی کسبه بازار تهران در اعتراض به مسائل صنفی مغازه‌های خود را بستند و خواهان رسیدگی به وضعیت صنفی خود شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید